Alternatyviais degalais varomi autobusai 2021-aisiais ES sudarė 31 proc.

21 kovo 05:24 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

2021 metais dyzelinu važinėjo 68,8% visų Europos Sąjungoje registruotų naujų autobusų. Smarkiai daugėjo elektra varomų autobusų, jų dalis didėjo nuo 6,1 % 2020 m. iki 10,6 % praėjusiais metais. Tarp pernai parduotų naujų keleivinių transporto priemonių 10,5%  sudarė varomos alternatyviais degalais, o hibridinės elektrinės transporto priemonės sudarė 10,1% rinkos. 2021 m. visos alternatyviai varomos transporto priemonės sudarė 31,2 % ES autobusų rinkos. Šiuos duomenis neseniai paskelbė ACEA.

ACEA: mažėja dyzelino dalis autobusų rinkoje

Praėjusiais metais ES dyzelinių autobusų paklausa sumažėjo 2,9 %, iki 19 895 vienetų, o dyzelino rinkos dalis sumažėjo nuo 73,2 % 2020 m. iki 68,8 % 2021 m. 2021 metais buvo parduotas tik vienas benzinu varomas autobusas, mini ACEA.

2021 m. ES smarkiai išaugo naujų elektra įkraunamų (ECV) autobusų (apibrėžimas, kuris apima elektrines, elektra ir vandeniliu varomas bei hibridines elektrines transporto priemones) registracija ES  padidėjo 78,7 proc. Iš viso registruotos 3064 transporto priemonės. Pirmaujanti elektrinių autobusų rinka buvo Prancūzija, ten parduota 622 transporto priemonės (+247,5%), toliau seka Vokietija (613; +57,6%) ir Danija (224; +3633%). Prancūzija ir Vokietija kartu sudarė 40,3% visų 2021-aisiais ES parduotų elektrinių autobusų.

Hibridinės elektrinės transporto priemonės (HEV) praėjusiais metais sudarė 10,1 % ES autobusų rinkos, jų pardavimas 2021 metais išaugo 10,0% ir iš viso parduoti  2926 nauji autobusai. Vokietija parduota beveik pusė hibridinių autobusų – per metus buvo užregistruoti 1 405 vienetai. 2021 m. 10,5 % naujų vidutinės klasės ir standartinių autobusų ES buvo varomi alternatyviais degalais, beveik visi – gamtinėmis dujomis.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka