Autobusų padangose – azotas

lapkričio 07 05:38 2014 Spausdinti straipsnį Patirtis

Švenčionių bendrovės „Svirka“ remonto dirbtuvėse – moderni naujovė. Čia įrengtas generatorius, iš aplinkos išgaunantis azotą. Pastarasis naudojamas pripildyti autobusų ir kitų transporto priemonių padangoms.

„Rūpinamės keleivių saugumu, todėl mūsų autobusai važinėja azotu pripūstomis padangomis. Azotas, lyginant su paprastu oru, turi nemažai privalumų. Padangose naudojant azotą, normalus slėgis išlaikomas tris ar keturis kartus ilgiau – tai reiškia, kad autobusas važiuodamas naudoja mažiau degalų ir išmeta į aplinką mažiau teršalų. Dėl tinkamo slėgio pagerėja ratų sukibimas su kelio danga, autobusas kritinėse situacijose tampa lengviau valdomas, sutrumpėja stabdymo kelias. Taigi galima teigti, jog dabar keleiviai mūsų autobusais važiuoja saugiau“, – sako „Svirka“ vadovas Vytautas Bulka.

Azoto dujos pranašesnės už orą ir dėl to, jog jos neįkaista, taigi ir padangą apsaugo nuo įkaitimo. „Visiems žinoma, jog pernelyg įkaitusi padanga bet kada gali sprogti. Jei sprogtų autobuso padanga, pasekmės galėtų būti labai liūdnos. Naudojant azotą, šios tikimybės praktiškai nelieka“, – kalba V. Bulka.

Be to, pasak įmonės vadovo, naudojant azotą, padangos mažiau dėvisi. „Jei į padangas pučiamas oras, kuriame yra drėgmės, padangoms atvėstant, ant vidinio paviršiaus kondensuojasi drėgmė. Dėl šios priežasties padidėja plieninių ir aliumininių ratlankių korozijos tikimybė. Azotas yra sausas ir inertiškas, todėl šių problemų pavyksta išvengti”, – naujosios technologijos privalumus vardija V. Bulka.

Azotas turi ir kitų privalumų, jei lygintume su įprastu oru. Kadangi azoto dujos nesukelia korozijos, padangą galima restauruoti, ją lengviau sumontuoti. Azoto molekulės didesnės už deguonies, jos 30 proc. lėčiau prasiskverbia pro padangą, taigi tris kartus rečiau reikia tikrinti padangos slėgį.

„Svirka” remonto dirbtuvėse sumontuotas modernus generatorius, kuris iš aplinkos išgauna azotą. Jame įmontuotas molekulinis filtras, kuris atskiria azotą nuo kitų dujų. Iš pradžių suspaustas oras eina per trigubą filtrą, kur oras išvalomas nuo alyvų, vandens ir kitų dalelių. Tada, praėjęs pro molekulinį filtrą, azotas susikaupia rezervuare, o deguonis ir kitos dujos išmetamos į atmosferą.

Pasak V. Bulkos, naujoji technologija ne tik garantuoja didesnį keleivių saugumą, bet ir prisideda prie švarios aplinkos išsaugojimo.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.