2014-ųjų „Metų autobusas“ – „Setra S 515 HD“

rugsėjo 19 04:17 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Kaip ir buvo galima tikėtis, 2014-ųjų „Metų autobusu“ išrinktas prieš metus vokiečių koncerno pristatytas „Setra S 515 HD“.

„Metų autobusą“ rinko ekspertų komisija, sudaryta iš devyniolikos transporto tema rašančių žurnalistų. Jie gerai įvertino naujojo autobuso saugumą, triukšmo lygį, ergonomiką, komfortą bei ekonominį efektyvumą.

Pasak vertintojų, tai – visai nauja turistinio autobuso koncepcija.

Pirmą kartą „Setra S 515 HD“ pristatytas 2012-aisiais vykusioje IAA parodoje Hanoveryje. Nuo tada jau parduota daugiau kaip 80 naujų transporto priemonių. Džiugu, kad viena iš jų atsidūrė ir Lietuvoje – moderniausią ir prestižiškiausią autobusą įsigijo Vilniuje įsikūrusi bendrovė „Vilneda“.

Remiantis vokiečių atliktų bandymų rezultatais, naujasis autobusas šimtui kilometrų sunaudoja 21,8 l dyzelino. Tokių rezultatų pasiekta gerokai patobulinus transporto priemonės aerodinamiką. „Setra S 515 HD“ priekinis stiklas labiau išgaubtas, suapvalinti kampai mažina oro pasipriešinimą bei padeda taupyti. Ne veltui „Setra СomfortClass 500“ aerodinaminis koeficientas geriausias tarp šios klasės autobusų – jis siekia 0,33. Beje, autobusas net ketverius metus bandytas specialiame vėjo tunelyje Štutgarte, todėl jo aerodinaminės savybės – kone tobulos.

Pagrindinė „Setra“ naujovė – joje montuojamas Euro 6 standartus atitinkantis turbodyzelinis variklis „Mercedes-Benz OM470“. Priminsime, jog Euro 6 standartų reikalavimai įsigalios tik nuo 2014-ųjų pradžios.

Iš viso naujajame „Setra S 515 HD“, lyginant su pirmtakais, įdiegta dar daugiau nei šimtas didesnių ar mažesnių naujovių. Autobusas – maždaug 300 kilogramų lengvesnis nei pirmtakai, todėl taupesnis bei ekonomiškesnis.

Keleivių patogumui – paplatintos durys keleiviams įlipti, atnaujintos ir lentynėlės keleivių bagažui susidėti – jos tapo aukštesnės, taigi ir talpesnės. Keleiviams turėtų patikti atnaujinta kondicionavimo sistema, susidedanti iš dviejų zonų: galinės ir priekinės. Tokiu būdu vienodai vėsinamas oras visame autobuso salone.

Priminsime, kokiems autobusams iki šiol buvo suteiktas garbingas „Bus of the year“ titulas:

1990 „Neoplan Metroliner“

1991 „Renault FR 1 GTX“

1992 „Mercedes-Benz O404“

1993 „Setra S300“

1994 MAN „Lion’s Star“

1995 IVECO „EuroClass HD“

1996 „Volvo Drogmoller B 12 600“

1997 „Setra NS 315“

1998 „Van Hool T9 Acron“

1999 MAN NL 263

2000 „Neoplan Starlainer“

2001 „Mercedes-Benz Cito“

2002 „Setra S415 HDH TopClass“

2003 „Van Hool A 330“

2004 „Scania K 124 Irizar PB“ ir MAN „Lion’s Star“

2005 „Neoman Lion’s City“

2006 „Neoplan Starlainer“

2007 „Mercedes-Benz Citaro LE “

2008 „Volvo 9700“

2009 „Setra MultiClass S415NF“

2010 „Mercedes-Benz Travego“

2011 VDL „Citea”

2012 VDL „Futura”

2013 „Mercedes-Benz Citaro“

„Metų autobuso” apdovanojimo ceremonija vyks spalio mėnesį Belgijos Kortrijko mieste vyksiančioje „Busworld Europe” parodoje. Reportažus iš Kortrijko skaitykite tik eBus.lt.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.