„Busturas“ antrus metus iš eilės baigė pelningai

kovo 04 05:03 2016 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

aut-busturNors nemaža Lietuvos keleivinio transporto įmonių dalis vis dar dirba nuostolingai, Šiaulių bendrovė „Busturas“ pelningai baigė antrus metus iš eilės. Prie to prisidėjo ir savivaldybės sugrąžintos skolos už ankstesnius metus.

Įmonės pelnas sudarė 120 tūkst. eurų. Pernai bendrovės autobusais vežta 14,2 mln. keleivių, nuvažiuota daugiau nei 9,7 mln. kilometrų. Be to, beveik baigtas diegti elektroninis bilietas, pradėjo veikti moderni autobusų išorės plovykla. Bendrovėje įgyvendinta ir daugybė inovatyvių, keleivius į autobusus padedančių pritraukti projektų.

„Praėjusių metų rezultatai džiugina. Tačiau būta ir tendencijų, kurios kelia nerimą. Tai – ir gyventojų mažėjimas mieste, ir mažėjantis keleivių skaičius autobusuose. Pingant degalams, dalis šiauliečių persėda į nuosavus automobilius. Dirbti pelningai padėjo tai, kad efektyviai organizuojame darbo procesus, maždaug penkiais procentais sumažinome savo veiklos sąnaudas. Atpigęs kuras tai pat šiek tiek prisidėjo prie mūsų rezultatų gerėjimo“, – aiškina bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas.

Pasak jo, autobusų grafikus mieste stengiamasi sudaryti taip, kad būtų petenkinti kiekvieno keleivio poreikiai. Be to, nuolat ieškoma būdų, kaip į viešąjį transportą pritraukti daugiau keleivių. „Ir šiais metais planuojame įgyvendinti įvairias programas. Kelsime darbuotojų kvalifikaciją, organizuosime mokymus vairuotojams, kad kiltų mūsų aptarnavimo lygis. Ieškosime būdų kaip atnaujinti autobusų parką“, – kalba T. Bielinskas.

Šiauliečiai žada dalyvauti ES skelbiamame konkurse naujiems autobusams pirkti. Planuojama įsigyti apie dešimtį suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų.

Bendrovėje stengiamasi nuolat kelti vairuotojų kvalifikaciją. Pasak įmonės vadovo, tai – ypač svarbu. „Kelionės metu pasitaiko įvairiausių žmonių: vieni yra pozityvūs, kiti – nusiteikę prasčiau. Tad vairuotojus norime išmokyti, kaip reikia tinkamai reaguoti, kaip vengti konfliktinių situacijų ir kaip kilus ginčui jį spręsti. Mūsų tikslas, kad visi keleiviai važiuotų su šypsena. Besišypsantis keleivis yra patenkintas keleivis. Kadangi gatvėse padaugėjo automobilių, atsirado ir daugiau trukdžių. Vairuotojui reikia vairuoti atidžiai, pastebėti keleivį, kuris galbūt vejasi autobusą. Žodžiu, mums dar yra kur tobulėti ir stengsimės tai padaryti“, – kalba įmonės vadovas.

„Busturas“, kitaip nei kiti miestai, nelaukė ES paramos, kad galėtų autobusuose įdiegti elektroninį bilietą. Šiuo metu e-bilieto diegimo darbai eina į pabaigą, sistema praktiškai galima naudotis visa apimtimi. „Neseniai įgyvendinome dar vieną naujovę. Nuo šiol e-bilietą galima pildyti internetu neišėjus iš namų. Daugiau nei pusė klientų jį jau įsigijo. Elektroninį bilietą išduodame nemokamai, nes norime, kad žmonės naudotųsi mūsų autobusais. Primename, kad bilietą nemokamai galima įsigyti iki šių metų liepos pirmos dienos. Jums tereikia kreiptis į mūsų aptarnavimo centrą, veikiantį Autobusų stotyje. Vėliau už e-bilietą reikės mokėti. Mums reikėjo įdiegti e-bilieto sistemą, nes taip patogiau klientams, be to, tokiu būdu saugome gamtą, nes spausdiname mažiau popierinių bilietų. Sistema naudinga ir įmonei. Mes galime tiksliau vykdyti keleivių apskaitą, matyti, kiek keleivių naudojasi mūsų paslaugomis, kur jie dažniausiai važiuoja ir pan. Todėl atsižvelgdami į keleivių srautus galime geriau planuoti savo darbą ir jį gerinti“, – sako T. Bielinskas.

Jo teigimu, nežadama sustoti vietoje ir šiais metais. „Mūsų tikslas – toliau tobulėti, gerinti miestiečiams teikiamos paslaugos kokybę. Be to, sieksime atnaujinti keleivinio transporto priemonių parką“, – teigia įmonės vadovas.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka