„Irizar“ žada pateikti rinkai vandeniliu varomą turistinį autobusą

01 birželio 04:03 2023 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Į apdovanojimų „Sustainable Bus Awards 2024“ finalininkų sąrašą įtrauktas dar vienas turistinio autobuso modelis, tai –  „Irizar i6S Efficient Hydrogen“. Kol kas daug informacijos apie naująjį autobusą neskelbiama.

Kaip rašo sustainableBus, vandenilio kuro elementų technologija vis labiau populiarėja kaip alternatyva tolimųjų reisų autobusams, kurie iki šiol buvo varomi dyzelinu. Europoje jau buvo paskelbtos trys iniciatyvos, orientuotos į tokių autobusų kūrimą. Pirma, 2021 m. „FlixBus“ pradėjo projektą „HyFleet“, bendradarbiaudama su partneriais „Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems“ ir „ZF“. Projekto tikslas – atlikti mokslinius tyrimus ir tobulinti kuro elementų technologiją.

Antra, „CoacHyfied“ projektas, kuriam vadovauja paslaugų teikėjas „FEV Group“, buvo pradėtas 2021 m. kovo mėn. Su partneriais „Ballard Power Systems“, „ElringKlinger“, „Otokar“, „Engie“ ir „Ford Otomotiv Sanayi A.Ş“, Turkijos „Ford“ dukterinę įmonę, projektas skirtas tobulinti kuro elementų technologijas. Bendra projekto trukmė numatyta penkeriems metams, bandomi dviejų tipų tarpmiestiniai autobusai.

Trečia, „Daimler Buses“ paskelbė apie ketinimą iki šio dešimtmečio pabaigos pasiūlyti visiškai elektrinius autobusus su „Mercedes-Benz“ ir „Setra“ prekės ženklais. Siekdama paspartinti kūrimo procesą, „Daimler Buses“ bendradarbiaudama su tyrimų institutais ir pramonės ekspertais parengė projektą „Electrified Coach“ (ELCH). Vokietijos federalinės ekonomikos reikalų ir klimato veiksmų ministerijos finansuojamu projektu siekiama per ateinančius ketverius metus sukurti modulinę pavarą ir dvi neteršiančias aplinkos demonstracines transporto priemones.

„Irizar i6S Efficient Hydrogen“ veikiausiai „Flixbus“ įtrauks į „HyFleet“ projektą. Šio projekto tikslas – kad vandeniliniai tolimojo susisiekimo autobusai Europos keliais važinėtų jau 2024 m.

eBus.lt

Gamintojų nuotrauka 

  • 1-irizar-hydrog