Dar viena galimybė atnaujinti transporto priemonių parkus

09 gruodžio 04:57 2010 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Keleivių vežėjai gali tikėtis gauti pinigų ekologiškoms keleivinio transporto priemonėms pirkti pagal Specialiąją klimato kaitos programą. Remiantis ja, bus finansuojami projektai, kurie galėtų labiausiai sumažinti į atmosferą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų – CO2 – kiekį.

Pasak Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos departamento direktoriaus Vitalijaus Auglio, Lietuva pagal Jungtinių Tautų Klimato kaitos konvencijos reikalavimus turi sutaupiusi tam tikrą kiekį vadinamųjų nustatytos normos vienetų – CO2 leidimų, kuriuos ketina parduoti šalims, viršijusioms leistiną CO2 išmetimų normą. Gautas lėšas ketinama skirti projektams, kurie realiausiai sumažintų į atmosferą išmetamo CO2 kiekį.

„Potencialūs taršos leidimų pirkėjai nori žinoti, kokiems tikslams bus skirti jų sumokėti pinigai. Todėl jau iš anksto turėtume apsispręsti, kokiems projektams įgyvendinti galėtume skirti būsimas lėšas. Vienas iš tokių projektų galėtų būti ir viešojo transporto priemonių parkų atnaujinimas. Kaimyninių šalių patirtis rodo, kad galimybė atnaujinti keleivinio transporto priemonių parką remiantis Klimato kaitos programa yra visai reali“, – sako V. Auglys.

Aplinkos ministerija jau kreipėsi į Energetikos, Susisiekimo ministerijas, kad jų atstovai apsvarstytų galimus prioritetus bei sritis, kurioms galėtų būti skiriami už parduotus taršos leidimus gauti pinigai.

Indikacijas dėl galimų realių projektų ir lėšų skyrimo Aplinkos ministerijai turėtų pateikti miestų bei rajonų savivaldybės ar pačios keleivinio transporto įmonės. „Norėtume žinoti, ką planuoja miestų savivaldybės, kokie būdai sumažinti į atmosferą išmetamo CO2 kiekį šiuo metu būtų lengviausiai įgyvendinami. Kasmet privalome patvirtinti Klimato kaitos programos sąmatą ir galimų projektų kryptis, kurie gali būti finansuojami remiantis Klimato kaitos programa ir kurie realiai sumažintų į atmosferą išmetamo CO2 kiekį. Beje, projektus gali pateikti ne tik didieji miestai – svarstytume ir galimybes atnaujinti mažesnių miestų keleivinio transporto priemonių parkus“, – sako V. Auglys.

Pasak Aplinkos ministerijos atstovo, kol kas pateikti projektai tebūtų bandymas indentifikuoti svarbiausias problemas bei realiausius CO2 išmetimo į atmosferą sumažinimo būdus. „Kai turėsime pinigus už parduotus taršos leidimus, tuomet ir svarstysime, kuriems projektams finansuoti juos skirsime. Sulaukę realių projektų su realiais apskaičiavimais, spręsime, kam paskirstyti surinktas lėšas“, – kalba V. Auglys.

Kol kas nesvarstyta, kokiu būdu parama būtų paskirstoma. „Galbūt skirtume subsidijas, galbūt suteiktume paskolas transporto priemonėms pirkti. Kol kas mums svarbu įvertinti galimų projektų poreikį ir realiai sumažinamą CO2 kiekį, o realius sprendimus priimsime jau sukaupę tam lėšas“, – teigia V. Auglys.

Pasak jo, transporto indėlis į aplinkos taršą gana didelis, todėl ir naujų technologijų diegimas šioje srityje yra itin svarbus.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.