Karščio viešajame transporte nesumažina ir kondicionieriai

10 rugpjūčio 04:15 2015 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

 

DSC_0003Po vėsių vasaros mėnesių karščio banga užplūdo Lietuvą. Karšta visur – namuose, darbe, viešajame transporte. Termometro stulpeliui pakilus iki 35 laipsnių, ne visada gelbsti ir transporto priemonėse veikiantys kondicionieriai.

 

 

 

„Atėjus karščiams, keleivių skundų, žinoma, sulaukiame. Autobusuose bei troleibusuose karšta. Iš turimų keturių šimtų autobusų tik 110-yje sumontuoti kondicionieriai. Iš 251 turimo troleibuso kondicionavimo sistemos yra 45-iuose“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktoriaus pavaduotojas Jurijus Komarovas.

Pasak jo, įmonė per karščius stengiasi, kad kuo daugiau autobusų bei troleibusų su veikiančiais kondicionieriais išvažiuotų į miestą. „Tačiau kondicionieriai genda ypač dažnai. Kasdien keletas transporto priemonių, kuriose sumontuoti kondicionieriai, remontuojamos dėl pastarųjų ar dėl kitų agregatų gedimo“, – kalba J. Komarovas.

Autobusai, kurių salonuose yra kondicionieriai, nenauji – jie gaminti 2003-2006-aisiais. „Per vasaros sezoną kondicionavimo sistemų remontui išleidžiame maždaug 100-120 tūkst. eurų. Pasitaiko, jog kondicionieriai iš rikiuotės išeina autobusams ar troleibusams važinėjant miesto maršrutais. Tokiu atveju vairuotojai įpareigoti vėdinti transporto priemonių saloną atidarydami orlaides, stoglangius. Grąžinti į parką tokios transporto priemonės negalima – kondicionieriaus gedimas nėra laikomas tokiu gedimu, dėl kurio nebūtų galima dirbti toliau“, – kalba J. Komarovas.

Tačiau net ir autobusuose ar troleibusuose, kuriuose yra kondicionieriai, per didžiuosius karščius nepavyksta palaikyti reikiamos temperatūros. „Transporto priemonės dažnai stoja stotelėse, durys varstomos, tad karštas oras vis viena patenka į saloną. Dėl šios priežasties miesto viešajame transporte niekada nebus taip vėsu, kaip vėsu gali būti tarpmiesčio maršrutais važinėjančiose transporto priemonėse su veikiančiais kondicionieriais“, – aiškina J. Komarovas.

Vežėjai per didžiuosius karščius stengiasi į miesto maršrutus neišleisti autobusų ar troleibusų, kuriuose mažai orlaidžių, nėra stoglangių arba kur jie neatsidaro. Prieš keletą metų autobusuose sumontuotos papildomos orlaidės, kad per karščius į saloną patektų vėsesnis oras. „Karščiai – tai stichinė nelaimė, kurią turime išgyventi visi. Norėtųsi paprašyti keleivius būti pakantesniais, patiems daugiau rūpintis apsauga nuo kaitros“, – kalba J. Komarovas.

Specialistai per karščius pataria žmonėms dėvėtų natūralaus pluošto drabužius, visada su savimi turėti vandens.

Vandeniu per karščius viešojo transporto keleivius vaišina ir kontrolieriai. Tokia akcija vyksta jau antrus metus. kontrolieriai pasirenka viešojo transporto stotelės, kur susikaupia daugiausia keleivių.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka