Spalio 17-23 dienomis Lietuvos keleivių vežėjai vyko į darbinę kelionę. Be tarptautinės keleivinio transporto parodos „Busworld Europe 2011“, aplankytos keleivinio transporto įmonės, surengti susitikimai su kitų šalių vežėjais, dalyvauta Europos keleivinio kelių transporto forume.
Pirmoji darbo diena prasidėjo Vokietijos mieste Oldenburge, kur apžiūrėta keleivių vežimo bendrovė „Verkehr und Wasser“ (VWG). „Aplankyti šio miesto vežėjus nusprendėme dėl to, kad jie eksploatuoja nemažai suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų, kurių jau įsigijo ar ketina įsigyti ir mūsų vežėjai. Be to, sudomino ir neįprasta bendrovės struktūra“, – sako asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenijus Stolovickis.
Be autobusų, VWG prižiūri ir miesto vandens ūkį. Tai padeda sumažinti viešojo transporto nuostolius, todėl kompensacijų iš regiono valdžios Oldenburgo vežėjams reikia palyginti nedaug.
VWG itin daug dėmesio skiria viešojo transporto sistemai modernizuoti, ekologiškoms technologijoms diegti. Suspaustas gamtines dujas naudojančios transporto priemonės įmonėje atsirado 2005-aisiais – tuomet įsigyta trisdešimt SGD autobusų. Iki 2016-ųjų Oldenburgo regione turėtų važinėti jau 90 suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų. Vežėjams naudoti ekologiškus degalus apsimoka dar ir dėl to, kad jie kainuoja pigiau; dyzelinas kainuoja 1,5 euro už litrą, o kilogramas gamtinių dujų – vieną eurą.
Oldenburge važinėja dviejų gamintojų autobusai – „Mercedes-Benz“ bei MAN. Įmonėje dirba apie 300 darbuotojų, iš kurių 230 – vairuotojai. Pasak VWG vadovo, pagrindinis Oldenburgo vežėjų konkurentas – dviratis. Mieste puikiai sutvarkyti dviračių takai, ši transporto rūšis labai populiari.
Keleivių vežimui čia, kaip ir visoje Vokietijoje, galioja langvatinis – 7 proc. – PVM tarifas. Patirtus nuostolius kompensuoja regiono valdžia. Įdomu ir tai, kad mokiniai į mokyklas vežami tik reguliariaisiais maršrutais – išlaikyti specialius autobusus vokiečiai laiko pernelyg didele prabanga. Rytą ir po pietų į maršrutus išleidžiama daugiau autobusų, kad visi vaikai sėkmingai nuvažiuotų į mokyklą ir grįžtų namo.
Spalio 20-ąją keleivių vežėjų delegacija pirmą kartą dalyvavo Europos keleivinio kelių transporto forume, kuris vyko jau septintąjį kartą.
Iš visos Europos susirinkę keleivių vežėjai bei už viešojo transporto organizavimą atsakingi politikai diskutavo apie galimybes populiarinti keleivinį transportą, teikti jam prioritetą prieš kitas transporto rūšis. Forume apsilankė daugybė garbingų svečių – jį pradėjo IRU generalinis sekretorius Martin‘as Marmy, o vežėjų išsakytas mintis reziumavo Europos Parlamento viceprezidentė Issabelle Durant.
Be jų, forume pasisakė Europos Komisijos atstovas Mathieu Hoeberigs‘as, Ispanijos Plėtros ministerijos Kelių transporto skyriaus vadovas Jesus Miranda Cereso, Didžiosios Britanijos Soutporto miesto atstovas Mike Booth‘as, Europos turizmo operatorių asociacijos (ETOA) atstovas Tom‘as Jenkins‘as, Olandijos tarptautinių maršrutų asociacijos (FBAA) atstovas Erik‘as Goethals‘as ir kiti.
Spalio 21-ąją Lietuvos keleiivų vežėjai apsilankė didžiausioje ir prestižiškiausioje pasaulyje „Busworld Europe 2011“ parodoje, kur galėjo susipažinti su pastarojo meto pasaulio autobusų gamintojų naujovėmis, dalyvavo pristatymuose, bendravo su kolegomis iš Belgijos keleivinio transporto asociacijos.
„Išvyka buvo labai naudinga. Susipažinome su viešojo transporto organizavimu Vokietijoje, pabendravome su kolegomis iš kitų šalių, o svarbiausia – sužinojome keleivinio transporto priemonių gamybos tendencijas. Ypač įdomu buvo susipažinti su naujausiomis bei moderniausiomis autobusuose naudojamomis technologijomis. Kaip niekada daug dėmesio šįkart buvo skirta ekologijai, aplinkai draugiškoms technologijoms diegti“, – sakė UAB „Vilniaus autobusai“ Eksploatacijos direktorius Rimantas Markauskas.
Daugiau apie išvyką į Belgiją bei „Busworld Europe 2011“ parodą – e.Bus.lt puslapyje artimiausiu metu.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Daugiau nuotraukų – registruotiems lankytojams Vežėjų forume
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.