Praėjusį ketvirtadienį Talino universitete vyko konferencija, skirta nemokamam važiavimui viešuoju transportu.
Pasak miesto mero Edgaro Savisaaro, sistema pasiteisino, keleivių miesto viešajame transporte padaugėjo 20 proc. Tačiau konferencijoje būta ir nemokamo važiavimo kritikų, perduoda „Eesti Pevaleht“.
Švedijos Karališkojo technikos instituto daktaras Odedas Katsas pateikė savo tyrimus, paremtus pirmųjų trijų nemokamo važiavimo Talino viešuoju transportu rezultatais. Remiantis jo tyrimais, per šį laikotarpį važiuojančiųjų Talino viešuoju transportu padaugėjo 3 proc.: 1,2 proc. dėl nemokamo važiavimo, o 2,8 proc. – dėl pasikeitusių viešojo transporto grafikų ir atskirtų specialiųjų juostų.
Konferencijoje kalbėjo ir miestų, kuriuose viešasis transportas – nemokamas, atstovai. Belgijos miesto Hasselto, kur viešasis transportas buvo nemokamas nuo 1997-ųjų ir kurį kaip pavyzdį dažnai pateikinėjo Talino savivaldybės atstovai, vadovai jau žada atsisakyti nemokamo viešojo transporto idėjos. Pasirodė, jog išlaidos tam pernelyg didelės. Per šešiolika metų viešojo transporto keleivių padaugėjo dvylika kartų, tačiau padidėjo ir išlaidos. 1997-aisiais viešajam transportui išlaikyti miesto savivaldybė skyrė 275 tūkst. eurų, o 2013-aisiais – jau 1,8 mln. eurų. Be to, vos 16 proc. nuosavų automobilių vairuotojų persėdo į autobusus. Prie jų prisijungė 12 proc. dviratininkų ir 9 proc. pėsčiųjų.
Kaip teigiamas pavyzdys pateiktas Prancūzijos miestas Obanė, kur gyvena 104 tūkst. žmonių. Nemokamas viešasis transportas ten galioja nuo 2009-ųjų. Idėja pasiteisino dėl to, jog aplink miestą daug pramonės įmonių, o nemokamas viešasis transportas padėjo pritraukti į jas daugiau darbuotojų iš miesto apylinkių.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.