Inovacijos ir pokyčiai bendrovėje „Busturas“

birželio 12 03:58 2018 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Pasakojimai apie „Busturą“ jau tampa tradicija, tai ir šią istoriją pradėsime įprastai – neįmanoma išvengti realybės, kai rinkos sąlygos taip sparčiai keičiasi ir reikalauja nuolatinių ir pastebimų pokyčių. Susitarkime pirmiausia dėl to, kas vis tik yra ta inovacija. Pastaroji visada siejama su naujumo požymiu. Bet naujumas savaime nėra inovacija, greičiau tai inovacijos pasekmė. Šį kartą tikrai be paaiškinimų neapsieisim, bet dėl to, vėliau skaityti bus tik lengviau.

 

 

 

 

Inovacija galima vadinti tada, kai siekiama sena pakeisti nauju. Tai gali būti tiesiog idėja, veikla ar koks nors materialus objektas, kuris yra naujas asmeniui, žmonių grupei ar visai organizacijai, kuri jį įgyvendina ar tik naudoja. Tai reiškia kūrimą, vystymą, masišką paplitimą ir ar naudojimą skirtingose veiklos srityse. Taigi kalbame ne apie A. Nobelio premijos vertus išradimus, nors gal ir norėtųsi, bet apie mažesnio ar didesnio mąsto idėjų pavertimą praktika. Vieni projektai orientuoti i keleivius, kiti – į darbuotojus, dar kiti – infrastruktūrą ar turtą.

Atskaitos taškas bus kaip ir kitose mūsų istorijose – paskutinieji keletas metų, apie kuriuos tiek daug šiuo metu visi kalbame. Beje, surašyti visko tikrai nėra įmanoma, bet nemažai tikrai papasakosime.

Pradėsime nuo 2016 metų:

Metų pradžioje įdiegtas dujų kolonėlės automatinių vartų valdymas su numerių atpažinimu. Sumažėjo eksploatacinės aptarnavimo sąnaudos dėl dažnų gedimų, eksploatacinių medžiagų keitimo ir dažno perprogramavimo. Nereikia nuolat budinčio personalo. Atsirado galimybė atsekti atvykimus ir išvykimus.

Nuo maždaug 2000 m. įmonėje veikia buhalterinė programa AGNUM, tačiau personalo valdymo modulis buvo sukurtas tik 2016 m., o įveiklinamas–pradėtas realiai naudoti tik nuo 2017 m. pabaigos, šiuo metu jis tobulinamas ir iki 2018 m. pabaigos tikimės visiško jo panaudojimo. Ką duoda ši įmonės lygmens naujovė? Tai leidžia palaipsniui atsisakyti „popierinių“ duomenų apskaitos formų, eksportuojant duomenis iš programos efektyviau valdyti personalo duomenis, juos analizuoti siekiant valdyti kvalifikacijų kėlimo procesus, atostogų apskaitą ir pan.

Įmonės teritorijoje įdiegtas operatyvaus radijo ryšio naudojimas tarp darbuotojų. Tai sutrumpino laiką tarpusavio komunikavimui, veiksmų koordinavimas tapo operatyvesnis ir efektyvesnis, nes darbuotojai gali tartis grupėje iš ten, kur tuo metu yra, įmonės teritorijoje.

Metų gale įdiegta išmaniojo alkotesterio paslauga su veidų atpažinimo ir laiko kontrole. Sutaupyta 2,5 medicinos personalo etatų. Pati darbo pradžia tiesiog nustebino, nes vos ne kas savaitę po vieną ar kelis įrenginys „atrasdavo“ neblaivius darbuotojus ir paruošdavo nušalinimo nuo darbo raštus. Tai tiesiog neįkainojamai atsipirkusi investicija, jei pagalvotume, kas galėtų nutikti, jei už vairo sėstų neblaivus vairuotojas arba nelaimė gamyboje.

Nuo metų vidurio, keleivių kontrolę miesto autobusuose vykdo bendrovės darbuotojai. Sutaupyta dešimtys tūkstančių Eurų atsisakius išorės įmonės paslaugų.

Galutinai buvo įdiegtas naujo dizaino, priderintas išmaniesiems įrenginiams įmonės interneto tinklalapis busturas.lt, kuriame tapo lengviau administruoti ir prižiūrėti straipsnius ir neturint IT profesionalo gebėjimų. Atsirado galimybė komunikuoti su savo klientais/keleiviais elektroninėmis priemonėmis tiesiogiai iš portalo.

Autobusų stoties kasose įdiegta B-linijos, Ecolines, Ollex programos, internetinis bilietų pardavimas, kurie atnešė spartesnį ir tobulesnį keleivių aptarnavimą.

Įdiegta keleivių skundų apskaita ir atsakymų, išnagrinėjimų tvarka. Nuo tada sekamos ir analizuojamos galimybės tobulinti įmonės veiklą ir trumpiname atsakymų pateikimo terminai (vidutinis atsakymo laikas nuo 5 dienų 2016 metais iki 2 dienų 2017 metais).

Paruoštas ir pradėtas diegti keleivių aptarnavimo standartas.

Metų pradžioje galutinai įdiegtas e. bilieto internetinio papildymo portalas-parduotuvė http://www.e.busturas.lt/. Nuo šio momento keleiviai gali savo korteles papildyti internetu savarankiškai.

Modernizuotas įmonės vidinės apskaitos tarnybinių stočių parkas jas virtualizuojant, tokiu būdu pasiektas aukštesnis patikimumo lygmuo, pagreitėjo procesai, atsirado daugiau techninių galimybių plėsti resursus augant įmonei.

2017 metų pokyčiai:

Nuo metų vidurio įdiegta elektroninė informavimo paslauga telefoniniu numeriu 870055066, kuri turi 4 šakas pagal veiklos sritį. Tokiu būdu neaptarnautų skambučių tapo daug mažiau, nes interesantas pakliūva tiesiogiai pas reikiamą darbuotoją.

Įdiegta elektroninė valdoma bekontakte kortele įeiga į darbuotojų buitines patalpas, atsisakyta rūbinės darbuotojų. Sistema valdoma iš vieno kompiuterio.

Įdiegta Kelių eismo taisyklių mokymosi ir egzaminavimo programinė įranga (KET).

Įdiegta nauja įmonės intranetinio tinklalapio versija. Įdiegtos dvi laisvai prieinamos intraneto darbo vietos vairuotojų rezervo salėje, darbuotojai gali pasklaidyti įmonės intraneto puslapius, pasimokyti KET.

Investuota į darbo aprangą: vairuotojams-konduktoriams, keleivių kontrolieriams, stoties keleivius aptarnaujančiam personalui nupirkti megztiniai kaip įmonės įvaizdžio dalis ir pagarbos klientams priemonė.

Modernizuota įmonės patalpų apsaugos ir signalizacijos sistema. Įdiegta kompiuterizuoto valdymo sistema, valdoma iš vieno kompiuterio. Tokios sistemos įdiegimas sumažino sąnaudas, kai keičiantis darbo vietose darbuotojams, tekdavo kviesti specialistus, kad pakeisti ar suteikti įeigų kodus.

Modernizuota dyzelino kuro kolonėlė. Modernizavus jos kontrolerius pavyko pasiekti mažesnį klaidų kiekį, kai vairuotojai ranka suvesdavo identifikacinius numerius ir kt. Dėl šios modernizacijos sumažėjo rankinio darbo ir kitose grandyse.

Metų viduryje pakloti optiniai kabeliai (apie 200 metrų) kompiuteriniams tinklams nuo administracinio pastato iki plovyklos ir diagnostikos pastatų, tuo būdu užtikrinant stabilų kompiuterių tinklų valdymą ir saugumą.

Pakabintas didelis informacinis monitorius įmonės rezervo salėje, kuris skirtas darbuotojų informavimui ir mūsų miesto transporto eismo realiam laike rodymui pakaitomis, kad darbuotojai būtų informuoti.

Autobusų stoties siuntų skyriuje įdiegta siuntų klientų informavimo (sms žinutės) apie atvykusias siuntas sistema. Tai sumažino „pamirštų“ siuntų kiekį, atsirado daugiau vietų lentynose, padidėjo klientų pasitenkinimo lygis.

Įdiegta darbo laiko apskaitos žiniaraščių (DLAŽ) pildymo programinė įranga. Programinės įrangos įdiegimas sudarė prielaidas sumažinti darbo beveik trigubai, nes anksčiau DLAŽ pildydavo 14 darbuotojų įvairiuose skyriuose ir padaliniuose, po įdiegimo pildo tik 5 darbuotojai.

Mobiliai bilietų (keleivių) kontrolei įdiegtos kompiuterizuotos darbo vietos. Bilietų kontrolierius nuo to laiko gali matyti elektroninio bilieto duomenis ir jei reikia išrašyti ATPK protokolą tiesiog savo darbo vietoje – gatvėje dirbančiame autobusiuke. Visi duomenys automatiškai patenka į reikiamas duomenų bazes. Atsisakyta popierinių protokolų ir AN protokolai surašomi naudojantis administracinių nusižengimų registru.

Keleivių kontrolės mikroautobusuose sumontuoti MOKE-3 aparatai, kad keleiviams kontrolieriai galėtų pratęsti e. kortelės galiojimo laiką.

bilieto sistema buvo modernizuota teikti informaciją apie transporto judėjimą sistemai VINTRA.

Išplėstas platinimo taškų tinklas: iki 2017 vasario mėn. papildymo vietų buvo 29 vnt. Skaičius nuolat auga. Šiandien e.bilietą galima pasipildyti 41 vietoje. Iki metų galo jų dar padaugės, po konkurso pateiksime tikslius skaičius.

Išplėsta (atnaujinta) siuntų vežimo paslauga, ji tapo nuo durų iki durų, geriau tenkinami verslo klientų poreikiai.

Autobusų stoties siuntų skyriuje įdiegtas pilnas fiskalizuotas apskaitos procesas, pakeičiant rankinio valdymo fiskalines kasas kompiuterizuotomis, tokiu būdu visi fiskaliniai procesai valdomi kompiuteriu, tai pagreitino procesus, bei išskaidrino apskaitą.

Stotelėse įdiegti 182 informaciniai QR kodai savyje turi tiesioginę nuorodą į informacinę skelblentę interneto naršyklėje, kurioje pagal unikalų tos stotelės numerį yra rodomas realaus laiko autobusų judėjimo tvarkaraštis. Jame matomi visi autobusai išvykstantys iš šios stotelės. Galima mėgstamų stotelių nuorodas išsisaugoti naršyklėje ir visados, net nebūdami prie stotelės, žinosite, kada atvyksta Jūsų autobusas.

Autobusų stotyje pilnai fiskalizuota ir standartizuotai paruošta informacijos langelio kasa, kad galėtų atlikti pilnavertį keleivių aptarnavimą tiek su e. bilieto sistemomis, tiek su užmiesčio ir tarptautinių pervežimų bilietų sistemomis.

Ir dar daug daug smulkesnių ir stambesnių projektų, pokyčių… Kaip ir kitose mūsų istorijose, norime kreiptis į Jus ir paklausti, kaip Jums asmeniškai atrodo ar vyksta pokyčiai ir kokybinė plėtra Busture? Ką naujinam ir keičiam šiemet, 2018-taisiais – kitoje istorijoje.

Busturo informacija ir nuotraukos

  • apie-bustu1
  • apie-bustu
  • apie-bustu2