Įgyvendinant ES remiamus JIVE ir JIVE 2 projektus, užsakyta per 200 vandenilinių autobusų. Vandeniliu varomų transporto priemonių plėtros Europoje projektą finansuoja Kuro elementų ir vandenilio bendra įmonė (FCH BĮ).
Vienuolika Europos miestų ir regionų – Aberdynas (JK), Auxerre (FR), Barselona (ES), Birmingamas (JK), Emmenas (NL), Groningenas (NL), Londonas (JK), Pietų Olandija (NL), Pietų Tirolis (IT), Tulūza (FR) ir Vysbadenas (DE) iki 2021 m. pabaigos prisijungs prie miestų, kuriuose eksploatuojami vandeniliniai autobusai, rašo „Sustanaible Bus“.
Pasak FCH BĮ vykdomojo direktoriaus Barto Biebuycko, „Kitais metais pagal JIVE 1 ir JIVE 2 projektus į gatves turėtų išvažiuoti 360 vandenilinių autobusų. Pirmojo vandenilinio autobuso kaina 2010-aisiais siekė 1,8 milijono eurų, šiuo metu „H2Bus“ konsorciumas užsibrėžė tikslą sumažinti šį skaičių iki 650 000 eurų “, – sakė jis interviu „Sustainable Bus“.
Pirmieji 50 autobusų jau važinėja Kelne (DE), Pau (FR) ir Vupertalyje (DE). Didžiausias vandenilinių autobusų parkas – bendrovėje „Regionalverkehr Köln GmbH“ (RVK), čia jų yra 35. Iki 2021-ųjų pabaigos jų padaugės iki 50.
JIVE projektas skatina Europos vandenilinių autobusų sektoriaus plėtrą ir prisideda prie ekologinės būklės gerinimo.
Daugėja gamintojų, kurie pateikia rinkai vandenilinius autobusus. Šiuo metu tai „CaetanoBus“, „Safra“, „Solaris“ ir „Van Hool“.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka