Pasaulinėje autobusų parodoje – ir lietuviška naujovė

28 spalio 05:59 2015 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai


busworld10Nedideliame Kortrijko miestelyje Belgijoje spalį vyko viena iš didžiausių ir prestižiškiausių pasaulyje autobusų parodų – „Busworld Europe 2015“. Dalyvauti joje – kiekvieno autobusų ar jiems skirtų aksesusarų, detalių bei įrangos gamintojo garbės reikalas, todėl čia susirenka tiek didžiųjų koncernų atstovai, tiek nedidelės gamintojų įmonės iš viso pasaulio.

Renginių ir eksponatų gausa

Kas dvejus metus nuo 1971-ųjų vykstančioje „Busworld Europe“ pristatomi naujausi, moderniausi įvairių gamintojų keleivinio transporto priemonių modeliai, vyksta premjeros, čia galima susipažinti su pastarojo meto technikos naujovėmis, autobusų dizaino tendencijomis.

Parodos dienomis lankytojams siūloma įvairi programa: vyksta pristatymai bei seminarai, įteikiami apdovanojimai ir prizai. Bene svarbiausias renginys – „Metų autobuso“ apdovanojimas. Šiemet garbingas titulas suteiktas IVECO gaminiui – turistiniam „Magelys Pro“.

Šiųmetėje „Busworld Europe“ itin daug dėmesio skirta ekologijai. Kone kiekvienas autobusų gamintojas pristatė elektrinius, hibridinius ir dujinius autobusų modelius.

Lietuviška premjera

Ne išimtis – ir vieninteliai parodoje dalyvavę gamintojai iš Lietuvos. Vilniaus bendrovė „Altas komercinis transportas“ pristatė hibridinį žemagrindį mikroautobusą su Lietuvoje sukurta įranga.

Ketvirtąjį kartą „Busworld Europe“ dalyvavusių vilniečių pristatytasis „Mercedes-Benz Sprinter“ varomas dyzeliu bei elektra. Hibridinę įrangą jam sukūrė bendrovės „Elinta“ specialistai. Visa sistema – elektros variklis, baterijos bei programinė įranga.

Autobuse montuojamas  dyzelinis „Mercedes-Benz“ ir elektrinis varikliai. Po autobuso galine dalimi išdėstytos baterijos. Jų dėka transporto priemonė gali važiuoti trimis režimais: naudodama vien tik dyzeliną, vien tik elektrą, arba hibridiniu režimu, naudojant ir dyzeliną, ir elektrą. Naudodamas vien elektrą, automobilis gali nuvažiuoti apie 30 kilometrų. Elektra išgaunama ir naudojant rekuperacijos energiją. Ji kaupiama baterijose.

„Kol kas tai – tik prototipas, kurį pirmiausia pademonstravome specialistams autobusų parodoje. Dar nebaigta transporto priemonės bandymų serija bei pasirengimas serijinei gamybai. Tačiau parodoje pademonstruotas hibridinis mikroautobusas jau sulaukė didžiulio lankytojų susidomėjimo. Tradiciškai ekologiškos transporto priemonės ypač domina Skandinavijos šalių vežėjus“, – sako UAB „Altas komercinis transportas“ pardavimų vadovas Karolis Šimkus.

Tendencijos

Jo teigimu, hibridinė transporto priemonė maždaug trečdaliu brangesnė nei dyzelinė. Todėl, pasak K. Šimkaus, hibridinis „Mercedes-Benz Sprinter“  – ekologinis projektas. Tokius automobilius įprastai renkasi miestai, kur ypač rūpinamasi aplinkos švara. Pastaruoju metu tokių sparčiai daugėja visame pasaulyje.

Aplinkai dar draugiškesni elektriniai automobiliai, tačiau kurti vien tik elektra varomos transporto priemonės vilniečiai kol kas nesirengia.

„Mūsų manymu, elektrinio mikroautobuso projektas būtų pernelyg ankstyvas. Kol kas elektrinių transporto priemonių technologijos dar nėra tiek ištobulintos, kad būtų galima pradėti masinę šių automobilių gamybą. Be to, dėl pernelyg didelio dabartinių baterijų svorio tektų sumažinti keleiviams skirtų vietų skaičių salone. Pirmiausia išbandysime hibridinę transporto priemonę, tada jau matysime, kokią kryptį rinksimės toliau, – kalba K. Šimkus.

„Altas komercinis transportas“ pristatytasis mikroautobusas – 7,3 m ilgio, jis žemagrindis, ties durimis sumontuota rampa įvažiuoti neįgaliųjų vežimėliams. Transporto priemonėje – 16 sėdimų vietų bei 4 stovimos, taip pat viena vieta neįgaliajam. Jis gali būti skirtas tiek miesto, tiek priemiesčio vežimams.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

  • altas-m
  • altas-m1
  • altas-m3
  • altas-m4
  • altas-m2