Kauno gatvėse neliko senų maršrutinių mikroautobusų

23 vasario 04:54 2015 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Šiandien, vasario 23-iąją, į Kauno gatves išvažiavo paskutiniai iš 72-jų bendrovės „Kautra“ įsigytųjų naujų žemagrindžių maršrutinių mikroautobusų. Nuo šiol keleivius visais septyniais maršrutais veš tik modernios, miesto sąlygoms pritaikytos transporto priemonės.


Pirmieji nauji „Mercedes-Benz Sprinter“ Kauno gatvėse pasirodė praėjusių metų rugpjūtį. Bendrovė „Kautra“, laimėjusi konkursą vežti keleivius miesto maršrutiniais mikroautobusais, pažadėjo iš esmės atnaujinti paslaugos kokybę: pateikti kauniečiams naujas, modernias, žiemą šildomas, o vasarą vėsinamas žemagrindes transporto priemones, įdiegti informacines bei keleivių skaičiavimo sistemas.

„Praėjus pusmečiui akivaizdu, jog keleivių vežimo maršrutiniais mikroautobusais paslauga pasikeitė iš esmės. Autobusai važiuoja tiksliai pagal grafiką, informacinių sistemų dėka galime nuolat stebėti jų eismą realiu laiku, grafikų laikymąsi. Pastaruoju metu vis daugiau įmonių vadovų kreipiasi į mus dėl mikroautobusų tvarkaraščių korekcijų – tai reiškia, kad miestiečiai ima pasitikėti šia transporto rūšimi, gali drąsiai planuoti keliones mikroautobusais“, – sako miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Jo teigimu, miestiečius džiugina ir kultūringesni, vienoda apranga vilkintys vairuotojai, patogesnės, žmonėms su negalia pritaikytos transporto priemonės.

Pasak bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktoriaus Gintauto Pakuso, keleiviai jau baigia įprasti prie pasikeitusios maršrutinių mikroautobusų eismo sistemos, daugėja keleivių ankstyvą rytą ir vėlyvą vakarą. Kai kuriais maršrutais Kauno vežėjams teko pasiųsti daugiau transporto priemonių.

„Keleiviai pageidavo, kad 52-uoju maršrutu mikroautobusai važiuotų dažniau. Užsakėme dar du papildomus „Mercedes-Benz Sprinter“, gavome savivaldybės leidimą, ir mikroautobusai važiuoja ne kas dešimtį minučių, o dažniau. Stengiamės, kad intervalai tarp transporto priemonių būtų kaip įmanoma trumpesni, kad keleiviams netektų pernelyg ilgai laukti“, – kalba G. Pakusas.

Tačiau, pasak G. Pakuso, problemų vis dar esama. „Žmonės ir toliau stabdo mikroautobusus ten, kur pakliūva, piktinasi, jei transporto priemonė nesustoja. Nesustoja mūsų vairuotojai ten, kur nesaugu keleiviams ar kitiems eismo dalyviams. Norėtųsi priminti miestiečiams: nerizikuokite savo ir kitų sveikata bei gyvybe. Mikroautobuso privalumas – paimti ir išleisti keleivius ne tik viešojo transporto stotelėse, tačiau autobusiukai negali sustoti bet kur. Keleiviai, stabdydami mikroautobusus sankryžose ar kitose pavojingose vietose, turėtų vadovautis sveika logika“, – aiškina G. Pakusas.

Jo teigimu, ateityje žadama rengti kauniečiams akcijas, kad keleiviai įprastų laikytis eismo saugumo taisyklių reikalavimų. „Gerai tai, kad naujųjų mikroautobusų durys atsidaro automatiškai, mygtuką paspaudus vairuotojui. Tokiu būdu keleiviai negali įšokti į transporto priemonę patys atsidarę duris. Bent tai drausmina mūsų keleivius“, – teigia G. Pakusas.

Artimiausiu metu „Kautra“ žada savo keleiviams pasiūlyti dar daugiau naujovių. „Netrukus įdiegsime mobiliųjų telefonų aplikaciją, kurią parsisiuntę keleiviai galės stebėti mikroautobusų eismą realiu laiku – kada transporto priemonė atvyks į stotelę, kur ji yra. Manau, tokiu būdu maršrutinių mikroautobusų paslauga taps dar patrauklesnė kauniečiams“, – sako G. Pakusas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.