Nyderlandų autobusų gamintojų „VDL Bus & Coach“ stendas spalį vykusioje „Busworld Europe“ parodoje sulaukė didžiulio susidomėjimo. Ir ne tik todėl, kad šio koncerno transporto priemonės tapo pastarųjų dvejų metų nugalėtojomis nominacijoje „Metų autobusas“. Olandai iš esmės atnaujino miesto autobusų dizainą.
Stende puikavosi atnaujinti miesto autobusai, šiek tiek sumažintas 2012-ųjų „Metų autobusas“ „VDL Futura“. Lankytojų dėmesį traukė ir
pirmasis elektrinis koncerno autobusas „Citea Electric“.
Stende buvo galima apžiūrėti vidutinės klasės miesto autobusą „Citea MLE“. Jis sukurtas bendradarbiaujant su Airijos autobusų gamintojais „Wrightbus Limited“.
Transporto priemonės ilgis gali būti nuo 8,8 iki 10,8 metro. Palengvintos konstrukcijos dėka autobusas sveria mažiau, taigi yra ekonomiškesnis. Esminė „Citea MLE“ savybė – Euro 6 standartus atitinkantis variklis. Parodoje pristatytame modelyje sumontuotas amerikietiškas „Cummins“.
Pastaruoju metu daugelis autobusų gamintojų pristato elektra varomus modelius. Ne išimtis – ir olandai; elektrinis autobusas pagamintas koncernui priklausančioje „Kusters“, kuri specializuojasi gaminti autobusus bei mikroautobusus ant „Mercedes-Benz“, IVECO, „Volkswagen“ važiuoklių.
Elektrinis „Citea Electric“ sumontuotas ant 12 metrų ilgio „Citea“ važiuoklės. Pastarasis autobusas pripažintas 2011-ųjų „Metų autobusu“.
Nyderlandų gamintojai žada elektrinius autobusus gaminti pagal klientų pageidavimus: jei jie norės, kad autobusas važinėtų ilgesniais maršrutais be dažnesnių sustojimų, jame bus galima sumontuoti talpesnes, taigi ir daugiau sveriančias, baterijas. Gamintojų teigimu, jų sukurtas elektrinis autobusas vieną kartą įkrautas gali nuvažiuoti iki 200 kilometrų. Tačiau tokiu atveju salone telpa mažiau keleivių. Jei baterijų mažiau, salone galima sumontuoti daugiau sėdimų vietų. Autobuse taip pat galima sumontuoti papildomus įrenginius, kurie padėtų įkrauti baterijas sustojus stotelėse.
Stende taip pat pristatytas sumažintas 2012-ųjų turistinio metų autobuso modelis. „Futura FMD2“ skirta vežti keleivius tolimais maršrutais, tačiau gali būti gaminami ir panašios konstrukcijos mokykliniai autobusai.
„Futura FMD2“ gali būti 12,2 ir 12,9 m ilgio. Transporto priemonėje montuojamas turbodyzelinis Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantis 326 ar 369 AG DAF variklis. Gamintojų teigimu, autobusą bus galima įsigyti jau nuo 2014-ųjų pradžios.
Stende taip pat buvo galima apžiūrėti du naujus „Adagio“ serijos modelius. 18 metrų ilgio autobusas „Adagio SLFA“ pademonstruotas visuomenei pirmą kartą.
Pasak gamintojų, visi naujai pristatytieji autobusai mažai teršia aplinką, mažesnės jų eksploatavimo išlaidos, degalų sąnaudos. Be to, jie patvarūs ir saugūs.
„VDL Bus & Coach” autobusus gamina Nyderlanduose ir Belgijoje. Jie eksportuojami daugiau nei į 30 šalių.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.