IVECO pristatytus autobusus galėjai apžiūrėti greta eksponuojamų sunkvežimių. Pasak gamintojų, šiais metas parodoje daugiausia dėmesio skirta būtent sunkvežimiams, tačiau pristatytas ir naujas autobusas – naujos kartos „IVECO Evadys“.
„Evadys“ autobusai nėra naujiena – juos tuomet dar „Irisbus“ besivadinęs koncernas gamino iki 2007-ųjų. Esminis šių autobusų privalumas – galimybė nedideliais atstumais vežti didelį kiekį keleivių, drauge su savimi turinčių daug bagažo. Autobusai puikiai tiko pavėžėti keleivius iš oro uostų iki viešbučių, taip pat vežioti turistų grupes, taip pat įmonių, įstaigų darbuotojus ir panašiai. Tokiems vežimams nereikia ypatingo komforto, prabangių, turistinių lainerių, svarbiausia – ekonomiškumas.
Šiuos reikalavimus puikiai atitiko „Evadys“, kuris tuomet tebuvo supaprastinta aukščiausios klasės autobuso versija. Naujasis „Evadys“ kurtas naudojant „IVECO Bus Crossway“ modelį. Pastarieji autobusai – populiariausi tarp Europoje parduodamų priemiesčio bei tarpmiesčio autobusų. Tarp parduodamų minėto segmento autobusų „Crossway“ dalis sudaro net 40 proc. Šie autobusai važinėja Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Centrinės Europos šalyse.
Tam, kad naujo modelio autobusas būtų patogesnis, kuriant „Evadys“ naudotos VIP klasės „IVECO Magelys“ autobuse naudojamos detalės – priekinė nepriklausoma pakaba su oro pagalvėmis, kurios darbą reguliuoja elektroninės sistemos, savo tylumu, kuro sąnaudomis ir mažomis išlaidomis priežiūrai užsirekomendavęs 400 AG „IVECO Cursor9“ variklis.
Autobuse galima montuoti mechanines ar automatines ZF pavarų dėžes, kuriose – dvigubos masės smagračiai (MDF), suteikiantys galimybę iki 26 proc. sumažinti kėbului perduodamas vibracijas.
Pasak gamintojų, potencialius klientus turėtų vilioti itin palankus naujojo „Evadys“ kainos, kokybės santykis, taip pat ekonomiškumas. Autobuse telpa 53-59 keleiviai bei 12 kub. m bagažo. „Evadys“ gali būti montuojamas neįgaliųjų įkėlimo liftas, WC, mini virtuvėlė, vaizdo sistema, šaldytuvas, WiFi ryšys, USB moduliai ir pan.
Gamintojai siūlo 12 ar 13 m ilgio „Evadys“ su dvigubomis, asimetrinėmis vidurinėmis durimis (versija liftui), vidurinės durys taip pat gali būti viengubos (su WC kabina), šoninės durys – už galinės ašies – tokiu būdu padidėja bagažinių tūris, prieiti prie bagažo patogiau.
Kaip standartinė įranga salone montuojamas kondicionierius su klimato kontrolės sistema, pantografinės, į viršų lygiagrečiai atveriamos bagažo durys šonuose, smulkaus bagažo lentynos su individualiu apipūtimu ar apšvietimu. Specialiai šiam modeliui „SaintGobain“ kompanija sukūrė dvigubus, tamsiai tonuotus stiklus. Stiklai yra itin lengvi, tačiau puikiai išlaiko šilumą.
Naujieji „Evadys“ bus gaminami Vysoke Myto gamykloje Čekijoje. Gamybos procesas paremtas „World Class Manufacturing“ programa. Gamykloje naudojama kataforezės padengimo įranga, kuri užtikrina nepriekaištingą antikorozinę transporto priemonių apsaugą.
IVECO BUS komercijos skyrius apskaičiavo, kad „Evadys“ eksploatacija, lyginant su turistiniu TOP klasės modeliu, vien mažesnės autobuso kainos ir mažesnių kuro sąnaudų dėka leistų klientui sutaupyti daugiau nei 10 000 eurų per metus.
Be „Evadys“, IVECO stende buvo galima apžiūrėti ir prestižiškiausią gamintojų siūlomą modelį – „Magelys Pro“, taip pat elektrinį „IVECO Daily“. Pasak gamintojų, vieną kartą įkrautas, elektrinis mikroautobusas gali nuvažiuoti nuo 90 iki 130 kilometrų.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės ir gamintojų nuotraukos