Karščiai išbando autobusus ir keleivius

10 birželio 04:15 2011 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Kaip niekada anksti šalį užklupę tropiniai karščiai išbando ne tik autobusus, bet ir vežėjus bei keleivius.

Rengėsi iš anksto

„Kaip ir kasmet, vasaros karščiams stengėmės pasirengti iš anksto. Dar pavasarį patikrinome bei suremontavome transporto priemonių ventiliacines sistemas, kad joms sugedus autobusams netektų grįžti į parką. Karštis turi įtakos visų autobusų varikliams, tačiau jis ypač nepalankus naudojantiems suspaustas gamtines dujas – degimo temperatūra šiuose varikliuose yra gerokai aukštesnė, jai „sutramdyti“ reikia galingesnės aušinimo sistemos, kuri ne pirmos jaunystės autobusuose nebėra tokia efektyvi kaip naujuose. Dėl šių priežasčių didesnis karštis varikliuose turi įtakos ir salono temperatūrai“, – aiškina UAB „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Visi įmonėje eksploatuojamisuspaustas gamtines dujas naudojantysautobusai – 13–15 metų senumo. Pernelyg daug komforto elementų juose nėra, kaip ir kondicionierių, sumontuotų vilniečių eksploatuojamuose naujesniuose autobusuose. Dalis senesnių autobusų – ir be languose sumontuotų orlaidžių. „Tokį konstruktorių sprendimą pavadinčiau labai keistu – matyt, tikėtasi, kad salonui vėsinimo pakaks nuo elektromechaninių ventiliatorių stogo konstrukcijoje. Tokių autobusų per karščius stengiamės į miestą visai neišleisti“, – sako J.Grabys.

Net ir transporto priemonėse, kuriose atsidaro stoglangiai, vėsesnį orą papildomai į saloną pučia specialios ventiliavimo sistemos. „Jei ši ventiliacija neveiktų, vien atidarytų orlaidžių bei stoglangių atvėsinti salonui nepakaktų“, – aiškina J. Grabys.

Nors autobusus stengiamasi kiek įmanoma labiau vėdinti, pasak parko vadovo, keleiviai vis viena skundžiasi dėl karščio. „Neseniai sulaukėme vieno itin pasipiktinusio keleivio skundo – jo teigimu, pernelyg įkaitęs autobuso salonas bei atidarytos orlaidės gali tapti ligos priežastimi. Tačiau per didžiausius karščius vėdinimo problemas išspręsti ne visada pavyksta – juk karšta būna ne tik autobusuose, bet ir kitose patalpose“, – sako „Vilniaus autobusų“ technikos direktorius.

Ne viską padaryti pavyko laiku

Dalis vilniečių turimų autobusų neturi nei kondicionierių, nei įrengtų orlaidžių. Neefektyvios orlaidės įrengtos ir kai kuriuose naujos kartos autobusuose – jos atsidaro pernelyg mažai. Kad tokioms transporto priemonėms nereikėtų visą vasarą stovėti garaže, „Vilniaus autobusų“ vadovai nusprendė šiek tiek patobulinti jų konstrukciją.

Dar praėjusią vasarą bendrovės „Vilniaus autobusai“ vadovai pradėjo domėtis, kas galėtų pagaminti autobusams naujus langus su plačiau atsidarančiomis orlaidėmis. „Iš pradžių bandėme ieškoti gamintojų Lietuvoje. Atlikti mūsų užsakymą pabandė vieni, po to kiti gamintojai. Sugaišome laiko kol jie įsitikino, kad toks darbas ne jų jėgoms. Tada bandėme ieškoti potencialių gamintojų užsienyje. Pavyko sutarti su viena Čekijos gamykla, kuri gamina langus suspaustas gamtines dujas naudojantiems „Tedom“ autobusams. Nors mūsų užsakymas gamyklai pasirodė itin menkas ir mažai pelningas, jie pažadėjo artimiausiu metu pagaminti naujus langus mūsų autobusams“, – sako J. Grabys.

Pasak „Vilniaus autobusų“ technikos direktoriaus, vilniečių užsakymas bus pradėtas vykdyti po poros savaičių. „Tikimės, kad langai mums bus pagaminti per trumpiausią įmanomą laiką, tuomet beliks juos parsigabenti ir sumontuoti autobusuose. Viliamės, jog per mėnesį šią problemą išspręsime ir tuomet galėsime vilniečiams pateikti patogesnius ir karštiems orams labiau pritaikytus autobusus“, – sako J. Grabys.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.