„Busworld Europe“ įvyko naujojo sudvejinto elektrinio „Volvo 7900 EA“ premjera. Autobusas gali vežti iki 150 keleivių. Gamintojų teigimu, jis sunaudoja iki 80 procentų mažiau energijos nei dyzelinis autobusas.
Galima užsisakyti tiek 18, tiek 18,7 m ilgio „Volvo“. Be to, autobusą įkrauti galima skirtingais būdais – tiek naudojant pantografus, tiek vadinamuoju lėtuoju būdu, naudojant kabelį autobusų parke.
7900 EA varomas dviem 200 kW galios elektros varikliais, kurių kiekvienas turi dviejų greičių pavarų dėžę. Tai suteikia galimybę autobusui įveikti staigias iki 20 laipsnių įkalnes.
Autobusas – ketverių durų, salonas – erdvus, daug vietų, kur keleiviai gali patekti nepasilypėję laipteliais. Patogūs keleiviams ir ergonomiški turėklai.
Tam, kad elektriniai autobusai populiarėtų, „Volvo“ siūlo verslo modelį, kai autobusą galima užsisakyti mokant fiksuotą kainą už nuvažiuotą kilometrą. Į sumą įskaičiuota techninė priežiūra, remontas, akumuliatorių priežiūra ir vairuotojų mokymas.
„Volvo“ pirmą kartą demonstravo 7900 EA birželio mėn. vykusiame UITP pasauliniame viešojo transporto viršūnių susitikime. Pirmasis elektrinių autobusų maršrutas pradėjo veikti Švedijos Geteburgo mieste, juos galėjo išbandyti ir Lietuvos keleivių vežėjai.
„Volvo“ taip pat atnaujino hibridinius autobusus: dabar jie gali važiuoti ilgesnius atstumus naudodami elektros energiją.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos