Ekologija: „Klaipėdos autobusų parkas“ gamtines dujas miesto autobusuose pakeitė biometanu

15 lapkričio 04:39 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Klaipėda žengė dar vieną didelį žingsnį link švaresnio oro ir klimato kaitos mažinimo. Iki šiol iškastiniu kuru – gamtinėmis dujomis – varomi UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP) autobusai nuo lapkričio 1 dienos naudoja aplinkai draugišką kurą – biometaną.

Biometanas išgaunamas iš pūvančių natūralių medžiagų: mėšlo, maisto ar kitų organinių atliekų, kurioms irstant išsiskiria biodujos. Jos surenkamos, tinkamai išvalomos ir paruošiamos naudoti kaip kuras. Todėl naudojant biometaną reikšmingai mažėja poveikis klimato kaitai. Šis kuras visoje Europos Sąjungoje pripažįstamas kaip nulinės CO2 emisijos degalai, kuriuos galima naudoti tiek transporto, tiek pramonės veikloje.

Gamtinės dujos ir biometanas savo chemine formule visiškai nesiskiria, todėl biometanas gali būti naudojamas visuose KAP dujiniuose autobusuose, jiems nereikėjo jokių papildomų investicijų, kad pritaikyti naudoti šį ekologišką kurą. Nepasikeitė ir degalų kaina – biometanas įsigyjamas tokiomis pačiomis sąlygomis kaip ir gamtinės dujos.

„Klaipėda buvo pirmasis miestas, o mūsų įmonė – pirmasis autobusų parkas šalyje, pradėjęs vežti keleivius dujiniais autobusais. Tai įvyko dar 2006 metais. Dabar užkopėme dar vienu ekologiniu laipteliu aukščiau – atsisakėme iškastinio kuro, dar labiau priartėjome prie Europos Sąjungos „Žaliojo kurso“ iniciatyvos užtikrinti poveikio klimatui neutralumą. Noriu padėkoti ilgamečiams partneriams – UAB „SG dujos“, kurie mums suteikė galimybę tapti ekologiškiausio transporto lyderiais“, – sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.

Pasak vadovo, dabar dujiniai autobusai Klaipėdoje yra patys ekologiškiausi, ekologiškesni netgi už varomus elektra, mat tik trečdalis elektros energijos yra žalioji, pagaminama nenaudojant iškastinio kuro. Tuo tarpu biometanas, įskaitant ir tolimą transportavimą dujotiekiais, pripažįstamas neutraliu aplinkai kuru, nulinės CO2 emisijos.

„Galime ir turime didžiuotis tuo, kad „Klaipėdos autobusų parkas“ nuolatos ieško pačių inovatyviausių sprendimų, siekiant paties didžiausio ekologinio ir ekonominio efekto bei „užduoda toną“ visai Lietuvai šiame kontekste. Nūdienos geopolitinių bei klimato kaitos iššūkių kontekste šie aspektai įgauna strateginę prasmę ir vertę“, – savivaldybei priklausančios įmonės naujovę vertino Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

KAP miesto ir priemiesčio maršrutais keleivius veža 46 dujiniai autobusai. Per metus jie sunaudoja apie 1,5 mln. kubinių metrų dujų.

Pasak biometano tiekimą uostamiesčio autobusams užtikrinančios įmonės „SG dujos“ strateginės plėtros vadovo Sauliaus Bilio, šis kuras pradėtas importuoti iš Olandijos, o jau kitąmet dujotiekiais į Klaipėdą turėtų atkeliauti ir pirmasis biometanas pagamintas Lietuvoje.

Klaipėdos autobusų parko informacija ir nuotrauka