Lietuviški „Klaipėdos autobusų parko“ įsigyti elektriniai autobusai išvažiuoja į gatves
Miesto savivaldybei priklausantis UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ pabaigė dviejų uostamiestyje sukurtų bei pagamintų elektrinių autobusų įsigijimo procedūras. Šią savaitę parko vairuotojai mokosi valdyti šias itin ekologiškas ir modernias transporto priemones, o jau kitą savaitę elektrobusai pradės vežti keleivius uostamiesčio 8 maršrute.
„Nesuklysiu sakydamas, kad šis projektas įeis į Klaipėdos istoriją. Vardan ambicingo tikslo buvo suburtos gausios klaipėdiečių pajėgos: transporto profesionalų, Klaipėdos universiteto, inovatyvaus verslo ir net miesto politikų. Visi, kurie prisidėjo prie „Dancer“ atsiradimo, šiandien gali didžiuotis. Kai kam atrodžiusi utopinė idėja – turėti klaipėdiečių sukurtą, Klaipėdoje pagamintą ir miesto gatvėmis keleivius vežantį elektrinį autobusą – pagaliau išsipildė. Kaip klaipėdietis jaučiu pasididžiavimą ir esu tikras, kad čia tik pradžia – Klaipėdoje sukurti elektriniai autobusai garsins miesto vardą ne tik Lietuvoje“, – sakė Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos miesto meras.
Atsižvelgiant į ES direktyvose ir LR Vyriausybės patvirtintame „Nacionaliniame oro taršo mažinimo plane“ keliamas užduotis pirmieji du elektriniai autobusai buvo įsigyti Klaipėdos miesto savivaldybės sprendimu, įpareigojant šią misiją atlikti savo valdomai įmonei.
„Mūsų bendrovė nuo 2007 metų investuoja į ekologišką miesto transportą. Buvome dujinių autobusų pradininkai Lietuvoje. Dabar daugiau nei du trečdaliai miesto maršrutus aptarnaujančių autobusų yra varomi šiuo švariu kuru. O šiandien verčiame naują istorijos lapą ir vėl tampame pradininkais. Tik šį kartą išleidžiame į gatves pačias ekologiškiausias, kokios tik yra pasaulyje, transporto priemones – elektra varomus autobusus“, – sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.
„Dancer“ vardu pavadintas modelis vienu metu gali vežti 93 keleivius, įrengtos 32 sėdimos vietos ir viena neįgaliojo vežimėliui. Autobusas yra aprūpintas visa įmanoma komforto įranga: pažangia klimato kontrolės sistema, greitaeigiu bevieliu internetu keleiviams, USB jungtimis mobiliesiems telefonams, automatine rampa, skirta įvažiuoti į saloną vežimėliu. Autobusas išsiskiria ir patogumu vairuotojui. Viena iš naujovių – naujos kartos naktinio matymo kameros, transliuojančiomis 3D aplinkos vaizdą į veidrodžius atstojančius ekranus.
Pasak jo kūrėjų, „Dancer“ pasižymi unikaliais techniniais sprendimais. Ypatingai tvirtas ir saugus „Dancer“ kėbulas gaminamas iš kompozitinių medžiagų, kurių didžiąją dalį sudaro perdirbtas PET butelių plastikas. Autobusas yra varomas atsinaujinančia elektros energija, kuri perkama tiesiogiai iš vėjo elektrinių parkų. Klaipėdoje sukurtas autobusas yra taupesnis, skleidžia mažiau vibracijų bei triukšmo ir yra mažiausiai sveriantis pasaulyje, lyginant su kitais panašaus dydžio autobusais.
„Klaipėdoje sukurtą elektrinį autobusą „Dancer“ galima palyginti su revoliuciją sukėlusiu elektromobiliu „Tesla“. Abu juos sieja, tai, kad iš pat pagrindų pergalvota transporto priemonės esmė leido sukurti netikėtas technines galimybes. „Dancer“ įkraunamas 15 kartų greičiau nei „Tesla“, vartoja energijos, kaip 3 „Teslos“, o gali vežti tiek žmonių, kiek pajėgtų tik 20 „Teslų“. Ekologiški elektriniai autobusai „Dancer” Klaipėdos gatvėse yra didelis žingsnis į priekį. Linkiu visiems mums, gamintojams, mokslininkams, Klaipėdos autobusų parkui ir savivaldybei žengti dar toliau”, – sakė Alvydas Naujėkas, „Dancer” gaminančios bendrovės „Vėjo projektai” generalinis direktorius.
Kartu su naujaisiais autobusais, bendrovė „Vėjo projektai“ šalia Klaipėdos autobusų stoties įrengė ypatingai greito įkrovimo stotį. Ji leidžia įkrauti „Dancer“ elektrinius autobusus greičiau nei per 10 minučių. Būtent per tokį laiko tarpą, kiek vairuotojai ilsisi galinėje stotelėje. Tokia įkrovos sparta taip pat yra išskirtinė pasaulyje. Vienu įkrovimu „Dancer“ gali nuvažiuoti 90 kilometrų atstumą.
Klaipėdos miesto viešojo transporto organizatoriai planuoja, kad iki 2030 m. mieste kursuos apie 60–70 elektrinių autobusų.
Kaip teigia transporto ekspertai, elektra varomų autobusų eksploatacija trigubai pigesnė nei dyzelinių, o „Klaipėdos autobusų parko“ įsigytiems modeliams bus taikoma 15 metų gamintojo garantija – „Dancer“ eksploatacijos metu iškilę esminiai nesklandumai ar atsiradę defektai bus šalinami gamintojo sąskaita.
Priminsime, kad pirmuosius elektrinius autobusus – penkis „Karsan Jest electric” – Lietuvoje įsigijo bendrovė „Vilniaus viešasis transportas”. Vėliau elektrinis „Solaris” atvyko ir į Tauragės autobusų parką.
Klaipėdos autobusų parko informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka