Autonominio vairavimo technologijos žada idealų vairuotoją kiekvienai transporto priemonei

09 rugpjūčio 04:02 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Nuo saugos iki degalų taupymo – autonominio vairavimo technologija siūlo daugybę patobulinimų transporto priemonių parkams.

Idealus vairuotojas nėra žmogus

„Fusion Processing“ gali „autonomizuoti bet kokio dydžio elektrines, hibridines ar vidaus degimo variklį turinčias transporto priemones. Bendrovės sukurta „CAVstar“ valdymo sistema veikia kaip savarankiškai važiuojančios transporto priemonės smegenys, kurios remiasi vaizdo kameros, radaro ir LiDAR jutiklių duomenimis.

„Transporto priemonės valdytojas apdoroja duomenis, kad susidarytų aplinkos vaizdą ir suplanuotų saugų maršrutą pirmyn. Su autonominio vairavimo technologijomis kiekvienai transporto priemonei galime pasiūlyti idealų vairuotoją“, – komentuoja Jimas Flemingas, „Fusion Processing“ rinkodaros direktorius.

Idealus vairuotojas neužmiega prie vairo ir nesiblaško žvelgdamas į mobilųjį telefoną, neviršija greičio ir be reikalo staigiai nestabdo. Autonominio vairavimo technologijos gali reikšti sutaupytus degalus ir įmonių išlaidas. Pasak I. Flemingo, geriausio ir prasčiausio vairuotojo vairuojamos transporto priemonės degalų sąnaudos gali skirtis iki 25 proc. Technologijų kūrėjai „autonomizavo“ įvairias transporto priemones, tarp jų – ir 12 metrų autobusus „Stagecoach“ ir 9 metrų mikroautobusą „First Group“.

Savivaldis autobusas su „CAVStar“ sistema išbandytas Škotijoje, jis važiavo iš anksto pasirinktais keliais. Šiam projektui „Fusion Processing“ pateikė visą įrangą, įskaitant jutiklius, antenas ir procesorius, taip pat bendradarbiavo su transporto priemonių gamintojais bei pagrindiniais jų tiekėjais.

Toliau „Fusion“ žada plėtoti programas, susijusias su komerciniu savivaldžiu transportu. „Komercinių transporto priemonių parkai yra profesionaliai valdomi, o technologija, kuri užtikrina didesnį saugumą, sumažina kuro sąnaudas, padangų susidėvėjimą, eksploatavimo išlaidas ir pagerina vairuotojų darbo valandų ir transporto priemonių naudojimo optimizavimą, bus labai patraukli“, – mano J. Flemingas.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka