Europa ir Amerika renkasi viešąjį transportą

25 vasario 05:20 2014 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Milžiniškos transporto priemonių spūstys, netvarkingai sustatytais automobiliais užkimštos gatvės – tokia situacija, deja, tapo kasdienybe daugelyje Europos didmiesčių. Tačiau pastaruoju metu situacija keičiasi iš esmės. Vis daugiau didžiųjų miestų vadovų ryžtasi išvalyti gatves nuo nuosavų automobilių. Vietoj kelių platinimo, infrastruktūros automobiliams gerinimo, parkavimo vietų plėtros, prioritetas teikiamas viešajam transportui ir dviračiams.

Štai Hamburgo miesto vadovai nusprendė per artimiausius 20 metų gerokai sumažinti automobilių kiekį mieste. Planuojama plėtoti parkų zonas, kurios užims 40 proc. miesto teritorijos. Teigiama, jog žmonės persės į viešąjį transportą, važinės dviračiais ar vaikščios pėsčiomis, mėgaudamiesi oru, išvalytu nuo išmetamųjų dujų.

Panašiai elgiamasi ir kituose Europos miestuose. Pavyzdžiui, Kopenhagoje pradėtas tiesti pirmasis pasaulyje greitkelis dviratininkams. Miestų gatvėse atsiranda vis daugiau specialių viešajam transportui skirtų juostų, diegiamos automatinės šviesoforų valdymo sistemos, kurios teikia prioritetą autobusams, troleibusams bei tramvajams.

Štai Paryžiaus miesto valdžia aktyviai teikia prioritetą viešajam transportui. Specialios autobusams skirtos juostos driekiasi svarbiausiomis miesto gatvėmis. Už įvažiavimą į jas automobilių vairuotojams gresia 35 eurų bauda arba vairuotojo pažymėjimo praradimas.

Net ir JAV, iki šiol buvusioje automobilininkų rojumi, požiūris į viešąjį transportą keičiasi iš esmės. Vis daugiau žmonių dirba namuose, kompanijos nebestato didžiulių ofisų, gyventojams nebereikia kasdien važinėti į darbą. Taigi JAV daugėja šeimų, kurios neturi automobilių. Jei anksčiau namų šeimininkės apsipirkti važiuodavo tik nuosavu automobiliu, dabar jos sėda į autobusą.

Miestai sparčiai plėtoja viešojo transporto tinklą, brangsta automobilių statymas. Tai verčia žmones atsisakyti nuosavų automobilių.

Panašiu keliu žada eiti ir Lietuva. Šiuo metu mūsų šalis pirmauja Europoje pagal turimų lengvųjų automobilių kiekį tūkstančiui gyventojų. Čia Lietuva – antra po Liuksemburgo. Tačiau automobilių parkas gerokai pasenęs.

Pasak susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, tokia situacija kelia grėsmę eismo saugumui bei ekologijai, taip pat kyla daugybė automobilių statymo ir kitokių problemų.

„Viešasis transportas turi susigrąžinti prarastą rinką, bandyti pritraukti kuo daugiau keleivių. Ši transporto rūšis turi būti efektyvesnė ir patrauklesnė. Tam skirsime daug dėmesio 2014-2020-ųjų laikotarpiu“, – sako R. Sinkevičius.

Pasak ministro, bus siekiama atnaujinti transporto priemonių parkus, pritaikyti infrastruktūrą neįgaliesiems. „Kol kas dar vyksta paramos dokumentų derinimas, tačiau jau dabar aišku, jog parama viešajam transportui 2014-2020 m. laikotarpiu bus didesnė. Mūsų tikslas – atnaujinti viešąjį transportą, diegti saugaus eismo sistemas, plėtoti infrastruktūrą, dviračių takus. Tikimės, jog tai sudarys sąlygas gyventojams atsisakyti nuosavų automobilių, persėsti į viešąjį transportą, važiuoti dviračiais. Tuo pačiu gerės ir gyvenimo kokybė“, – sako R. Sinkevičius.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.