„Busworld Europe“ į Briuselį sugrįžo po ketverių metų pertraukos. 2021-aisiais paroda nevyko dėl koronaviruso sukeltos pandemijos. Iki 2019-ųjų daugybę metų keleivinio transporto specialistai buvo kviečiami į Kortrijką. Ilgainiui paroda ne itin dideliame Kortrijko EXPO centre nebeišsiteko, ją nuspręsta perkelti į talpesnį Briuselio parodų centrą. Pirmą kartą didžiausia pasaulyje keleivinio transporto priemonių paroda surengta dar 1971-aisiais.
Šiemet paroda vyko spalio 7–12 d. Ji sulaukė 526 dalyvių, tarp kurių – 75 autobusų gamintojai (2019-aisiais dalyvavo 66) iš 38 skirtingų šalių. Net 182 parodoje dalyvavo pirmą kartą.
Paroda užėmė 75 tūkst. kv. m plotą, joje buvo eksponuojamos 222 transporto priemonės, iš jų 29 – lauke. Šiais metais sulaukta dalyvių iš 38 skirtingų šalių. Daugiausia jų – iš Turkijos, čia savo gaminius pristatė net 96 įmonėmis, antra Vokietija su 79 įmonėmis ir Kinija – su 61 įmone. Kaip niekada gausu būta dalyvių iš Lietuvos. Savo naujausius gaminius bei sprendimus pristatė „Altas Auto“, kurie parodoje pristatė drauge su „Zhongtong“ sukurtą 8,7 metro autobusą, „Vėjo projektai“ su nauju elektriniu „Dancer” bei „Elinta motors“.
Šiais metais organizatoriai tikėjosi sulaukti per 40 tūkst. lankytojų – tiek jų būta 2019-aisiais.
Keleivių vežėjai iš Lietuvos parodoje lankėsi spalio 9 d., iš arčiau susipažinta su „Scania“, „Solaris“, ISUZU, „King Long“, IVECO autobusais, juose įdiegtomis naujovėmis.
Jau tradiciškai daugiausia pristatyta elektra ir vandeniliu varomų autobusų. „Irizar“ stende lankytojų laukė vandenilinis turistinis autobusas, kuris vienu įkrovimu gali įveikti apie tūkstantį kilometrų.
„Higer” stende akį traukė išskirtinio dizaino elektrinis „Fencer”.
„Scania“ stende dalyvių laukė pirmasis drauge su Ispanijos „Castrosua“ sukurtas elektrinis pusiau žemagrindis autobusas. Vieną kartą įkrautomis baterijomis autobusas gali įveikti iki 500 kilometrų.
„Solaris Bus and Coach“ parodoje pristatė dvi transporto priemones – naujos kartos elektrinį ir 18 m ilgio vandenilinį, kurio gamybą žadama pradėti 2024-aisias.
Daugybė naujovių jau tradiciškai laukė ISUZU stende. Įdomiausia – elektrinis „Novo Volt“, skirtas miesto vežimams.
„King Long“ stende pristatyti trys skirtingo ilgio elektriniai autobusai. Pastaruoju metu Lietuvoje atsiranda vis daugiau šio gamintojo sukurtų transporto priemonių.
IVECO stende pristatyti skirtingų tipų autobusai – nuo miesto iki mikroautobusų, visi jie – nenaudojantys iškastinio kuro.
2019-aisiais parodoje pristatyti pirmieji autobusai be veidrodžių, su moderniomis vaizdo stebėjimo sistemomis. Šiais metais tokių jau buvo dauguma. Diegiama vis daugiau saugumo sistemų, elektriniai autobusai tampa lengvesni bei talpesni. Vis daugiau gamintojų vietoj tradicinių degalų renkasi vandenilį, nors pripažįsta, jog kol kas tai – brangi technologija, kurią vežėjai gali sau leisti tik pasinaudodami valstybių ar miestų parama.
Parodoje tradiciškai apdovanoti geriausiais pripažinti autobusai. Miesto autobusų kategorijoje aukščiausias įvertinimas skirtas „MAN Lion’s City 10 E“. Jį išbandžiusi autoritetinga žiuri įvertino autobuse įdiegtas naujausias technologijas ir augančią rinkos dalį nulinės emisijos autobusų segmente.
Priemiesčio autobusų kategorijoje pergalę iškovojo naujai pristatytas „IVECO BUS Crossway LE Elec“. Modelis visiškai atnaujintas, pakeistas tiek dizainas, tiek įranga. Nulinės emisijos priemiesčio vežimams skirtas autobusas nubrėžia šio segmento autobusų ateitį.
Turistinių autobusų klasėje nugalėjo „SETRA TopClass S 515 HDH“. Žiuri paminėjo gamintojų indėlį į keleivių komfortą, taip pat – gamintojų indėlį į tvarumą.
Plačiau apie parodoje pristatytas naujoves bei transporto priemones skaitykite tik eBus.lt
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos