Sostinės „zuikiams“ – mažiau galimybių išsisukti

16 kovo 05:08 2012 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Važiuojančių be bilieto keleivių ir kontrolierių konfliktai – tarsi užprogramuoti iš anksto. „Zuikis“ kaip įmanydamas stengiasi išsisukti nesumokėjęs baudos, o kontrolierių pareiga – jį nubausti.

Dėmesys – kontrolierių profesionalumui

Nors važiuojantįjį be bilieto galima laikyti tokiu pat vagimi, kaip ir nugvelbusį duonos kepaliuką iš parduotuvės, į jį aplinkiniai žiūri kur kas atlaidžiau. Dėl to kontrolieriams dažnai tenka konfliktuoti ne tik su „zuikiu“, bet ir su kitais viešojo transporto keleiviais, bandančiais jį apginti.

Pasak Vilniaus Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Kontrolės skyriaus vadovo Daniaus Rinkausko, kontrolierių darbas – sudėtingas, reikalaujantis ne tik fizinio, bet ir psichologinio pasirengimo. „Dar prieš Naujuosius metus pradėjome kontrolierių darbo reorganizavimą. Visi kontrolieriai privalėjo laikyti egzaminą, kur tikrintos ne tik profesinės jų žinios, bet ir asmeninės savybės. Su kai kuriais kontrolieriais teko atsisveikinti, į jų vietą priėmėme naujų žmonių. Tikimės, jog šios pertvarkos padės pagerinti kontrolierių darbo kokybę“, – sako D. Rinkauskas.

Nors kontrolierių sostinėje mažėja, „zuikių“ miesto autobusuose bei troleibusuose sulaikoma daugiau.

„Kiekvieną savaitę įvairiose Vilniaus miesto vietose vyksta bilietų patikrinimo reidai. Reide dalyvauja septyniolika kontrolierių ir du policijos pareigūnai. Reidas trunka keturias valandas. Per tą laiką išaiškinama apie 50 pažeidėjų, važiavusių be bilietų. Pernai per tokius reidus iš viso nubausti 1 445 pažeidėjai; tai sudarė 2,1 proc. visų per reidus patikrintų keleivių”, – pasakoja D. Rinkauskas.

Tikrinama visur

Vilniaus miestas suskirstytas į penkias bilietų tikrinimo zonas, kur dirba skirtingos kontrolierių brigados. Per metus iš viso išaiškinama apie 65 tūkst. pažeidėjų, važiuojančių be bilietų. Pėsčiųjų brigadų kontrolieriai per metus vidutiniškai sulaiko 21,5 tūkst. „zuikių“, o operatyvinių brigadų kontrolieriai – 43,5 tūkstančius.

Pasak Kontrolės skyriaus vadovo, kontrolės reidų vieta nustatoma atsižvelgiant į bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ prašymus. Dažniausia kontrolieriai darbuojasi Prūsų stotelėje link Naujininkų.

„Nors vis dar pasitaiko skundų dėl netinkamo kontrolierių darbo, statistika rodo, jog rimti konfliktai nėra dažni. 2011-aisiais buvo pradėta dvylika bylų dėl keleivių nesutikimo su jiems paskirta bauda. Dešimt bylų laimėjome mes, dar dvi šiuo metu nebaigtos nagrinėti“, – aiškina D. Rinkauskas.

Darbą tobulins

Pasak Kontrolės skyriaus vadovo, artimiausiu metu kontrolierių darbe bus dar daugiau permainų.

„Ketiname išsinuomoti dar penkis automobilius kontrolieriams, kuriuose bus įdiegta GPS, vaizdo kameros, kompiuteriai su interneto prieiga“, – ateities planus dėsto D. Rinkauskas.

Įdiegus GPS, atsirastų galimybė tiksliai nustatyti kontrolierių buvimo vietą, o sumontavus vaizdo kameras pagerėtų darbuotojų kontrolė, būtų operatyviau sprendžiami kylantys konfliktai. Kompiuteriai su prieiga prie interneto sudarytų galimybę kontrolieriams išsyk patikrinti elektroninius bilietus, išsiaiškinti, ar pažeidėjai nėra anksčiau bausti.

Be to, kontrolieriai, turėdami daugiau automobilių bei operatyvinių kontrolierių brigadų, galėtų greičiau reaguoti į troleibusų ir autobusų vairuotojų iškvietimus, patikrinti daugiau transporto priemonių, važiuojančių atokesnėse vietose.

Pertvarkius keleivių kontrolės sistemą, pagerėtų ir įmonės ekonominiai rodikliai. „Per metus galėtume patikrinti maždaug 240 tūkst. transporto priemonių bei sulaikyti 36 proc. pažeidėjų daugiau. Planuojame, jog už parduotus bilietus surenkamos pajamos padidėtų 917 tūkst. Lt, o surinktos baudos iš be bilietų važiuojančių keleivių šalies biudžetą papildytų 500 tūkst. litų“, – sako D Rinkauskas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.