Šiauliuose – jau visi dešimt naujų „Otokar“

04 kovo 05:36 2015 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Vasario 3-iąją į Šiaulius atvyko paskutiniai keturi iš dešimties bendrovės „Busturas“ įsigytųjų turkiškų vidutinės klasės „Otokar Navigo“. Netrukus jie visi veš keleivius Lietuvos keliais.

„Naujųjų autobusų labai laukėme. Norisi vežti keleivius ekonomiškais, šiltais, patogiais autobusais. Tikimės, kad naujas transporto priemones įvertins ir mūsų keleiviai“, – sakė bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas.

Pasak jo, dešimt naujų autobusų – tai tik pirmas žingsnis. „Ateityje galvosime ne tik apie vidutinės klasės, bet ir apie standartinio ilgio autobusus. Transporto priemonių parką atnaujinti jau tiesiog būtina“, – kalba T. Bielinskas.

Pasak „Otokar“ gamintojų atstovo Sarp’o Alagol, dešimt autobusų Šiauliams – kol kas didžiausias užsakymas Lietuvoje. „Lietuvos rinka mums ypač svarbi. Tai, kad Lietuvos vežėjai nupirko jau 27 naujus turkiškus autobusus, mums – didelė garbė. Tai reiškia, kad mūsų gaminamomis transporto priemonėmis pasitikima“, – kalbėjo S. Alagol.

Jo teigimu, prie „Otokar“ populiarumo prisidėjo ir tai, kad Lietuvoje daug dėmesio skiriama šių autobusų priežiūrai. „Bendrovė „BTS Vilnius“ įsigijo techninės pagalbos mikroautobusą, kad pagelbėtų klientams bet kuriuo atveju. Tai, kad mūsų atstovai Lietuvoje stengiasi būti kuo arčiau vežėjų, taip pat prisideda prie mūsų sėkmės“, – teigė S. Alagol.

„BTS Vilnius“ vadovo Jono Žuko teigimu, autobusai su Euro 6 varikliais – naujovė Lietuvoje, todėl daug dėmesio skirta vairuotojams, kitiems darbuotojams apmokyti.

„Vairuotojams išdalijome instrukcijas, kaip elgtis vienu ar kitu atveju. Jose – ir mūsų bendrovės darbuotojų, kurie pasiryžę konsultuoti bet kuriuo metu, telefonai. Kartais pakanka ir skambučio, kad sugebėtume nustatyti problemą ir patarti, kaip ją pašalinti“, – kalba J. Žukas.

Naujieji šiauliečių „Otokar“ – vieni iš pirmųjų Lietuvoje su Euro 6 standartų reikalavimais atitinkančiais varikliais. Tam, kad būtų pasiektas Euro 6 ekologinis standartas, „Otokar“ autobusuose pasitelktos išsyk dvi technologijos – SCR ir EGR. Kaip žinia, naujausių standartų reikalavimus atitinkantiems varikliams sukurti vienos iš šių technologijų jau nepakako.

Įdiegdama SCR technologiją, „Otokar“ patobulino „Ad Blue“ siurblį, vietoj orinio sistemos išvalymo būdo pradėjo naudoti elektrinį, kuris yra efektyvesnis. Kuomet autobuso variklis išjungiamas, išmetimo vamzdyje įmontuotame purkštuke susidaro karbamidai. Kad sisema funkcionuotų ir neužsikimštų, reikalingas jos valymas išjungus variklį.

EGR sistema atlieka dvi funkcijas. Naudotos dujos grąžinamos atgal, sumontuotame DPF filtre nusodinamos ne visai sudegusios dyzelino dalelės (suodžiai) bei tepalo detalės (pelenai). Suodžiai – tai vizualiai matomi juodi dūmai, besiveržiantys iš transporto priemonės išmetimo vamzdžio. Euro 6 įrangą turintys autobusai juodų dūmų šleifo nepalieka.

Nesudegusios dalelės kaupiamos DPF filtre, eksploatuojant autobusą jos sudeginamos arba išvalomos. Vienas iš būdų išvalyti filtrą – pakeisti autobuso važiavimo režimą, pavyzdžiui – iš miesto ar priemiesčio į važiavimą automagistrale. Tokiu būdu filtras išsivalo savaime per 20 minučių.

Antras būdas – stacionarus. Autobusas turi būti pastatomas lygioje vietoje, ant nesilydančios dangos. Paspaudus specialų mygtuką, padidėja variklio apsukos, įsijungia turbina ir DPF filtruose prasideda regeneracijos procesas, temperatūra pasiekia 800 laipsnių Celsijaus.

Atliekant stacionarų filtro valymą, labai svarbu, kad šalia nebūtų medinių, popierinių daiktų, kitų degių medžiagų, kad autobusas stovėtų ant žvyro ar betoninės dangos. Filtrui išsivalius, variklio apsukos automatiškai grįžta į įprastą režimą.

Įdiegus EGR sistemą, autobusas greičiau pasiekia reikiamą darbinę temperatūrą, kad SCR ir EGR procesai vyktų efektyviai ir autobusas nuo pirmųjų minučių atitiktų Euro 6 standartų reikalavimus. Pavyzdžiui, Euro 4 standartų reikalavimus atitinkantis autobuso variklis iš pradžių veikia kaip Euro 3, ir tik varikliui pasiekus 60 laipsnių temperatūrą, ima veikti SCR ir dozuoti į išmetimo vamzdį „Ad Blue“.

Naujuosiuose „Otokar“ autobusuose taip pat montuojamas naujas „Cummins“ variklis, kuris dirba tolygiau, „minkščiau“. „Kol kas dar negalime patvirtinti praktiškai, tačiau, gamintojų teigimu, autobusai su Euro 6 varikliais naudoja maždaug 2-3 proc. degalų mažiau“, – sako J. Žukas.

Be to, naujosiose transporto priemonėse sumontuotos ABS, EBS bei ASR sistemos. Papildomai – ESC elektroninė stabilumo sistema, kuri pagerina autobuso stabilumą važiuojant provėžuotu keliu. Be to, „Otokar“ įdiegė gaisro detektorių sistemą variklio ir bagažo skyriuose.

Keleivių patogumui – patobulintos sėdynės, nauji apmušalai, naktinė LED apšvietimo sistema.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

.

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.