IVECO siūlo didiesiems miestams plėtoti greitųjų autobusų sistemas. Vieno iš didžiausių Europos autobusų gamintojų manymu, būtent metrobusai artimiausiu metu galėtų pagerinti eismą didmiesčiuose. Kompanijos atstovai tiki, jog patogi BRT (bus rapid transit) sistema padėtų į viešąjį transportą pritraukti daugiau keleivių.
Kaip pavyzdį IVECO atstovai pateikia Prancūzijos greitųjų autobusų sistemas, kur eksploatuojama daugiau nei 500 „Crealis“ autobusų. Metrobusai padeda sumažinti eismą miestų gatvėse, juose – daugiau komforto viešojo transporto keleiviams.
Be to, metrobusai gali būti varomi ne tik dyzelinu, bet ir suspaustomis gamtinėmis dujomis arba biodujomis. Pristatomi ir hibridiniai metrobusai su įdiegta funkcija „Arrive&Go“, kuri įsijungia autobusui privažiuojant prie stotelių.
Pasaulio miestų patirtis rodo, jog BRT sistemos gali veikti ne mažiau efektyviai negu kur kas brangesnės greitaeigių tramvajų. Greitųjų autobusų infrastruktūra kainuoja gerokai pigiau.
Remiantis UITP informacija, šiuo metu pasaulyje esama beveik du šimtai BRT sistemų. Populiariausios jos – Lotynų Amerikoje.
2014-ųjų liepą nuspręsta, kad greitųjų autobusų sistema geriausiai tiktų ir Lietuvos sostinei: ją įdiegti būtų gerokai pigiau nei metro ar tramvajaus linijas, o keleivių talpiais autobusais būtų galima vežti neką mažiau.
Planuojama, jog greitieji autobusai Vilniuje važiuotų specialiai atskirtomis juostomis, į kurias negalėtų įvažiuoti kitos transporto priemonės. Tiek šviesoforais autobusai turėtų prioritetą.
Sostinėje ir dabar keleivius veža greitieji autobusai. Jų maršrutų tinklas siekia 164 kilometrus. Tai sudaro 6,6 viso viešojo transporto maršrutų tinklo, tačiau greitaisiais autobusais keliauja net apie 25 proc. visų keleivių.
Keičiantis valdžioms ir požiūriui į viešąjį transportą, būtų pernelyg drąsu teigti, kad sostinėje išties atsiras greitųjų autobusų sistema. Aišku tai, kad viešasis transportas priklauso nuo miestus valdančių politikų valios.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka