Lapkričio 25-ąją į Plungę atvyko naujas vidutinės klasės „Isuzu Novo Citi“ autobusas.
Autobusas skirtas vežti keleivius priemiesčio bei miesto maršrutais. Jo ilgis – 7,5 metro. „Šis autobusas – tikras „darbštuolis“. Jis pritaikytas vežti ir žmones su negalia – galinėje dalyje įrengta speciali rampa bei vadinamoji „knilingo“ sistema, kai autobusas prireikus „pasvyra“ šaligatvio link“, – sako „Isuzu“ autobusų pardavimų vadovas Vygantas Šulga.
Iš viso transporto priemone gali važiuoti 53 žmonės; salone sumontuotos 25 sėdimos vietos, dar 27 keleiviai gali stovėti. Viena vieta skirta vairuotojui.
Tokie autobusai labai populiarūs Latvijoje; šioje šalyje siekiama, kad neįgalūs žmonės galėtų patogiai važiuoti ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir priemiesčio ar tarpmiesčio maršrutais.
„Isuzu“ gamintojai ypač daug dėmesio skiria tam, kad autobusai būtų pritaikyti žmonėms su negalia. Apsilankiusieji šiųmetinėje „Busworld“ parodoje galėjo tuo įsitikinti; „Isuzu“ transporto priemonėmis gali važiuoti ir keleiviai, kurie sunkiau vaikšto ar juda.
Plungės autobusų parko direktorius Rimantas Kmieliauskas pabrėžia, kad miestų ir rajonų valdžios bei ūkiškai bandančių tvarkytis autobusų parkų vadovų tikslai ne visada sutampa.
„Tik diskutuojant ir randant bendrą kalbą, galima surasti sprendimus, kurie suteiktų galimybę atnaujinti autobusų parkus. Pinigų trūksta visiems, tačiau su bendrove „Saločiai ir partneriai“, oficialia ISUZU atstove Baltijos šalyse, buvau sutaręs, kad jie pasiūlys palankią kainą. Taigi pabandysime pateikti savo krašto gyventojams naują autobusą, tuo pačiu ir kitokią važiavimo kokybę“, – sako R. Kmieliauskas.
Autobusas jau netrukus išvažiuos į miesto ir rajono kelius. „Tik išbandę autobusą žinosime, ar degalų sąnaudos iš ties tokios palankios kaip tvirtina pardavėjai. Tačiau jau dabar aišku, kad naujas autobusas bus kur kas ekonomiškesnis. Tikimės, jog iš sutaupytų už degalus pinigų galėsime dengti lizingo įmokas. Be to, skolintis iš bankų dabar labai palankus metas“, – kalba R. Kmieliauskas.
Pasak UAB „Saločiai ir parneriai“ direktoriaus Ruslan‘o Andrejev‘o, panašių autobusų paklausa Lietuvoje turėtų didėti.
„Autobusas simpatiškas, dailaus dizaino, ekonomiškas, kompaktiškas, manevringas. Be to, pagal tai, kiek jis gali vežti keleivių, yra nebrangus. Be to, yra galimybė vežti neįgalius keleivius priemiesčio maršrutais. Kiti gamintojai panašių autobusų kol kas negali pasiūlyti. Dėl to pateikėme gamyklai užsakymą ir dar šiais metais tokių autobusų ketiname turėti mūsų „Isuzu“ automobilių salonuose“, – sako R. Andrejev‘as.
Lina Jakubauskienė
Saločiai ir partneriai nuotraukos