Keleivių vežėjai: mokesčiai didėja, keliai prižiūrimi prastai

kovo 23 04:55 2012 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Nuo gegužės mėnesio mokestis už kelius autobusams didėja 2–3 kartus. Tarpmiesčio maršrutais keleivius vežantys vežėjai piktinasi ne tik dėl naujojo mokesčio, bet ir dėl prastos kelių kokybės.

Už kiekvieną autobusą ar mikroautobusą keleivinio transporto įmonės mokės 37 Lt kelių mokestį per dieną (anksčiau – 20 Lt). Metiniai mokesčiai irgi padidinti: mikroautobusams, kuriuose yra daugiau nei aštuonios sėdimosios vietos, bet bendroji masė nesiekia 5 tonų, metinis mokestis nuo 600 Lt didės net tris kartus – iki 1800 Lt. Už važiavimą mokamais keliais didžiaisiais autobusais keleivinio transporto įmonėms teks pakloti nebe 1600, o 2600 litų. Tačiau, keleivių vežėjų teigimu, brangstančių šalies kelių būklė itin prasta.

„Per metus sumokėdami apie 100 tūkst. litų kelių mokesčio, kone tiek pat esame priversti pakloti už važiuojant katastrofiškos būklės keliais apdaužytų autobusų remontą. Vien tik nepigiai kainuojančius autobusų stiklus turime keisti bent kartą per metus“, – piktinasi bendrovės TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius.

Pasak įmonės vadovo, autobusams tenka įveikti gausybę apvažiavimų, įrengtų ties remontuojamomis kelio vietomis. „Tai – ne tik autobusų gadinimas, bet ir papildomi dešimtys kilometrų, kuriuos kasdien įveikdami patiriame nemenkų nuostolių. Galbūt kelininkai, gaudami milžiniškas lėšas iš Europos Sąjungos bei padidintus mokesčius už kelius, galėtų mums šias išlaidas kompensuoti?“, – retoriškai klausia A. Indrašius.

Dar prastesnė situacija šalies keliuose žiemą, kuomet autobusams ankstyvą rytą tenka išvažiuoti į nevalytus kelius bei gatves. „Galiu drąsiai teigti: šalies keliai tvarkomi nepatenkinamai, ypač žiemą. Mūsų autobusams tenka išvažiuoti labai anksti, o keliai naktimis nevalomi arba valomi prioritetą teikiant ne toms atkarpoms, kur eismas intensyviausias“, – sako bendrovės „Kautra“ Rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Pasak jo, ypač sudėtinga ankstyvą rytą laiku nuvežti vaikus iki mokyklų, kartais laikytis nustatytų grafikų būna tiesiog neįmanoma. „Mums kur kas svarbiau – vaikų ar suaugusių keleivių saugumas, kurio negalime užtikrinti važiuodami nenuvalytais bei nepabarstytais keliais. Netgi negalėčiau teigti, jog keleivių vežėjams prastai prižiūrimi keliai yra problema. Tai – labai didelė problema“, – sako G. Pakusas.

Dar sudėtingesnė situacija, kuomet važiuoti tenka maršutais, besidriekiančiais žvyrkeliais. „Kasdien vežant keleivius tarpmiesčio maršrutu iš Rokiškio į Vilnių per Jūžintus, dalį kelio atkarpos mūsų autobusams tenka įveikti žvyrkeliu. Nors kelininkai senokai žada šią atkarpą išasfaltuoti, jau ne vienerius metus esame priversti gadinti savo transporto priemones dardėdami prastai prižiūrėtu keliu“, – sako Rokiškio autobusų parko direktorius Valentinas Repčys.

Pasak jo, kelininkai, tvarkydami kelkraščius, vietoj smulkaus žvyro dažnai papila nemažų akmenukų. „Visai neseniai buvome priversti keisti vos prieš mėnesį įdėtą šešis tūkstančius litų kainavusį autobuso stiklą, į kurį pataikė kumščio dydžio akmuo. Smūgis buvo toks stiprus, kad akmuo pramušė abu stiklo sluoksnius“, – piktinasi V. Repčys. Pasak jo, itin prastai prižiūrimi Utenos regiono keliai.

Asociacija „Linava“ jau kreipėsi į valdžios institucijas, prašydama nedidinti kelių naudotojo mokesčio Lietuvos vežėjams. „Deja, į mūsų prašymus atsižvelgta nebuvo, ir nuo gegužės 1-osios dvigubai ar net trigubai išaugsiantis mokestis už kelius padidins ir taip nemenką keleivių vežėjų mokesčių naštą“, – sako asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenijus Stolovickis.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.