Vilniečio kortelė: kokį bilietą pirkti?

09 rugpjūčio 04:49 2012 Spausdinti straipsnį Naujienos

Nuo rugpjūčio 15-osios pasikeisianti bilietų sistema sostinėje kelia daugybę klausimų miestiečiams. Vienas iš dažniausiai užduodamų – kaip žinoti, kokį bilietą pasirinkti vienai ar kitai kelionei, ar išliks galimybė įsigyti vienkartinį bilietą iš vairuotojo. Šįkart – apie naująją bilietų kainodarą, popierinius bilietus bei pigesnį viešąjį transportą.

Pasak SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovų, 30 ar 60 min. galiosiantis bilietas pasirinktas neatsitiktinai – remiantis šių metų vasarį-kovą atliktos vilniečių apklausos rezultatais, 53 proc. keleivių, važiuodami viešuoju transportu, užtrunka iki 30 minučių. Taip pat 49 proc. kelionių atliekama su vienu ir daugiau persėdimų.

Keleivis, nusipirkęs 30 ar 60 minučių galiojantį bilietą, tiek laiko atitinkamai galės važiuoti su persėdimais, pasirinkdamas optimalų maršrutą. Tokiu būdu, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovų teigimu, kelionė taps greitesnė bei patogesnė.

Važinėjantiems dažnai, vertėtų įsigyti 30 dienų bilietą, kuris, skirtingai nei dabartinis mėnesio bilietas, įsigalioja nuo jo aktyvinimo, o ne nuo mėnesio pirmosios dienos. Važinėjantiems ne visą mėnesį, patogu naudotis 1, 3 arba 10 dienų bilietais.

Pagal naująją kainodarą kelionės kaina priklausys nuo jos trukmės. Be to, naujasis bilietas jo galiojimo metu suteikia galimybę persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą. Pavyzdžiui, pažymėjus 30 minučių bilietą 8:05 val., jis galios iki 8:35 val.

Nuo rugpjūčio 15 dienos 30 dienų bilietas kainuos 100 Lt (važiuoti kasdien) arba 90 Lt (tik darbo dienoms). Šiuo metu mėnesio bilietas kainuoja 110 Lt (važiuoti kasdien) arba 100 Lt (tik darbo dienoms).

Bilietai – abiem transporto rūšims

Sujungus autobusų ir troleibusų parkus, mieste pradeda veikti vieninga viešojo transporto sistema, kuri, įvertinus naujus keleivių srautus, bus tobulinama.

Ketinama optimizuoti viešojo transporto maršrutų tinklą ir mažinti maršrutų dubliavimąsi, todėl transportas galės važiuoti dažniau ir greičiau. Bendri bilietai suteiks galimybę nevaržomai naudotis tiek autobusais, tiek troleibusais.

Ar liks galimybė įsigyti popierinius važiavimo bilietus?

Važiavimo bilietus visada bus galimybė įsigyti iš vairuotojo – toks bilietas galios iki paskutinės maršruto stotelės. Dabar galiojančių vienkartinių popierinių bilietų prekyboje neliks nuo rugpjūčio 15-osios, o turimus vienkartinius bilietus bus galima panaudoti iki šių metų pabaigos.

Transporto bilietas, perkamas iš vairuotojo, nuo rugpjūčio 15 dienos kainuos 3,50 Lt (su 50 proc. nuolaida kainuos 1,75 Lt) – šis bilietas galios iki paskutinės maršruto stotelės.

Nuo sausio 1 dienos pasikeisti likusių popierinių bilietų į naujuosius galimybės nebus.

Ar nuo rugpjūčio 15 dienos veiks dabartinė e. bilieto kortelė?

Nuo rugpjūčio 15 dienos senosios e. bilieto kortelės į naujas Vilniečio korteles bus keičiamos nemokamai iki gruodžio 31-osios. Neturintiems kortelės, naujoji kainuos 4 litus.

Vilniečio kortelė turės daugiau galimybių nei dabartinė e-bilieto kortelė: ją bus galima papildyti pinigais, kuriuos bus galima panaudoti transporto priemonės komposteryje perkant reikiamą bilietą. Vėliau ketinama plėsti su šia kortele suteikiamų paslaugų kiekį. Žadama, jog kortele bus galima sumokėti už automobilių stovėjimą mieste.

Kada važiavimo bilietai atpigs?

Nuo kitų metų pradžios mažės 30 ir 60 min. bei 1, 3, 10 dienų bilietų kainos, kadangi šių metų birželį LR Seimas nuo 2013-ųjų sausio 1 dienos nutarė sumažinti PVM tarifą keleiviniam transportui.

Vilniaus miesto savivaldybės taryba nutarė jau nuo rugpjūčio 15 dienos pasiūlyti mažesnes 30 dienų, taip pat 90, 180 ir 270 dienų bilietų kainas. Kitų – 30 ir 60 minučių, 1, 3 ir 10 parų bilietų kainos sumažės jau nuo 2013 m. sausio 1 dienos.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.