Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis transportas tęsia ambicingus planus iki 2030 m. turėti ne mažiau nei 55 proc. elektra varomų transporto priemonių. Keleiviai kviečiami išbandyti ir įvertinti šiuolaikišką, ekologišką autobusą KARSAN ATAK ELECTRIC.
„Atsižvelgiant į Europos Sąjungos ir nacionalinius taršos mažinimo reikalavimus, Vilniaus miesto darnaus judumo planą bei rudenį atliktą viešojo transporto galimybių studiją, ateitis priklauso tik ekologiškam transportui. Šiuo metu keleiviai sostinėje jau turi galimybę keliauti 5 elektra varomais mažos talpos autobusais, dar neseniai taršiausias transporto priemones pakeitėme 50-čia triašių dujinių MAN, o šiandien miesto gyventojams pristatome dar vieną ekologišką sprendimą – elektra varomus autobusus KARSAN ATAK ELECTRIC. Ekologiškų, miesto infrastruktūrai pritaikytų sprendimų ieškome nuolat, todėl kviečiame tapti pirmaisiais Lietuvoje dar neišbandytos transporto priemonės keleiviais“ – kviečia UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Rimantas Markauskas
Turkijos gamintojo KARSAN transporto priemonės Vilniuje pasirodė 2019-aisiais, kai sostinė pirmoji Lietuvoje įsigijo penkis šio gamintojo mažos talpos elektrinius KARSAN JEST . Gegužės 7 dieną Vilniuje pradedamas testuoti 8,3 m KARSAN ATAK ELECTRIC autobusas keleivius nustebins ne tik išskirtiniu dizainu, bet ir itin erdviu salonu, kokybišku kondicionavimu ir šildymu bei moderniu LED apšvietimu ir USB lizdais telefonui įkrauti. Keleivių saugumą užtikrins speciali durų suspaudimo prevencijos sistema, apsauganti keleivius nuo suspaudimo. Saugumą salone užtikrins 1 vidaus 2 lauko kameros. Naujos kartos elektriniame autobuse sumontuotas 230 KW elektros traukos variklis bei 5 aukščiausios kokybės BMW i ličio baterijos, kurių bendras galingumas siekia 220 kWh. Vieną kartą įkrautomis baterijomis transporto priemonė gali nuvažiuoti iki 300 km.
Ekologiškos transporto priemonės privalumus pastebės ne tik keleiviai, bet ir vairuotojai. KARSAN ATAK ELECTRIC autobuse vairuotojų patogumui įrengta ergonomiška, uždara darbo vieta su kondicionavimo bei šildymo sistema. Vairuotojui skirta sėdynė – pneumatinė, 8 krypčių, pagrindinės transporto priemonės funkcijos pateikiamos 12 colių liečiamame multimedijos ekrane.
Erdviame 8,3 m autobuse iš viso telpa 51 keleivis, čia įrengtos 21 sėdima ir 25 stovimos vietos, 1 vieta žmogui neįgaliojo vežimėlyje ir jį lydinčiam asmeniui, taip pat 4 sulankstomos kėdės ir vieta tėveliams su vežimėliu.
Testuojant šį autobusą, ypatingas dėmesys bus kreipiamas autobuso nuvažiuotam keliui esant skirtingomis sąlygomis bei transporto priemonės įkrovimo laikui. Ekologišką autobusą miesto gyventojai galės išbandyti nuo gegužės 7 d., 115 autobuso maršrute. Kiekvieną dieną ši ekologiška transporto priemonė įveiks mažiausiai 250 km. Vilniuje elektrinis autobusas bus bandomas iki gegužės 19 d.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ kiekvieną dieną veža daugiau nei 500 tūkst. keleivių, keleivių vežimo įmonei priklauso 250 troleibusų ir 410 autobusų, kurie mieste keleivius veža 96 maršrutais.
Fotoreportažas iš naujųjų autobusų pristatymo Miuncheno BMW bandymų poligone:
Turkijos koncerno ir BMW bendradarbiavimas tęsiasi: pristatytas dar vienas elektrinis autobusas
VVT informacija ir nuotrauka