Kaip vežėjams greičiau susigrąžinti viešojo transporto keleivius?

21 liepos 04:27 2021 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Dėl koronaviruso pandemijos viešojo transporto keleivių mažėjo visose šalyse. Neveikė daugelis įmonių, keleivius baugino kontaktai su nepažįstamais žmonėmis ir rizika užsikrėsti – tai paskatino viešojo transporto keleivius persėsti į nuosavus automobilius ar ant dviračių.

Vokietijoje viešojo transporto keleivių per pirmąją pandemijos bangą mažėjo 70 proc. Pastaruoju metu žinomi šalies operatoriai „Deutsche Bahn“ ir „Berliner Verkehrsbetriebe“ (BVG) moksliniais tyrimais bandė įrodyti, kad autobusuose ir traukiniuose tikimybė užsikrėsti yra labai maža. Tai prisideda prie rinkos atsigavimo Vokietijoje, vis dėlto vasarą  daugelis žmonių atostogauja ir dar mažiau naudojasi viešuoju transportu – tai turi ekonominių padarinių viešojo transporto operatoriams.

Remiantis VDV skaičiavimais, prognozuojami 2020 m. Ir 2021 m. viešojo transporto rinkos nuostoliai Vokietijoje sudarys apie septynis milijardus eurų. Federalinė vyriausybė ir federalinės žemės susitarė, kad kiekviena kompensuos po pusę šių nuostolių. Nors praėjusiais metais federalinė vyriausybė labai greitai ir tiesiogiai suteikė 2,5 milijardo eurų viešojo transporto įmonėms ir netrukus suteiks skirs dar papildomą milijardą, šiais metais didesnę lėšų dalį skiria federalinės žemės.

Tam, kad susigrąžintų kuo daugiau keleivių, Vokietijos transporto įmonės ir asociacijos siūlo įvairias naujoves. Keleiviams pateikiami papildomi pasiūlymai, rengiamos įvairios akcijos bei kampanijos.  Pavyzdžiui, rugsėjo 13–26 dienomis keleiviai, turintys galiojantį viešojo transporto abonementą, galės važiuoti viešuoju transporto visoje šalyje.

„Berliner Verkehrsbetriebe“ (BVG), siekdami atkreipti dėmesį į sumažėjusių keleivių skaičių viešajame transporte, sukūrė filmą „Wir fahren allein allein“ (Mes važiuojame vieni), kurį galima rasti internete. Nors metų pradžioje Berlyne viešuoju transportu važiavo vos pusė ankstesnio keleivių kiekio, BVG vežė keleivius visais ankstesniais maršrutais, kad jie galėtų greitai ir patogiai pasiekti kelionės tikslą bet kuriuo metu.

Kaip viešojo transporto operatoriai gali susigrąžinti savo keleivius?

Vokietijos Pramonės asociacijos VDV prezidentas Ingo Wortmannas sako: „Suteikus paramą viešajam transportui dviem federalinės vyriausybės ir federalinių žemių gelbėjimo paketais, pavyko kompensuoti didžiausius įmonių pajamų praradimus 2020 ir 2021 metais. Kadangi transporto sektorius padeda įgyvendinti klimato apsaugos tikslus, būtina kuo skubiau sugrąžinti žmones į viešąjį transportą bei traukinius. Žinoma, mes ir toliau atidžiai stebime pandemijos raidą ir įgyvendiname tik tai, kas įmanoma pagal galiojančius reglamentus. “

Šiuo metu Vokietijos didžiuosiuose miestuose ir aglomeracijose keleivių skaičius siekia maždaug 60 proc. prieš krizę buvusio lygio; sektorius vis dar toli nuo 2019 m., kai vežta 10,4 mlrd. keleivių. Taip yra dėl to, kad dalis žmonių dirba namuose, atsidarė ne visos mokyklos, be to, keitėsi žmonių judumo tendencijos.

„Be transporto priemonių valymo bei dezinfekavimo, keleiviams reikia metinio abonemento už patrauklią kainą, lankstesnių bilietų pasiūlymų, dar greičiau reaguoti į individualius klientų mobilumo poreikius, teikti multimodalinio transporto pasiūlymus. Iki 2030 m. turime padidinti viešojo transporto pajėgumus, pasiūlyti naujų paslaugų, kad paskatintume daugiau žmonių pereiti prie viešojo transporto“, – sako Wortmannas.

Pasak jo, būtina plėsti viešojo transporto paslaugas, tačiau keleiviai už tai neturėtų mokėti daugiau, viešojo transporto sistemos finansavimas turi būti nuoseklus.

Šiuo metu Vokietijos federalinė vyriausybė, federalinės žemės, savivaldybių skėtinės organizacijos ir transporto įmonės, vadovaujamos VDV, vykdo bendrą kampaniją „#besserweiter“, skirtą tvariai sustiprinti klientų pasitikėjimą kelionėmis viešuoju transportu ir traukiniais.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka