LKVA visuotiniame susirinkime dalintasi elektrinių autobusų eksploatavimo patirtimi bei aptartos aktualiausios problemos

25 lapkričio 04:13 2024 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

Lapkričio 22 dieną įvyko Lietuvos keleivių vežimo asociacijos visuotinis susirinkimas. Šįkart jis surengtas Kaune. 

Pirmiausia patvirtintas 2025 metų biudžetas ir 2025 metais įmonių mokamas nario mokestis, kuris lieka toks pats kaip 2024 m.

Atnaujintas ir asociacijos prezidiumas. Vadovaujantis LKVA Įstatais, prezidiumas renkamas 4 metų kadencijai, tačiau 3 nariai renkami 2 metų kadencijai, kuri kaip tik šiuo metu ir baigiasi. Be to, 2 prezidiumo nariai atsistatydino, todėl buvo renkami 5 prezidiumo nariai. Į LKVA prezidiumą išrinkti:

Modesta Gusarovienė –  „LTG Link“ Verslo vystymo vadovė, Petras Ročius – UAB „Telšių autobusų parkas“ direktorius, Rimvydas Olšauskas – UAB „Ukmergės autobusų parkas“ direktorius,  Darius Janušauskas – Naujosios Akmenės autobusų parko direktorius ir Gintas Orda – UAB „Plungės autobusų parkas“ direktorius.

Tradiciškai keleivių vežėjai turėjo galimybę apžiūrėti elektrinį autobusą „Otokar e-CENTRO“, apie kurio technines charakteristikas papasakojo UAB „Adampolis” pardavimų projektų vadovas Vytautas Keršys.

Susirinkimo dalyviai uždavė klausimus ir sulaukė atsakymų apie autobuso eksploatacines savybes, kainą, elektros sąnaudas, nuvažiuojamą atstumą su visiškai įkrautomis baterijomis ir kt.

Asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis padėkojo UAB „Adampolis“ įmonių grupės vadovui Ričardui Tverijonui už galimybę susipažinti su elektriniu „Otokar“ autobusu ir jo techninėmis savybėmis. Anot jo, mažesnės keleivinės transporto priemonės bus ypač aktualios nedideliems šalies autobusų parkams.

Elektrinių autobusų eksploatavimo patirtimi ir iššūkiais pasidalino UAB „Klaipėdos paslaugos“ eksploatacijos direktorius Imantas Paliakas ir UAB „Kautra“ marketingo direktorius Gintautas Pakusas. UAB „Klaipėdos paslaugos“ šiuo metu eksploatuoja 26 elektrinius autobusus (2 – „Dancer“, 13 – YES EU18 CG ir 11 IVECO „Crosway CE“). UAB „Kautra“ eksploatuoja 45 ALTAS NOVUS CITYLINE ir 12 TEMSA MD9 ELECTRICITY.

„Įmonių patirtis buvo labai vertinga visiems kolegoms – keleivių vežėjams, nes visa tai daugeliui įmonių vadovų nauja ir nežinoma, o ateityje keleiviai vietiniais maršrutais bus vežami būtent elektriniais autobusais. Išgirdome, su kokiais iššūkiais susiduria elektrinius autobusus eksploatuojančios įmonės, kaip sprendžia pasitaikančias problemas, kokie šių transporto priemonių privalumai bei trūkumai“, – pabrėžė G. Nakutis.

Susirinkime taip pat buvo kalbama ir apie vidaus sandorius – koks gali būti Konkurencijos tarybos 2024-10-10 nutarimo poveikis vidaus sandoriams keleivių vežimo srityje. Klausimą pristatė Advokatų profesinės bendrijos „Cobalt“ advokatas Justinas Šileika.

Šis Konkurencijos tarybos nutarimas gali apsunkinti vidaus sandorių sudarymą ateityje, jei būtų pakeisti dabar galiojantys įstatymai. Pranešėjas atkreipė dėmesį į galimybę sudaryti ne vidaus sandorius, bet tiesiogines sutartis, vadovaujantis  ES Reglamentu 1370/2007, tačiau ir joms yra keliami tam tikri reikalavimai.

Susirinkimo dalyviai diskutavo šiuo klausimu, aptarė išsakytą Lietuvos pramonininkų konfederacijos, kurios nariais yra LKVA, poziciją.

LKVA informacija ir nuotraukos