Vienoje iš „Litexpo“ parodų salių „Adventur“ parodos lankytojai galėjo apžiūrėti ir naujausius, patogiausius bendrovės „Vilneda“ įsigytus autobusus. Šiais metais bendrovė jau įsigijo 17 naujų, modernių „Setra“ autobusų.
„Šiuo metu vidutinis mūsų turimų autobusų amžius – dveji metai. Stengiamės teikti užsakovams profesionalias paslaugas, vežti keleivius tik naujais, moderniais, ekologiškais autobusais“, – sako bendrovės „Vilneda“ rinkodaros direktorius Tautvydas Žilinskas.
Naujausi „Vilnedos“ pirkiniai – tai dviaukštė 78+1+1 „Setra“, 14 m ilgio „Setra 517“, kurioje 56 sėdimos vietos. Dar vienas pastaruoju metu įsigytas autobusas – „Setra 516“, kuriame – 52 sėdimos vietos. Likusieji 14 naujų autobusų – 48 sėdimų vietų, 12 m ilgio „Setra 515“. Visuose autobusuose gale yra keturios vietos vietoj penkių. Pasak T. Žilinsko, tokiu būdu keleiviams važiuoti patogiau.
Be to, visuose autobusuose ties kiekviena sėdyne yra sumontuotos USB jungtys, saugumą užtikrina moderniausios pastaruoju metu „Setra“ pasiūlytos sistemos. Visuose „Vilnedos“ įsigytuose autobusuose yra pastovaus greičio palaikymo sistemos, kurios garantuoja saugų atstumą iki priešais važiuojančio automobilio. Jei autobusas kerta šoninę liniją, vairuotojo sėdynė ima vibruoti toje pusėje, kur linija buvo kirsta, tokiu būdu duodama ženklą grįžti į reikiamą eismo juostą. Naujuosiuose „Setra“ yra ir trečiosios kartos ekstremalaus stabdymo sistemos ir panašiai.
Artimesnėms kelionėms pastaruoju metu „Vilneda“ įsigijo ir du „Mercedes-Benz Sprinter“ mikroautobusus. Juose – 19 patogių sėdimų vietų, bagažinės sumontuotos ne tik gale, bet ir mikroautobuso šonuose.
„Pastaruoju metu perkame tik naujus autobusus. Kol kas dar negalėčiau tvirtinti, ar toks sprendimas pasiteisino, tačiau iš esmės jau galima būtų prognozuoti, jog taip. Naujus autobusus pagal sutartį nuomojame kelionių organizatoriui „Novaturas“, jie dirba Skandinavijos rinkoje“, – sako T. Žilinskas. Bendrovei „Novaturas“ skirti keturi „Setra 515 HD“ autobusai nudažyti geltona spalva, papuošti kelionių organizatoriaus logotipu, dar du, dviaukščiai, įprasta „Vilnedos“ sidabrine spalva.
T. Žilinskas pasidžiaugia, jog šiuo metu 70 proc. parko sudaro visai nauji arba iki vienerių metų senumo „Setra“ autobusai.
Bendrovės „Vilneda“ komercijos direktorius Rytis Andriekus pabrėžia, jog poreikis naujiems autobusams yra, tačiau dar ne visi užsakovai Lietuvoje gali sau leisti nuomotis naujas transporto priemones, kadangi kelionė nauju autobusu kainuoja iki 2,5 karto brangiau. „Lietuvos rinkoje kol kas dar neįžvelgiame persilaužimo, tačiau lūžio taškas turėtų ateiti, kada nors ir lietuvaičiai rinksis keliones tik naujais autobusais“, – mano R. Andriekus.
Pasak jo, su užsakovais stengiamasi ieškoti kompromisų, rasti bendrą kalbą, esant poreikius, pateikti naujus autobusus. „Baltijos šalių rinkoje dar nėra tiek naujų autobusų, koks yra rinkos poreikis. Tačiau, prieš įsigydami naujų transporto priemonių, visada turime pagalvoti ir apie savo įmonės rentabilumą“, – sako R. Andriekus.
Praėjusiais metais „Vilnedos“ transporto priemonių parkas prasiplėtė vienuolika naujų autobusų, tai sudaro 20 proc. visų turimų transporto priemonių. „Neturime jokių planų 2019-iesiems, nesame užsibrėžę įsigyti vienokį ar kitokį kiekį autobusų. Visada stebime užsakovų poreikius, stengiamės į juos atsižvelgti. Be to, naujų autobusų nepakanka – reikia ir patikimų vairuotojų jiems vairuoti. Šiuo metu vairuotojų pakanka, tačiau jei norėtume plėstis, manau, susidurtume su iššūkiais. Tačiau mūsų siekis – išsaugoti aukštą paslaugos kokybę, geriau dirbti mažiau, tačiau kokybiškiau“, – teigia R. Andriekus.
Tuo, kad „Vilneda“ pastaruoju metu įsigyja tik vokiškų autobusų, patenkinti „Setra“ atstovai Lietuvoje, bendrovės „Nautega“ vadovai. „Džiaugiamės šiais klientais, juos branginame. Mūsų tikslas – kad Lietuvos vežėjai įsigytų kuo daugiau kokybiškų, patikimų autobusų“, – sako bendrovės „Nautega“ atstovas Audrius Kvederas.
Pasak jo, per 2017-uosius bendrovė Lietuvos vežėjams pardavė 26 autobusus, šiemet planuoja parduoti dar 28. „Populiariausi tarp Lietuvos vežėjų – penktosios kartos „ComfortClass“ autobusai. Neseniai pristatytomis „TopClass“ transporto priemonėmis vežėjai domisi, tačiau jų kol kas neperka. Galbūt todėl, kad „Setra HD“ autobusai – itin kokybiški, o gal dėl to, kad „Setra HDH“ brangesni net 30 procentų“, – teigia A. Kvederas.
Kol kas Lietuvos vežėjai neperka ir „MultiClass“ autobusų, skirtų priemiesčio vežimams. Šie autobusai labai populiarūs kaimyninėje Latvijoje, o Lietuvoje kol kas neparduota nė viena tokia transporto priemonė. „Šie autobusai surenkami Turkijoje, jie nėra itin brangūs, todėl galėtų būti konkurencingi. Tačiau Lietuvos regionų vežėjai kol kas renkasi vidutinės klasės, iki 30 vietų autobusus. Galbūt ateityje sugebėsime atkreipti rinkos dalyvių dėmesį ir į „MultiClass“ autobusus“, – tikisi A. Kvederas.
„Adventur“ parodoje taip pat buvo galima apžiūrėti ir į Lietuvą tik ką atvykusį naują „Volvo“ autobusą. Pasak „Volvo“ atstovo Baltijos šalims Janio Rorbaks‘o, iš viso bendrovė „Olex“ įsigijo 40 tokių transporto priemonių. Keturiolika jų jau atvyko į Lietuvą, likusios bus pristatytos šiais metais.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos