Keleivių vežėjai aptarė Galimybių paso taikymo galimybes tolimojo susisiekimo maršrutuose

20 rugpjūčio 04:44 2021 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Rugpjūčio 19 d. Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA) sukvietė keleivių vežėjus pasitarti dėl Galimybių paso taikymo tolimojo, tarptautinio susisiekimo maršrutuose, taip pat užsakomuosiuose bei specialiuosiuose reisuose.

Remiantis Vyriausybės nutarimu, Galimybių paso nuo rugsėjo 13 d. nereikės vietiniame (miesto ir priemiesčio) transporte. Vis dėlto dokumentą privalės turėti važiuojantieji tolimojo bei tarptautinio susisiekimo maršrutais, taip pat –  užsakomaisiais ir specialiaisiais reisais.

LKVA prezidentas Gintaras Nakutis pristatė situaciją. Keleivių vežėjai aptarė, kaip traktuoti bei įgyvendinti Galimybių paso naudojimą keleiviniame transporte. Pasak vežėjų, Galimybių pasas gali būti naudojamas vežant keleivius užsakomaisiais ar specialiaisiais maršrutais, tai nesudarytų vežėjams didelių problemų. Jau šiuo metu tikrinami ir tarptautiniais maršrutais važiuojantys keleiviai. Vis dėlto tolimojo susisiekimo maršrutuose, keleivių vežėjų manymu, Galimybių paso nereikėtų dėl gausybės priežasčių.

„Kelionės autobusais – tai ne apsipirkimas prekybos centre, tai būtinoji viešoji paslauga. Yra atvejų, kai keleiviai tik tarpmiestiniais autobusais gali pasiekti ligonines ar kitas medicinos įstaigas apskrities centruose būtinajai medicinos pagalbai gauti. Tolimojo susisiekimo maršrutais važiuoja ir moksleiviai, kurie mokytis gali nepasiskiepiję, todėl neturi Galimybių paso. Ką daryti dar nepasiskiepijusiam žmogui, kuriam reikia važiuoti atlikti hemodializės ar chemoterapijos procedūrų? Kaip galima tokio žmogaus neįleisti į autobusą?  Patikrinti visus keleivius, ypač – ne autobusų stotyse, o tarpinėse stotelėse, kai kuriais atvejais būtų neįmanoma“, – sakė G. Nakutis.

Keleivių vežėjai kalbėjo apie tai, kas turėtų tikrinti, ar žmonės turi galimybių pasus, pabrėžė, kad tokia atsakomybė neturėtų būti užkraunama ant vairuotojų pečių. Vežėjų teigimu, toks reikalavimas galėtų būti rekomendacinio pobūdžio, o ne privalomas. Keleiviai galėtų būti kontroliuojami operacijų vadovo sprendimu, kontrolę paskirtų vykdyti institucijų atstovai.

Keleivių vežėjai taip pat aptarė šiuo metu viešajame transporte keleiviams taikomų transporto lengvatų įstatymo įgyvendinimo problematiką, svarstė, ką būtų galima keisti šioje srityje.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka