Lietuvoje prasideda „King Long“ autobuso bandomųjų važiavimų turas per Lietuvos regionų miestus ir miestelius. Pirmieji Kinijoje pagamintą autobusą išbando įmonės „Trakų paslaugos“ darbuotojai.
Naudoja modernias technologijas
„King Long“- tai vienas iš trijų didžiausių miesto bei tolimojo susisiekimo gamintojų ne tik Kinijoje, bet ir pasaulyje. Per metus nuo gamyklos konvejerių nuvažiuoja apie 30 tūkst. skirtingų modelių transporto priemonių. Devyniose gamyklos laboratorijose kuriamos naujos technologijos ir tobulinamos senosios, atliekami energijos taupymo bei transporto priemonių saugumo technologijų tyrimai bei bandymai.
Tam, kad autobusai galėtų važinėti skirtingo klimato šalyse, kėbului padengti naudojama kataforezės technologija – transporto priemonė panardinama į kėbulo padengimo vonią, kur elektroforezinė medžiaga priglunda tolygiu sluoksniu. Tokiu būdu kėbulas apsaugomas nuo prarūdijimo, nuo kelių barstymui naudojamų druskų poveikio. Jam kinų gamintojai suteikia net dvylikos metų garantiją.
Pneumatine autobuso pakaba sumontuota ant abiejų ašių, tai suteikia daugiau komforto keleiviams transporto priemonei važiuojant net ir nelygiu, duobėtu keliu.
Pastaruoju metu gamintojas itin daug dėmesio skiria ekologijai. „King Long“ gaminami elektriniai žemagrindžiai miesto autobusai gali būti nuo 9 iki 15 m ilgio, kiekvieno jų įranga pritaikoma pagal individualius kliento užsakymus.
Transporto priemones eksploatuojantiems keleivių vežėjams itin svarbu ir tai, kad kiniškas autobusas gali būti šildomas tiek elektra, tiek ir papildomu dyzeliniu šildytuvu. Įrenginiai gali veikti atskirai, priklausomai nuo poreikio.
Šildymui naudojant dyzeliną, autobusas vieną kartą įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti ilgesnį atstumą. Gamintojų teigimu, „King Long“ nuvažiuojamas atstumas – 300 kilometrų. Autobuse montuojamos LFP ličio baterijos, joms gamintojai suteikia aštuonių metų garantiją.
Pirmieji atsiliepimai
Pirmiesiems išbandyti naują transporto priemonę, galimybė suteikta bendrovei „Trakų paslaugos“
Nors „King Long“ eksploatavimo patirtis parke dar nėra ilga, įmonės vadovas Rolandas Lenkauskas jau dabar apie transporto priemonę atsiliepia tik gerai. „Pirmoji nuomonė – autobusas kokybiškas, patikimas, patogus tiek keleiviams, tiek ir vairuotojams. Vairuotojai, kuriems suteikta galimybė išbandyti kinišką autobusą, jau dabar džiaugiasi nevarginančia kelione. Jiems nereikėjo daug laiko įprasti prie naujo autobuso – jo valdymas paprastas, suprantamas, aiškus“, – kalba įmonės vadovas.
Pasak R. Lenkausko, jis nebuvo iš anksto nusistatęs prieš kinišus autobusus, atvirkščiai, jo nuomonė apie juos buvo tik teigiama: „Akivaizdu, jog Kinijos gamintojų tikslas – įeiti į Europos Sąjungos rinką, jie tam deda didžiules pastangas, todėl niekada neabejojau, kad jie pateiks mūsų rinkai tik patikimą, ištobulintą transporto priemonę. Laukiau gero gaminio, tokį ir gavome“.
Įmonės vadovo teigimu, daugiausia dėmesio Kinijos gamintojai skyrė keleivių ir vairuotojo komfortui. Sėdynės salone išdėstytos racionaliai, suprantamai, išlaikant atitinkamas proporcijas, atstumai tarp jų didesni, todėl važiuoti patogu skirtingo ūgio keleiviams.
Nors Kinija – toli nuo Lietuvos, R. Lenkauskas nesibaimina ir dėl detalių tiekimo ar autobusų priežiūros: kiniškų autobusų servisai jau įsikūrę Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.
Kas patraukliausia?
R. Lenkauskas neabejoja ir autobuso galimybe vieną kartą įkrautomis baterijomis nuvažiuoti 300 kilometrų atstumą. „Štai šiandien autobusas nuvažiavo 70 km ir išnaudojo vos 20 proc. baterijos resurso. Manau, kad, esant palankioms sąlygoms, jis nesunkiai įveiks tris šimtus kilometrų“, – pabrėžia įmonės vadovas.
Jis patenkintas ir tuo, kad autobuse įrengta visiškai autonominė, nuo elektros įrangos nepriklausoma šildymo sis
9,2 m ilgio „King Long“ yra labai manevringas, ratų bazė platesnė, jis važiuoja minkštai, salone nejuntama vibracija net įveikiant duobes ar kitus nelygumus, „Gera matyti, kaip po darbo pamainos išlipę vairuotojai džiaugiasi vairavę be nuovargio, autobuse niekas netarška, jis važiuoja tyliai. Darbuotojų gerovė mums labai svarbi“, – kalba „Trakų paslaugos“ vadovas.
Įmonė ir keleivių paprašė pateikti savo nuomonę, apie tai, kaip autobusas patiko trakiškiams, bus aišku pasibaigus jo bandymams.
Įranga – pagal kliento pageidavimus
R. Lenkausko teigimu, puiku, kad į Lietuvos rinką ateina daugiau autobusų gamintojų. Jis tikisi, kad Kinijos gamintojai bus lankstūs, atsižvelgs į kiekvieno vežėjo poreikius
Lietuviams išbandyti skirtas autobusas – žemagrindis, 9,2 m ilgio, tačiau rinktis galima ir 12 m ilgio „King Long“. Juose gali būti montuojamos skirtingos talpos baterijos, skirtingo galingumo varikliai. Taip pat pagal pageidavimus klientai gali pasirinkti ir skirtingą sėdynių išdėstymą salone, vieną ar dvi vietas neįgaliojo vežimėliams pasistatyti.
Montuojamos ir naujausios, moderniausios saugumo sistemos. Autobusuose – daug vakarietiškų detalių, kurios yra įprastos šalies keleivių vežėjams.
Lina Jakubauskienė
Gamintojų nuotraukos