Žiema, kurios vieni laukė, kitai – nelabai, visgi atėjo. Paspaudus šaltukui dalis automobilių taip ir liko kiemuose, aikštelėse ar kitose vietose, kur jie stovėjo. Beje, liko stovėti ne tik tas transportas, į kurį, dėl prišalusių durelių, neįmanoma buvo patekti, bet ir tas, kuris neužsivedė. Pastarojo savininkams turėjo būti ypač apmaudu. Kadangi žiema dar nežada trauktis, panašūs šalčiai gali pasikartoti. Ką tokiu atveju daryti?
Vyresni vairuotojai, važinėję su karbiuratorius turinčiais automobiliais pasiūlytų daugybę būdų, kaip žiemą užvesti nenorintį „kurtis“ automobilį. Deja, tokių transporto priemonių mūsų gatvėse lieka vis mažiau, o moderni technika, turinti įpurškimo sistemą, arba užsiveda, arba ne. Daugiau variantų nėra.
Jeigu akumuliatorius vos gyvas
Jeigu jūsų automobilio akumuliatorius vos gyvas arba išvis nerodo „gyvybės ženklų“, galite pamėginti jį atgaivinti pajungę bet kokį krovimo ar krovimo-užvedimo prietaisą.
Taip pat neprošal draugiškų kaimynų, sutinkančių „prikurti“ nuo savo veikiančių automobilių, pagalba. Deja, kuo automobilis naujesnis ir modernesnis, tuo didesnė tikimybė, kad jo savininkas jums padėti atsisakys, nes tokias operacijas draudžia gamintojai.
Dar vienas patikrintas būdas – išimti akumuliatorių, parsinešti jį namo ir bent pusvalandį leisti pašilti karštoje vonioje. Ši paprasta ir pigi procedūra leis jam „atgauti jėgas“.
Kai visi išvardinti būdai netinka, belieka išsitraukti telefoną ir ieškoti pagalbos iš šalies – draugų, serviso specialistų ir t.t.
Jeigu akumuliatorius veikia, tačiau variklis nesikuria
Pirmas ir dažniausiai suveikiantis būdas – „gazas dugnas“. Tiesa, jis veiksmingas tik tuo atveju, jeigu automobilis varomas benzinu ir per ankstesnius bandymus jį užvesti neužpylėte žvakių.
Dar vienas, laiko patikrintas metodas – pabandyti užvesti automobilį stumiant arba buksyruojant. Tiesa, tokius metodus galima naudoti, vėlgi, automobiliuose su benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže. Kartais toks „užvedimas“ suveikia ir modeliuose su automatine pavarų dėže, tačiau atminkite, kad taip rizikuojate sulaužyti APD, o jos remontas, kaip rodo praktika, pigus nebūna.
Jeigu automobilį varo dyzelinas, galite net nevargti. Dyzelinui atšilti reikia nemažai laiko, tad jeigu automobilis neužsivedė, kvieskite evakuatorių ir gabenkite savo „geležinį draugą“ į šiltas patalpas.
Kai variklis užsiveda
Išgirdus ilgai lauktą ir širdį glostantį burzgimą, įdėmiai apžiūrėkite prietaisų skydelį – ar visos signalinės lemputės užgeso.
Neišsigąskite, jeigu variklis dirbs garsiau negu įprastai. Turi praeiti šiek tiek laiko, kad sistema sušiltų. Tada garsas normalizuosis.
Taip pat apžiūrėkite automobilį iš lauko, nes kartais po žiemos staigmenų variklis ima leisti tepalus.
Įspėjimas
Nevertėtų per didžiuosius šalčius mėginti užvesti automobilio, kurio variklyje supiltas žiemai netinkamas tepalas. Tarkim 15W-40. Toks bandymas gali baigtis brangiu remontu.
Nekartokite bandymų užvesti 10-15 kartų. Tai nieko neduos. Starterio nereiktų sukti ilgiau negu 10 sekundžių. Bandymų turėtų būti 3 – 4. Nebent išgirsite, kad variklis pradeda „kabinti“. Tada galite pažaisti iki tol, kol jis užsives.
Ką reikėjo padaryti vakar?
Profilaktiškai pašildyti variklį, nepatingint naktį atsikelti iš lovos ir pasivaikščioti iki automobilio.
Įkrauti akumuliatorių tam skirtu įrenginiu arba ilgesnėje kelionėje su kaip galima mažiau įjungų elektros prietaisų.
Iš vakaro parsinešti akumuliatorių namo arba į šiltą patalpą.
Ko daryti nereiktų?
Atminkite, kad esant -30 C amortizatoriai beveik nustoja veikti, tad važiuokite apgalvotai ir tolygiai.
Nubuksyruokite kitų automobilių, kol jūsų transporto priemonės variklis ir transmisija nesušilo iki darbinės temperatūros.
Jeigu užšalo langų apiplovimo skystis, nekankinkite varikliuko. Jis gali „supykti“ ir sudegti.
Prim.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka