MAZ gamykla: patirtis ir naujovės

02 birželio 04:27 2014 Spausdinti straipsnį Patirtis

Lankantis Baltarusijoje, buvo įdomu apžiūrėti MAZ automobilių gamyklą, susipažinti su autobusų gamybos procesu, modelių įvairove.

Milžiniškoje gamykloje gimsta tiek krovininė, tiek statybinė ar karinė technika. Autobusų gamykla užima palyginti nedidelę teritorijos dalį.

Keleivinio transporto priemones Minsko automobilių gamykla gamina nuo 1995-ųjų. Ta pačia konvejerio linija keliauja tiek miesto, tiek tarpmiesčio ar turistiniai autobusai. Gamybos procesas, be abejo, dar gerokai atsilieka tiek nuo europietiškojo, tiek nuo turkiškojo. MAZ gamykloje dar labai daug rankų darbo, surinkimo procesas mažai automatizuotas, pirmieji robotai, palengvinantys darbininkų dalią, dar tik pradedami diegti.

Šių eilučių autorei MAZ gamykloje teko lankytis pirmą kartą. Tačiau pasak keleivių vežėjų, čia apsilankiusių antrąjį ar net trečiąjį kartą, per pastarąjį laikotarpį autobusų gamybos procesas gerokai patobulėjo. Prie europietiškųjų standartų priartėjo ir čia surenkama technika.

Šiuo metu Minsko automobilių gamykloje surenkama penkiolikos įvairių modelių, įvairaus ilgio bei talpos autobusai.

Visi MAZ autobusai surenkami iš plieno profilių, į vidų purškiant specialią nuo korozijos apsaugančią medžiagą. Pasak gamintojų, antikorozinei apsaugai skiriama itin daug dėmesio. Kėbulas gruntuojamas, dengiamas antikorozine danga. Jam gamintojai suteikia dešimties metų garantiją. Didžioji dalis detalių – pagamintos Baltarusijoje. Tačiau pagal klientų pageidavimus gali būti montuojami vakarietiški varikliai, pavarų dėžės, kiti agregatai.

Per metus MAZ gamykloje surenkama apie du tūkstančius autobusų.Didžioji dalis Minsko autobusų gamykloje surenkamų autobusų eksportuojama. Jie iškeliauja į Rusiją, Kazachstaną ir pan. Įdomu tai, kad Minsko mieste važinėja vien tik MAZ pagamintos transporto priemonės.

Pastaruoju metu gamintojai pristatė keletą įdomesnių naujovių. MAZ konstruktoriai, bendradarbiaudami su „Gazprom transgaz Belarus“ specialistais, sukūrė žemagrindį suspaustas gamtines dujas naudojantį MAZ 203, kuris šiuo metu sertifikuojamas ir bandomas.

Autobuso ilgis – 12 metrų, salone telpa 90 keleivių, sumontuotos 26 sėdimos vietos. Transporto priemonėje montuojamas „Mercedes-Benz M 9906 LAG EEV“ variklis, „Allison T310R“ pavarų dėžė, ant stogo – šeši 1284 litrų talpos balionai. Pripildžius visus, vienu metu galima nuvažiuoti 500-600 kilometrų.

Buvo įdomu pamatyti ir dar vieną baltarusių naujovę – įspūdingos išorės penkių durų aštuoniolikos metrų ilgio MAZ-215. Šie autobusai į Minsko gatves išvažiavo prieš šalyje vykusį Pasaulio ledo ritulio čempionatą. Beje, visi mieste važinėjantys autobusai dar tebėra papuošti čempionato simbolika.

MAZ-2015 montuojamas

Euro 5 standartų reikalavimus atitinkantis 326 AG „Mercedes-Benz OM926LA” variklis. Įdomu tai, jog variklis montuojamas autobuso viduryje. Kodėl priimtas toks neįprastas konstruktorių sprendimas, išsiaiškinti nepavyko. Pavarų dėžė – ZF 6HP604C, automatinė. Apie šį autobusą šiek tiek plačiau papasakosime vėliau.

MAZ autobusai važinėja ir Europos Sąjungos šalyse, jų galima sutikti kaimyninėje Estijoje. Pasak gamyklos atstovų, estai labai patenkinti įsigytaisiais baltarusiškais autobusais.

Didžiausias privalumas, be abejo, jų kaina; ji gerokai mažesnė nei vakarietiškųjų analogų. Pigiausias MAZ autobusas kainuoja 55 tūkst. JAV dolerių (apie 142 tūkst. Lt), brangiausias – 130 tūkst. JAV dolerių (337 tūkst. Lt). Ypač patrauklūs mažesnių Lietuvos autobusų parkų vadovams turėtų būti vidutinės klasės baltarusiški autobusai. Tačiau ar kainos ir kokybės santykis išties patrauklus – būtų galima įsitikinti tik transporto priemones eksploatuojant ilgesnį laikotarpį.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.