Nuo šių metų vasario 5-osios iki 18-osios bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ bei sostinės gyventojai turėjo progos išbandyti naujos kartos „Solaris Urbino 12“.
Priminsime, jog transporto priemonė – dyzelinė, standartinio 12 m ilgio, joje – 32 sėdimos ir 68 stovimos vietos. Autobuse sumontuotas Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantis 250 AG „Cummins ISB6.7 E6 250B” variklis, automatinė „Voith Diwa 6” pavarų dėžė.
Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktoriaus Juozo Grabio, autobusą vairavo trys vairuotojai. Jis važinėjo dviejomis pamainomis, 22, 46, 48, 52 ir 87-uoju maršrutais.
„Vidutiniškai naujasis autobusas šimtui kilometrų nuvažiuoti sunaudojo apie 40 l degalų. Vidutinės mūsų autobusų sąnaudos žiemą – apie 47 litrus. Taigi galima teigti, jog naujasis lenkiškas autobusas, kaip ir teigė gamintojai – ekonomiškas“, – sako J. Grabys.
Vežėjams patiko erdvus, šviesus, keleiviams patogus autobuso salonas. „Gerai veikė autobuso klimato kontrolės sistema, automatinė pavarų dėžė. Vairuotojai pabrėžė, kad jų darbo vieta – patogi, pavaros persijungia „minkštai“. Naudingos ir vaizdo kameros, gerai matyti galinių durų vaizdas. Durys – greitai užsidarančios, stabdžiai –efektyvūs. Variklis dirbo sklandžiai, galios pakako. Meistrai pastebėjo, kad patogu prieiti prie variklio skyriaus ir pneumatinės oro sistemos. Visų vairuotojų, išbandžiusių naująjį „Solaris Urbino“, atsiliepimai – teigiami“, – kalba J. Grabys.
Pastebėta ir šiokių tokių trūkumų. „Vairuotojai pastebėjo, kad maršruto valdymo pultas pernelyg sudėtingas, per garsiai veikia salono ventiliavimo variklis. Kai kuriems nepatiko ir „kietoka“ priekinė nepriklausoma pakaba. Tačiau, nepaisant šiokių tokių nedidelių trūkumų, autobusas – patikimas, lengvai valdomas ir patogus. Būtume patenkinti, jei galėtume tokiais vežti keleivius mieste.
Primename, kad penktadienį autobusas jau iškeliavo į Kauną. Šiandien jis jau veža keleivius 39-uoju maršrutu. Vasario 23-iąją veš 47-uoju, vasario 24-ąją – 6-uoju, vasario 25-ąją – 3-iuoju, vasario 26-ąją – 18-uoju maršrutu.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos