Vytautas Bulka: per pandemiją išryškėjo vežėjų vertybinės nuostatos ir vairuotojų vaidmuo versle

sausio 18 06:13 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Švenčionyse įsikūrusios UAB „Svirka“ vadovas Vytautas Bulka pasidžiaugia, jog įmonei 2021-ieji, nepaisant koronaviruso pandemijos įtakos, buvo rekordiniai. Prie to prisidėjo ir naujų darbuotojų įsiliejimas į kolektyvą, ir naujų veiklų paieška.

Šiuo metu „Svirka“ daugiausia verčiasi užsakomaisiais vežimais. „Turime tik vieną reguliarų reisą maršrutu „Didžiasalis-Vilnius“. Prieš trejus metus laimėjome Lietuvos transporto saugos administracijos skelbtą konkursą, vežame keleivius į Vilnių ir atgal vieną kartą per dieną. Viena iš konkurso sąlygų buvo trejus metus nekeisti keleivio vežimo kainos, nors dabar, gerokai pabrangus energetiniams ištekliams, ji jau turėtų būti kone dviguba, kad mums veikla atsipirktų. Mielai atsisakyčiau šio maršruto, bet šis Lietuvos pakraštys ir taip nuskriaustas. Galima sakyti, jog iš savo kišenės vykdome socialinę funkciją, vežame keleivius patogiais, apynaujais autobusais net ir patirdami nuostolių“, – dėsto V. Bulka.

„Svirkos“ vadovas pasidžiaugia, jog per krizę į verslą atėjo šeimos vaikai, kurie ėmėsi naujų klientų, naujų verslo nišų paieškų: „Per pandemiją dalyvavome visuose įmanomuose viešuosiuose pirkimuose, ieškojome naujų klientų. Grįžome prie mažiausių užsakymų, dirbame kone individualiai su kiekvienu klientu, smulkiausiomis kelionių organizavimo agentūromis. Stengiamės dirbti labai kokybiškai, atsakingai žiūrėti į kiekvieną užsakymą. Mums svarbu, kad klientas sugrįžtų dar ir dar kartą. Esu labai dėkingas savo šeimai, vaikams, atėjusiems į pagalbą sunkiausiu metu“.

Įmonės savininkas nesibodi pats sėsti prie autobuso vairo, vežti žmonių grupes į skirtingus užsienio miestus. „Labai nustebino asociacijos „Linava“ prezidento pasakymas, jog vairuotojas – tik šluota tarp vairo ir sėdynės. Mums vairuotojas – pats svarbiausias ir vertingiausias verslo dalyvis. Vertingiausias todėl, kad tiesiogiai bendrauja su žmonėmis, nuo jo geranoriškumo, kultūros, elgesio, vertybinių dalykų, kuriuos diegia įmonės, suprantančios vairuotojo naudą mūsų versle, priklauso, ar užsakovas pas mus sugrįš. Praėjusiais metais vežiau turistų grupes į Saaremo salą, Rygą, Varšuvą, Gdanską“, – dėsto V. Bulka.

Pasak jo, užsakovai neretai stebisi, jog prie vairo sėda pats įmonės savininkas. „Man pavyzdys – „Norfa“ savininkas Dainius Dundulis, kuris savaitgaliais įmonės sandėliuose sėda prie pakrovėjo vairo ir dirba kaip paprastas darbininkas. Ši idėja mane labai žavi, todėl ir pats mielai imuosi paprastų darbų“, – sako „Svirka“ vadovas.

V. Bulka pasidžiaugia ir keleivininkų bendruomenės solidarumu, draugiškumu: „Darbe tenka susidurti su įvairiomis situacijomis. Kartą, vežant žmonių grupę į Palangą, autobusas sugedo ties Raseiniais. Kreipiausi į seną pažįstamą, Raseinių autobusų parko direktorių Kęstutį Derliūną, jis iškart suteikė pagalbą. Panašią problemą padėjo išspręsti ir Šalčininkų autobusų parko direktorė Teresa Butrimovič. Dar kartą norėčiau pabrėžti, jog keleivių vežėjai – elitas tarp visų vežėjų, mes laikomės aukščiausių vertybinių standartų“.

Be to, didieji šalies keleivių vežėjai, laimėję konkursus, suteikia galimybę mažosioms įmonėms dirbti rangos pagrindais. „Didieji vežėjai, tokie kaip „Kautra“, TOKS pasitiki mumis. Dirbame rinkoje jau 29-tus metus, todėl stengiamės nenuvilti šio pasitikėjimo. Džiaugiuosi, kad Lietuva keleivių vežimo versle turi tokius flagmanus, kurie ne tik pakylėja verslą į aukštesnę kokybę, bet ir generuoja originalias idėjas, tokias kaip vieninga autobusų bilietų sistema. Vežėjai supranta, kad svarbiausias mūsų versle yra keleivis, jam nesvarbu, kam priklauso transporto priemonė, kuria jis keliaus. Puiku, kad jis gali iš anksto susiplanuoti kelionę, nusipirkti bilietą ir važiuoti ten, kur jam reikia. Gaila, kad prie šių idėjų įgyvendinimo neprisideda valstybė. Jau dabar mūsų vyriausybė turėtų pasirūpinti, kad šalyje atsirastų vieninga elektroninio bilieto sistema, kuri suteiktų pridėtinę vertę ir keleivių vežėjams“, – dėsto pašnekovas.

Norėdami teikti geresnes paslaugas keleiviams, bendrovės „Svirka“ vadovai nuolat atnaujina transporto priemonių parką. Neseniai įmonė įsigijo aukščiausios komforto klasės naują turistinį autobusą „Setra 515 HD“, kuriame įdiegti visi naujausi, moderniausi saugumo bei komforto elementai.

V. Bulka sako nuolat stebintis Lietuvos keleivių vežimo asociacijos veiklą, džiaugiasi dėl jos aktyvumo ir įtakos keleivių vežimo verslui. „Šiuo metu daugiausia nerimo kelia tolimojo susisiekimo maršrutų pertvarka. Kyla klausimas – kam naudingi viešųjų pirkimų konkursai? Mano supratimu, vyriausybė turėtų ginti savo vežėjus, kurie seniai dirba rinkoje, puikiai išmano specifiką, sukūrę daug patikimų darbo vietų. Visi žinome, kaip sunku patekti į keleivių vežimo rinką kitose šalyse, o mūsuose visais įmanomais būdais stengiamasi sugriauti tai, kas sukurta per dešimtis metų. Ką sukuria į rinką atėjęs svetimos šalies vežėjas? Jis tik nusigriebia grietinėlę, o po to išeina palikęs tuštumą – nei tradicijų, nei pasididžiavimo vežėjo profesija. Valstybė turėtų džiaugtis, kad turi tokius patikimus vežėjus, turėtų juos auginti ir stiprinti, galbūt skirti dotacijas, o ne nuolatos kaišioti pagalius į mūsų verslo ratus. Problemų mūsų versle daug, todėl vežėjus vienijanti asociacija labai svarbi“, – pabrėžia „Svirka“ vadovas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka