Iš Šiaulių pagrindinių gatvių traukiasi mikroautobusai

18 gruodžio 05:09 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Nuo kitų metų vasario 1-osios Šiaulių miesto centre neliks maršrutinių mikroautobusų. Jie įsilies į bendrą miesto viešąją sistemą ir veš keleivius privežamaisiais maršrutais iš artimojo priemiesčio, miesto pakraščių, kur daugiausia individualių gyvenamųjų namų, sodų bendrijų.

„Džiaugiuosi, kad miesto vadovai pagaliau ryžosi priimti tokį sprendimą. Keleiviams bus patogu ir tai, kad iš atokesnių miesto rajonų, kur niekada nebuvo viešojo transporto, mikroautobusai priveš juos iki didžiųjų autobusų maršrutų, o už kelionę nebereikės mokėti papildomai“, – sako bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas.

Šiauliečiai, privažiavę mikroautobusu iki autobusų apsisukimo žiedo, persėdę į viešojo transporto autobusą, galės keliauti toliau, nebemokėdami už kelionę. „Mikroautobuse gautas bilietas galios valandą. Jį pažymėjus, bus galima keliauti iki bet kurios reikiamos vietos“, – aiškina T. Bielinskas.

Mėnesinis bilietas galios tiek važiuoti miesto autobusais, tiek ir mikroautobusais. „Jei žmogus neturi mėnesinio bilieto, jis įsigis iš mikroautobuso vairuotojo kasos aparatu atspausdintą bilietą. Jei norės keliauti su lengvatiniu bilietu, turės parodyti vairuotojui dokumentą, suteikiantį tam teisę“, – kalba T. Bielinskas.Keleiviams mikroautobusuose galios visos Šiaulių miesto savivaldybės tarybos patvirtintos lengvatos.

Įlipęs į miesto autobusą, keleivis turės pasižymėti mikroautobuse gautą bilietą komposteriu ir važiuoti iki reikiamos vietos.

Pasak įmonės vadovo, visi miesto autobusų grafikai bus sudaryti taip, kad privežamuoju maršrutu mikroautobusas priveš keleivius iki galinės stotelės ar apsisukimo žiedo likus penkioms minutėms iki autobuso išvykimo.

„Šiuo metu eina į pabaigą konkurso procedūros dėl elektroninio bilieto diegimo miesto transporte. Kai bus įdiegtas elektroninis bilietas, jis galios visose mieste važinėjančiose viešojo transporto priemonėse – tiek didžiuosiuose autobusuose, tiek ir mikroautobusuose“, – kalba T. Bielinskas.

Pasak įmonės vadovo, Šiaulių miesto savivaldybės sudarytos sutartys su vežėjais mikroautobusais baigiasi 2014 m. vasario 1 d. , jos nebebus tęsiamos, atitinkamų numerių maršrutai panaikinti.

„Esu įsitikinęs, kad miestiečiai nepatirs nepatogumų dėl iš miesto gatvių dingusių mikroautobusų, nes jau dabar kai kuriais maršrutais autobusų važiuoja daugiau, o nuo vasario 1-osios jie važinės dar dažniau. Noriu pabrėžti, kad nuo 2013-ųjų birželio mėnesio įdiegus įlipimo tvarką į miesto autobusus tik pro priekines duris, transporto priemonės tapo tvarkingesnės, nebeliko nešvarių, asocialių keleivių, kurie, be kita ko, dar važiuodavo ir be bilieto. Kitų didžiųjų Lietuvos miestų patirtis rodo, jog, iš miesto gatvių pasitraukus privatiems vežėjams, padidėja viešojo transporto įmonių pajamos, savivaldybėms sumažėja poreikis dengti nuostolingų maršrutų nuostolius, eismas gatvėse tampa tvarkingesnis“, – teigia T. Bielinskas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.