„Kauno autobusai“ ruošiasi didelėms investicijoms

06 birželio 04:09 2017 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

UAB „Kauno autobusai“ kas dieną veža nuo 100 iki 150 tūkstančių kauniečių ir miesto svečių. Keleiviai vežami 147 troleibusais ir 245 autobusais. Didžiąją dalį troleibusų parko sudaro net 98 Škoda markės seni troleibusai, jau seniai neatitinkantys keleivių reikalavimų.  Per artimiausius du metus jie turi būti pakeisti naujomis, komfortiškomis, aplinką tausojančiomis žemagrindėmis transporto priemonėmis. Be to, bendrovė aktyviai investuoja į kontaktinį tinklą, kuris leis gerokai padidinti troleibusų greitį maršrutuose. Dėl to trumpės kelionės laikas.

Norėdama padaryti reikiamas investicijas, bendrovė turi gauti bankų finansavimą. Tik didesnės pajamos iš tiesioginių paslaugos naudotojų gali užtikrinti, kad bendrovė sugebės pasiskolinti reikiamas sumas finansuoti naujų troleibusų ir autobusų įsigijimą.

„Šios permainos svarbios parko atnaujinimui. Visi suprantame, kad atėjo laikas atsisveikinti su senais troleibusais, tad žingsnis po žingsnio einame šia linkme: pernai įsigijome 7 ilguosius troleibusus, kitą mėnesį atkeliaus dar 8. Kitąmet planuojame pirkti 20–25 visiškai naujus troleibusus, tad palaipsniui atnaujinsime visą parką. Pasiteisino ir kelionės mažaisiais autobusais, artimiausiu metu planuojame įsigyti dar 10 naujų mažos talpos miesto autobusų, o ateityje – dar daugiau naujų autobusų“, – dėstė bendrovės „Kauno autobusai“ vadovas.

Kita neatsiejama ir vis gilėjanti bendrovės problema – vairuotojų trūkumas. Bankai tai vertina kaip vieną iš pagrindinių rizikų, kurią privalu išspręsti norint užsitikrinti parko atnaujinimo finansavimą.

Autobusais ir troleibusais keleivius mieste vežanti bendrovė „Kauno autobusai“ atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje – įmonė sunkiai randa žmonių, norinčių dirbti vairuotojais. Šiuo metu „Kauno autobusams“ trūksta 74 vairuotojų.

„Susiduriame su rimtomis problemomis ieškodami naujų darbuotojų ir bandydami išlaikyti esamus. Tikrai nenorime, kad vairuotojai papildytų Londono dviaukščių autobusų vairuotojų gretas. Mums jie reikalingi čia, o norint vairuotojus išlaikyti, privalome gauti daugiau pajamų iš parduodamų bilietų“, – teigė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Vidutiniškai per metus autobuso vairuotojas Kaune perveža 108 tūkstančius keleivių, parduoda po 12 tūkst. bilietų ir nuvažiuoja beveik 30 tūkst. kilometrų. Vidutinis „Kauno autobusų“ vairuotojo atlyginimas siekia 664 eurus „į rankas“. Norinčiųjų dirbti vairuotojais nerandančios įmonės vadovai neslepia – norint kardinaliai pakeisti tokią situaciją, būtina kelti atlyginimus. O vienintelis kelias gauti tam reikalingų lėšų yra peržiūrėti bilietų kainas.

Toks pasiūlymas neseniai pasiekė Kauno miesto savivaldybę. Jis bus svarstomas birželio 13 dieną vyksiančio Kauno miesto tarybos posėdžio metu. Siūloma elektroninius vienkartinius bilietus, suteikiančius teisę per 30 minučių nemokamai persėsti, branginti 12 centų (nuo 58 iki 70). Analogiškai šiek tiek didėtų ir terminuotųjų bilietų kainos. Pavyzdžiui, populiariausio elektroninio mėnesinio bilieto, su kuriuo galima be apribojimų naudotis visomis dienomis, kaina kiltų 3,67 euro (nuo 24,33 iki 28). Terminuotųjų bilietų kainos nekito pastaruosius 8 metus.

Bendrovės darbuotojai tikisi, kad nauja kainodara paskatins brangesnį popierinį bilietą transporte pirkusius keleivius įsigyti pigesnę alternatyvą, t. y. vietoj 80 centų kainavusio popierinio bilieto pildyti kortelę ir mokėti už kelionę elektroniniais bilietais po 70 centų, kurie papildomai suteikia teisę persėsti.  Anot M. Grigelio, šis siūlymas skirtas siekiat keisti keleivių įpročius.

„Statistika rodo, kad net 52 proc. keleivių vis dar laikosi seno įpročio važiuodami pirkti bilietą iš vairuotojo, o šis faktas turi itin neigiamos įtakos važiavimo kokybei, greičiui, saugumui. Todėl norime dar labiau skatinti keleivius naudotis elektroniniais bilietais, su kuriais važiuoti pigiau. Be to, jie suteikia galimybę nemokamai persėsti į kitą transportą ir keliauti toliau. Praėjusiais metais galimybe persėsti pasinaudojo virš milijono gyventojų, o šįmet ši galimybė praplėsta ir į maršrutinius taksi“, – teigė M. Grigelis. Beje, elektroninių bilietų Kauno kortelės kainuos pigiau – vos pusantro euro. Tikimasi, kad keleiviai susigundys tokiu pasiūlymu.

Miesto tarybai patvirtinus naujuosius tarifus, kainos viešajame transporte keistųsi nuo rugpjūčio 1 dienos.

Bendrovės „Kauno autobusai” informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka