Sudie „Irisbus“ ir „Citelis“, sveikas „Iveco Bus“ ir „UrbanWay“

03 birželio 04:29 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Ženevoje gegužės pabaigoje vykusiuose UITP organizuotuose renginiuose „Iveco“ grupė pristatė naujausius savo gaminius bei naują „brendą“. „Irisbus“ autobusus keis „Iveco Bus“.

Priminsime, jog „Irisbus“ gimė 1999-aisiais susijungus „Renault“, IVECO bei „HeuliezBus” autobusų gamintojams. Nuo 2001-ųjų „Irisbus“ savininke tapo IVECO. Ant visų autobusų, išskyrus „HeuliezBus”, atsirado vieningas ženklas – stilizuotas delfinas.

Šiuo metu „Irisbus“ autobusai gaminami Italijos Valle Ufita, taip pat Prancūzijos Annonay bei Čekijos Vysoke Myto gamyklose. Daugiausia autobusų – apie 3000 – surenkama Čekijoje.

Po „Irisbus“ ženklu daugiau nei prieš dešimtį metų dingo ne vienas senasis logotipas, taip pat ir mums puikiai pažįstamas „Karosa“. Netrukus nuo autobusų dings ir pats „Irisbus“ užrašas. Gimsta naujas brendas – „Iveco Bus“. Tokį sprendimą priėmė „Fiat“ grupė, kuriai ir priklauso „Irisbus“. Tik „HeuliezBus” vis dar išlaiko savo vardą ir netrukus žada pristatyti naują autobuso, atitinkančio Euro 6 standartus, modelį.

Naujausias „Iveco Bus“ gaminys – „UrbanWay“. Tai bus visai nauja autobusų linija. Žadama pristatyti 10,5 m, 12 m ir 18 m ilgio „Iveco Bus“ autobusus. Tuo pačiu tai bus gamintojų perėjimas prie Euro 6 standartų, kurie įsigalios jau nuo 2014-ųjų pradžios.

Nors keičiasi ne tik autobuso pavadinimas, bet ir „brendas“, „UrbanWay“ nėra revoliucinis modelis: jo dizainas primena „Citelis“. Tiesa, naujasis modelis 400 kg lengvesnis, taigi ir taupesnis.

Naujosiose transporto priemonėse bus montuojami nuo 270 iki 360 AG „Tector“ ar „Cursor“ varikliai. Teigiama, jog įdiegtų naujų technologijų dėka, jie bus gerokai ekologiškesni bei išmes į aplinką mažiau kenksmingų dalelių.

Gamintojai žada pasiūlyti net 3500 skirtingų „UrbanWay“ variantų. Klientas galės pasirinkti dyzelinį, hibridinį, elektrinį ar suspaustas gamtines dujas naudojantį autobusą. Be to, bus pasiūlyta gausybė skirtingos vidaus įrangos – pradedant sėdynių išdėstymu, durų skaičiumi ir baigiant vairuotojo darbo vieta bei įvairiomis techninėmis naujovėmis.

Na o mums, autobusų mylėtojams, telieka atsidusti: visagaliai globalizacijos procesai ką tik „prarijo“ dar vieną mums jau įprastu tapusį keleivinio transporto priemonių vardą…

Parengė Lina Jakubauskienė

Gamintojų nuotraukos

rašyti komentarą

1 Comment

  1. Artūras
    30 lapkričio, 10:02 #1 Artūras

    Kas tas brendas?

    Reply to this comment

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.