Naujieji „Kautros“ mikroautobusai gimsta Lietuvoje

24 rugpjūčio 04:53 2014 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Netoli Vilniaus įsikūrusioje „Altas komercinis transportas“ gamykloje jau baigiami įrengti pirmieji Kauno miestui skirti žemagrindžiai mikroautobusai. Rugsėjo pradžioje jie bus pristatyti kauniečiams.

Įsigijo naujas patalpas

„Perdaryti 70 mikroautobusų per palyginti trumpą laikotarpį mums buvo didelis iššūkis. Iš dalies dėl šio užsakymo įsigijome naujas gamybines patalpas, padvigubinome darbuotojų skaičių. Tempas yra toks didelis, kad gamybą pradėjome dar iki galo neįrengtose patalpose. Teko gerokai pasistengti, tačiau pirmuosius perdarytus žemagrindžius „Mercedes-Benz Sprinter“ mikroautobusus jau netrukus atiduosime užsakovams“, – sako UAB „Altas komercinis transportas“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.

Tokios transporto priemonės bendrovės darbuotojams – ne naujiena; žemagrindžius mikroautobusus gaminti „Altas komercinis transportas“ pradėjo vienas iš pirmųjų Rytų Europoje.

„Žemagrindis „Mercedes-Benz Sprinter“, kokį gaus ir kauniečiai, – mūsų įmonės konstruktorių sukurtas mikroautobusas. Jis skirtas vežti keleivius tiek miestų gatvėmis, tiek ir netolimais priemiesčio maršrutais. Šiuo metu mūsų perdarytos transporto priemonės jau važinėja Suomijos ir Vokietijos miestų gatvėmis. Kaunas – pirmasis miestas Lietuvoje, kur keleiviams bus pateikti tokie modernūs ir patogūs mikroautobusai“, – sako E. Radzevičius.

Teiks geresnes paslaugas

Jo teigimu, remiantis konkurso keleiviams vežti mikroautobusais Kaune sąlygomis, iš vežėjų nebuvo reikalaujama žemagrindžių mikroautobusų; sprendimą pateikti miestiečiams moderniausias transporto priemones priėmė bendrovės „Kautra“ vadovai.

„Perdaryti gamyklinius krovininius furgonus į žemagrindžius autobusus kainuoja maždaug dvigubai brangiau nei į tokius, kokie šiuo metu veža keleivius miestų gatvėmis. Techniniai tokio perdarymo sprendimai yra gerokai sudėtingesni. Džiugu, kad bendrovė „Kautra“ pasirinko nors ir brangesnį, tačiau keleiviams patogesnį žemagrindžio autobuso modelį“, – kalba E. Radzevičius.

Pasak „Kautros“ rinkodaros direktoriaus Gintauto Pakuso, bendrovės tikslas – teikti miestiečiams naujas, europietiško lygio paslaugas.

„Pirmąsias naujas transporto priemones pateiksime jau netrukus. Visi 70 naujų mikroautobusų pasirodys mieste iki metų pabaigos“, – sako G. Pakusas.

Kol kas bendrovė „Kautra“ samdo vežėjus keleiviams vežti septyniais naujais mikroautobusų maršrutais Kaune.

„Pertvarkius mikroautobusų tinklą ir panaikinus daugybę mikroautobusų maršrutų, be abejo, sulaukta miestiečių nepasitenkinimo. Žmonės piktinasi, kad nebeliko jiems patogių maršrutų, prašo bent dalį jų grąžinti. Kaip žinia, vartotojas visada teisus, tad tikimės, kad miesto valdžia atsižvelgs į miestiečių pageidavimus“, – kalba G. Pakusas.

Patogus visiems

Jo teigimu, pirmieji nauji, modernūs mikroautobusai Kauno gatvėse turėtų pasirodyti jau rugsėjo viduryje. Prieš tai jie bus pristatyti kauniečiams.

„Į žemagrindį mikroautobusą bus patogiau įlipti vyresnio amžiaus žmonėms, mamoms su vaikais. Taip pat salone bus viena vieta neįgaliojo vežimėliui, su kuriuo bus galima įvažiuoti į saloną atlenkus specialiai sumontuotą rampą. Patogios keleiviams ir plačiai atsidarančios dvivėrės elektrinės durys“, – sako G. Pakusas.

Transporto priemonių salonas bus erdvesnis, šviesesnis. Jame – 16 patogių sėdimų vietų. Salono aukštis – net 220 cm, tad važiuoti mikroautobusu bus patogu ir aukštaūgiui. Be to, tiek transporto priemonės sėdynės, tiek ir kita apdaila – iš lengvai valomų ir nuo vandalų apsaugotų medžiagų.

„Mercedes-Benz Sprinter“ bus sumontuotos ir modernios šildymo bei kondicionavimo sistemos, dvigubi stiklo paketai. „Taigi galima užtikrinti – keleiviams žiemą salone bus šilta, o vasarą – maloniai vėsu“, – sako E. Radzevičius.

Be to, mikroautobusuose bus gausu elektroninės aparatūros: elektroninės šiuolaikiškos švieslentės, keleivių skaičiavimo įranga, aukštos raiškos vaizdo kameros, kasos aparatai ir pan. Taip pat bus galimybė ateityje įrengti bei adaptuoti elektroninio bilieto įrangą.

Vieni iš didžiausių Europoje

„Altas komercinis transportas“, atliekanti jau ne pirmąjį bendrovės „Kautra“ užsakymą, yra didžiausia Rytų Europoje ir viena iš didžiausių visoje Europoje mikroautobusus iš krovininių į keleivinius perdaranti įmonė.

„Kaip žinia, didžiosiose gamyklose dažniausiai surenkami tik krovininiai furgonai, iš kurių visame pasaulyje analogiškos mūsiškei įmonės perdaro įvairios paskirties specialųjį transportą, taip pat – ir mažuosius keleivinius autobusus. Gaminti tokias specifines pagal individualius pageidavimus sukomplektuotas transporto priemones pagal užsakymus ir nedideliais kiekiais gamintojams neapsimoka. Todėl atsiradusią nišą užpildome mes, vadinamieji antrojo etapo gamintojai, kurie visą gamybos technologiją turi derinti su pirmojo etapo, t.y. bazinio automobilio, gamintoju. Taip ir gimsta bendri gaminiai, kuriuos jau beveik dešimt metų eksploatuoja įvairių šalių vežėjai“, – pasakoja E. Radzevičius.

Didžioji dalis „Altas komercinis transportas“ perdaromų automobilių iškeliauja į užsienį. Pagrindiniai užsakovai – Skandinavijos šalių, taip pat Vokietijos, vežėjai.

„Nors šiose šalyse esama savų perdarytojų, vežėjai renkasi mus. Didžiausias mūsų privalumas – netgi ne mažesnė transporto priemonių kaina, o puiki jų kokybė. Savo klientams įrodėme, kad esame vieni iš stipriausių mažųjų autobusų perdarytojų Europoje. Mus pripažįsta net didžiausi šios rinkos žaidėjai“, – sako E. Radzevičius.

Septyniasdešimt žemagrindžių mikroautobusų – kol kas didžiausias „Altas komercinis transportas“ iš Lietuvos vežėjų gautas užsakymas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.