Estijos regionuose neliks nemokamo viešojo transporto

09 lapkričio 05:40 2023 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Tartu viešėjęs Estijos regionų reikalų ministras Madis Kallas pabrėžė, jog nemokamo viešojo transporto apskrityse neturi likti, siekiant pagerinti viešojo transporto tinklą, rašo baltictimes.com.

M. Kallas pridūrė, kad nemokamo važiavimo darbingo amžiaus gyventojams neliks nuo kitų metų sausio mėnesio.

„Turbūt ne tiksliai nuo sausio 1 d., o sausio pradžioje. Išimtis yra Polvos ir Voru apskritys, nes ten naujas viešųjų pirkimų laikotarpis prasideda balandžio 1 d., o važiavimas autobusu ten taps mokamas balandžio pradžioje”, – sakė ministras.

Anot jo, nemokamas viešasis transportas šalyje nepasiteisino. „Nedaug žmonių persėdo iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą. Dabar reikia ieškoti naujų sprendimų. Turime padirbėti, kad maršrutai taptų greitesni ir patogesni, o žmonės būtų pasirengę mokėti už gerą paslaugą“, – sakė M. Kallas ir pridūrė, kad traukinių keleivių skaičiaus augimas parodė, kad greitas susisiekimas yra būtinas, nors kelionės traukiniais nebuvo nemokamos.

M. Kallas teigimu, Estijoje siekiama kad bilietų sistema būtų vienoda kiekvienoje apskrityje. „Šiuo metu vienuose regionuose viešasis transportas yra mokamas, kituose – nemokamas. Norėdami pagerinti maršrutų tinklą, turime kurti vienodą sistemą, kad dingtų dirbtiniai barjerai tarp apskričių“, – sakė Kallas.

Kalbėdamas apie bilieto kainą M. Kallas sakė, kad šiuo metu planuojamas vadinamasis „Parnu County“ modelie: bilietas perkant iš autobuso vairuotojo kainuotų du eurus, perkant iš anksto – 1,5 euro, o mėnesinio bilieto kaina – apie 25. eurų.

„Tai galėtų būti perėjimas prie mokamo viešojo transporto. Sulaukėme atsiliepimų, kad net ir mažas algas gaunantys asmenys, uždirbantys 900-1000 eurų per mėnesį, yra pasirengę mokėti po 25 eurus už galimybę važiuoti neribotai”, – sakė M. Kallas.

Ministro teigimu, priklausomai nuo apskrities, per metus bus surenkama nuo 300 000 iki milijono eurų, už kuriuos bus galima tobulinti maršrutų tinklus.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka