Vilniuje testuojama naujovė keleiviams: elektroniniai viešojo transporto tvarkaraščiai

06 balandžio 07:59 2022 Spausdinti straipsnį Lankytojai Naujienos

Sostinėje testuojama nauja įranga, leisianti gyventojams keliauti dar patogiau. Ieškoma alternatyvų popieriniams tvarkaraščiams viešojo transporto laukimo stotelėse, viena iš galimybių – elektroninės jų versijos.

Paskutinėmis kovo dienomis gyventojai galėjo pastebėti neįprastus tvarkaraščius dviejose iš Vilniaus miesto viešojo transporto stotelių. „Susisiekimo paslaugos“ startavo su bandomuoju projektu, kurio metu yra testuojamos skirtingo tipo elektroninės švieslentės, rodančios tvarkaraštį. Jas galima rasti „Lvivo“ (link centro) ir „Nacionalinė dailės galerija“ (link Pilaitės) stotelėse.

„Norime, kad tiksli viešojo transporto atvykimo ir išvykimo informacija pasiektų visus keleivius. Todėl ieškome įvairių sprendimo būdų ir alternatyvų. Viena šių – „e-paper“ atvaizdavimo forma, kurią yra paprasta koreguoti. Yra galimybė atvaizduoti tvarkaraščius realiu laiku, o ši funkcija itin svarbi gerinant viešojo transporto paslaugą  keleiviams.  Šiuo metu testuojamas „e-paper“ įrangos atsparumas oro sąlygoms, energijos našumas, nes švieslentės naudoja energiją iš sumontuotų saulės modulių elementų“, – sako „Susisiekimo paslaugos“ viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.

Verslo iniciatyva vilniečiams

Šis projektas vykdomas kartu su partnerių įmonėmis UAB „Hansab“ ir  UAB „Fima“. Jos vykdo visą techninį aptarnavimą ir šį bandomąjį projektą finansuoja savo lėšomis.

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie miesto inovacijų auginimo ir suteikiame galimybę vilniečiams šią technologiją išbandyti nemokamai. Tai yra tvarus ir draugiškas aplinkai sprendimas, įranga veikia autonomiškai iš saulės gaunamos energijos per integruotus saulės modulius ir nenaudoja elektros energijos iš tinklo. „E-paper“ sprendimas yra pilnai skaitmenizuotas ir paremtas elektroninio popieriaus technologija. Ekranas pagamintas taip tarsi tekstas būtų skaitomas ant popieriaus“, – aiškina „Hansab“ generalinis direktorius Darius Žekonis.

 „E-paper” ekranai savyje slepia labai didelį potencialą, kuris gali padaryti miestą dar patogesnį ir išmanesnį. „E-paper“ ekranai suvartoja ypatingai mažai elektros energijos, o užtikrinti jų veikimą ištisus metus visiškai pakanka vieno nedidelio, šalia sumontuoto saulės modulio. Įdiegus tokio tipo ekranus skirtingose stotelėse, jas galima sujungti į vieningą tinklą ir nesudėtingai, greitai valdyti, o informacija gali būti atnaujinama realiu laiku. Kadangi esame vieni iš intelektualių transporto sistemų diegimo lyderių Lietuvoje, visada ypatingą dėmesį skiriame ir mažoms, tačiau svarbioms smulkmenoms. Todėl mūsų ekranuose atvaizduojama ne tik statinė informacija, bet ir vartotojas, spausdamas mygtukus, gali keisti ir matyti jam aktualų puslapį. Manome, kad tai išties inovatyvus, ekologiškas ir žalias sprendimas, puikiai tinkantis žaliausiam Europos miestui – Vilniui“, – sako Simonas Šidlauskas, įmonės „Fima“ transporto infrastruktūros grupės vadovas.

Panašūs sprendimai jau yra išbandyti ir taikomi tokiose šalyse kaip Australija, JAV, Vokietija, Izraelis, Suomija ar Portugalija. Gerinant viešojo transporto kokybę tiksli informacija apie viešojo transporto atvykimo į stotelę laikus  keleiviams yra vienas svarbiausių kriterijų.

„Šiuo metu Vilniaus mieste yra įrengta virš 70 didžiųjų viešojo transporto keleivių informavimo švieslenčių ir jų daugėja. O štai bandomasis, elektroninio popieriaus principu paremtas sprendimas, veikiantis saulės energija, padėtų greičiau ir paprasčiau įrengti keleivių informavimo švieslentes vietose, kuriose sudėtinga įrengti elektros  tiekimo infrastruktūrą“, – komentuoja L. Levulytė-Staškevičienė

„E-paper” švieslentės sistemos bandymai stotelėse truks apie 2 mėnesius. „E-paper” švieslentėje pateikima informacija apie viešojo transporto atvykimo į stotelę laikus. Gyventojai yra kviečiami užpildyti apklausą, kaip sekasi naudotis naujovėmis, o apklausos nuoroda pateikiama ekrane QR kodo formatu.

SĮ „Susisiekimo paslaugos” informacija ir nuotrauka