Bendradarbiavimo su kinais rezultatas: „Altas Auto“ pristato du elektrinius autobusus

22 vasario 03:38 2024 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai Patirtis

Praėjusių metų rudenį „Altas Auto“ paskelbė apie užsimezgusį bendradarbiavimą su Kinijos gamintoja „Zhongtong“. Pirmasis elektrinis Altas Novus City V7“ buvo pristatytas pernai spalį Briuselyje vykusioje „Busworld Europe 2023“ parodoje. Netrukus pasirodys ir dar vienas drauge sukurtas šiek tiek didesnis midi klasės autobusas – „Altas Novus City N8“.

Bendradarbiavimas naudingas abiem pusėms

„Altas Auto“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius pasakoja, jog Kinijos gamintojai bendradarbiavimui pasirinkti neatsitiktinai: šioje šalyje pagaminama daugiausia elektrinių autobusų. Konkretus „Zhongtong“ gamintojas partneriu tapo todėl, nes sutiko, kad „Altas Auto“ prisidėtų prie Europai skirtų produktų kūrimo ir gamybos bei leido galutinį gaminį parduoti „Altas Auto“ vardu, kuris Europos mažųjų autobusų rinkoje jau yra gerai žinomas.

„Kinams labai svarbu išeiti į Europos rinką, tam jie deda daug pastangų. Mums ši partnerystė taip pat svarbi, nes norint būti konkurencingu ir pirmaujančiu, nuolatos turi pateikti kažką naujo. Siekdami surasti partnerius, kurie padėtų vystyti ir plėsti elektrinių autobusų gamą, aplankėme įvairius gamintojus Europoje ir kitose Azijos šalyse, tačiau, reikia pripažinti, kinai yra daug labiau pažengę gamindami elektrinius autobusus nei dauguma kitų pasaulio gamintojų. Kitas svarbus bendradarbiavimo veiksnys – labai specifiniai ir individualūs Europos vežėjų poreikiai. „Zhongtong“ ir iki mūsų bandė parduoti savo autobusus, tačiau didelės sėkmės nesulaukė. Mes, daug metų dirbdami skirtingose Europos šalyse, turime sukaupę patirties ir žinių, kad įgyvendintume vietos klientų poreikius. Taigi šiuo atveju mūsų ir  kinų gamintojo strategijos sutapo“, – pasakoja E. Radzevičius.

„Zhongtong“ kompanija priklauso labai didelei verslo grupei „Shandong heavy industry group“, kuri vienija įmones, gaminančias įvairias mašinas ir mechanizmus. Jų veikla apima komercinių transporto priemonių, žemės ūkio, statybinių mašinų, pakrovėjų, taip pat – jachtų ir laivų bei jėgos agregatų gamybą.

Autobusų gamintojas „Zhongtong“ stebina savo pajėgumais. Neseniai pastatytoje gamykloje dirba apie 5 000 darbuotojų, o metiniai gamybos pajėgumai siekia net 30 000 įvairių modifikacijų autobusų.

Du elektriniai autobusai

Šiuo metu „Altas Novus City V7“ išbandomas skirtingose Europos Sąjungos šalyse, įvairiomis klimato bei reljefo sąlygomis. Jis jau lankėsi šiaurės Italijos Alpėse, buvo demonstruotas didiesiems Vokietijos vežėjams, toliau autobusą planuojama demonstruoti Skandinavijoje ir kitose vakarų Europos šalyse. Atlikus naujausius patobulinimus ir sertifikavimus, jau rudens pradžioje autobusus galės išsibandyti ir Lietuvos vežėjai.

„Altas Novus City V7“ – tai 7,5 m ilgio, 2,1 m pločio, 4,1 m ratų bazės autobusas. Šie parametrai leidžia autobusui būti manevringu ir patogiu tiek siauruose priemiesčių keliuose, tiek ir centrinėse miestų gatvėse. Visų ratų pneumatinė pakaba padidina komfortą ir pravažumą prastesnės kokybės keliuose.

Autobuse montuojamas vienas populiariausių variklių – amerikietiškas „Dana TM4“, kurio galia – 200 kW, sukimo momentas – 2 450 Nm, taip pat keturi CATL tiekiami ličio fosfato (LFP) baterijų moduliai, kurių bendra talpa siekia – 140 kWh. Vieną kartą įkrautomis baterijomis transporto priemonė gali nuvažiuoti daugiau kaip 300 kilometrų.

Beveik 10 tonų autobusas galės vežti iki 37 keleivių. Vežėjai galės rinktis vieną iš šešių standartinių salono išdėstymo variantų, tačiau, esant pageidavimui, „Altas Auto“ galės pateikti ir individualius sprendinius. Autobuso korpusas pagamintas iš metalo, visa konstrukcija nuo prarūdijimo apsaugoma naudojant kataforezės technologiją.

Per pastarąjį pusmetį gerokai patobulinti ir Europos rinkai pritaikyti gaminiai jau baigiami testuoti ir sertifikuoti, kad atitiktų nuo šių metų vidurio Europoje įsigaliojantiems saugumo (GSRII) reikalavimams. Tai leidžia jau dabar priimti užsakymus, kuriuos klientai galės gauti per ypač trumpą, šešių mėnesių laikotarpį.

„Kokybiška autobusų priežiūra ir operatyvus remontas yra svarbiausia užduotis. Kadangi autobusuose yra sumontuota daug pasaulyje populiarių gamintojų detalių bei agregatų, tai palengvins autobusų priežiūrą skirtingose Europos šalyse. Pasitelkę daugybe esamų Europos logistikos bei serviso partnerių patirtimi, mes stengsimės sukurti profesionalų tinklą, gebantį žaibiškai reaguoti į klientų poreikius“, – pabrėžia E. Radzevičius.

Šiek tiek vėliau rinkoje pasirodys dar vienas kinų ir lietuvių gaminys – midi klasės autobusas „Altas Novus City N8“. Tai – 14 tonų, 8,7 m ilgio, 2,5 m pločio, iki 60 keleivių galintis vežti žemagrindis miesto autobusas. Autobuse bus montuojamas didesnis ir galingesnis (245 kW) to paties gamintojo „Dana TM4“ variklis, bus sumontuota net 255 kWh talpos LFP (CATL) baterijų. Vieną kartą įkrautomis baterijomis autobusas galės nuvažiuoti apie 350 kilometrų.

Pastaruoju metu mažųjų ir vidutinių autobusų poreikis auga ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje, todėl „Altas Auto“ jau netrukus planuoja reikšmingą šių produktų gamybos augimą.

Lina Jakubauskienė

Gamintojų nuotraukos

 

 

  • altas
  • altas1
  • altas4
  • altas5
  • altas2
  • altas3
  • altas6
  • altas7