„iPhone” karta renkasi viešąjį transportą

kovo 18 06:09 2013 Spausdinti straipsnį Patirtis

Vokietijoje, iki šiol vadintoje automobilininkų rojumi, sparčiai mažėja nuosavų automobilių. Jauni vokiečiai nebenori būti transporto priemonių savininkais ir vis dažniau renkasi viešąjį transportą.


Ši tendencija pastebima jau nuo praėjusio amžiaus pabaigos. Per pastaruosius penkerius metus skirtinguose Vokietijos miestuose užregistruotų automobilių sumažėjo iki dvidešimties procentų. Pavyzdžiui, Miunchene, lyginant su 2006-aisiais, nuosavų automobilių sumažėjo net šimtu tūkstančių.

Ypač sparčiai nuosavų automobilių kiekis mažėjo miestuose, kur gerai veikia viešasis transportas arba įdiegta „car sharing“ sistema. Per pastaruosius metus sparčiai daugėjo ir priemiesčio bei regioninių traukinių keleivių.

Net turtingi vokiečiai, galintys sau leisti įsigyti prabangų automobilį, vis dažniau važiuoja dviračiu bei viešuoju transportu. Jei Lietuvoje lengvasis automobilis vis dar tebereiškia tam tikrą statusą, tai vokiečiai seniai į tai nebekreipia dėmesio.

Vokiečiai teigia, jog „iPhone“ karta išstumia „automobilių kartą“. Žmonės vis dažniau suvokia, jog automobilis kelia nemažai problemų: jo priežiūra gana brangi, sunku rasti vietą jam pasistatyti, be to, nuolat brangsta degalai.

Dabartinis vokiečių mobilumo simbolis – išmanusis telefonas arba planšetinis kompiuteris. Tai jis suteikia galimybę vienu metu būti skirtingose vietose, o patogiai keliauti galima ir viešuoju transportu. Be to, išmaniajame telefone ar planšetiniame kompiuteryje yra specialios programos, kurios bet kada parinks patogiausią viešojo transporto maršrutą. Naudojantis išmaniaisiais įrenginiais, galima įsigyti bilietus į autobusus ar traukinius.

Kuo toliau, tuo dažniau vokiečiai renkasi viešąjį transportą. Elektrinis traukinys, metro, tramvajus, autobusas ar dviratis – būdas greitai nuvažiuoti iš vienos vietos į kitą. Vis daugiau žmonių Vokietijoje naudojasi ir automobilių dalijimosi – „car sharing“ – paslauga.

Vokiečiai suvokia: kuo daugiau žmonių atsisako nuosavų automobilių, tuo mažiau transporto priemonių miestų gatvėse. Nuosavas automobilis naudojamas vos keletą valandų per parą, likusį laiką jis stovi garaže ar stovėjimo vietoje. Viešasis transportas važiuoja visą laiką. Tai – visai nauja važiavimo kultūra, kuri, deja, kol kas visai svetima lietuviams.

Vokietijoje nuosavų automobilių vis dažniau atsisako vidutinės klasės atstovai. Jauni, madingi žmonės renkasi dviračius autobusus ar metro. Juolab kad beveik visose viešojo transporto stotelėse ar transporto priemonėse veikia WiFi ryšys, yra prieiga prie interneto.

Be to, viešojo transporto keleiviams taikomos įvairios nuolaidos. Su nuolatiniais bilietais galima lankytis muziejuose, gauti nuolaidą parduotuvėse. Turintieji nuolatinius viešojo transporto bilietus, su nuolaida gali įsigyti bilietus į koncertus ar kitus renginius.

Be abejo, svarbi priežastis, dėl kurios vokiečiai atsisako nuosavų automobilių – galimybė sutaupyti. Brangiai kainuoja automobilių draudimas, įvairūs mokesčiai, techninės apžiūros. Pavyzdžiui, vidutinis „VW Golf“ turėtojas per mėnesį išleidžia 300-500 eurų. Viešojo transporto mėnesinis bilietas kainuoja 40 eurų.

Vokietijos valdžia per pastaruosius metus įdėjo nemažai pastangų, kad šalies gyventojai teiktų prioritetą viešajam transportui. Mažėja automobilių satatymo vietų gatvėse, didėja statymo mokestis, taip pat mokestis už kelius. Vis dažniau apmokestinamas įvažiavimas į miestų centrus. Visa tai skatina racionalius bei taupius vokiečius vietoj nuosavų automobilių rinktis viešąjį transportą.

Parengė Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.