Keleivių vežėjai prašo karantino laikotarpiu atidėti mokėjimą už kelius

balandžio 01 04:59 2020 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Asociacija „Linava“ bei Lietuvos keleivių vežimo asociacija kreipėsi į Susisiekimo ministeriją bei Lietuvos transporto saugos administraciją dėl kelių mokesčio atidėjimo karantino laikotarpiu. Dauguma įmonių, tarp jų – didžiausios Lietuvoje „Kautra“, TOKS, „Busturas“, visai nutraukė keleivių vežimą tolimojo susisiekimo maršrutais. Kiti keleivių vežėjai reisų kiekį gerokai apribojo.

 

 

Asociacija „Linava“ prašo pratęsti kelių naudotojo mokesčio vinjetės galiojimą arba nepanaudotos vinjetės grąžinimą. Kelių naudotojo mokestį moka autobusai, važiuojantis užsakomaisiais, tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais. Vežėjai, dirbantys tokiais maršrutais dažniausiai perka metinę vinjetę, kuri autobusui kainuoja 753 eurus. Vyriausybei „Linava“ taip pat yra pateikusi prašymą keleivių vežėjus pripažinti nukentėjusiais ir paskirti jiems subsidijas.

Šią savaitę kreipimasis bus pakartotas Darbo grupei Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos priemonių taikymo verslui klausimams koordinuoti. Tuo siekiama užtikrinti nuostolių sumažinimą keleivių vežėjams, kurie atsidūrė labai sudėtingoje situacijoje.

„Dėl pasaulinės pandemijos ir Lietuvoje paskelbtos ekstremaliosios situacijos bei karantino, Lietuvos keleivių vežėjai visiškai nutraukė tarptautinio ir tolimojo reguliaraus susisiekimo paslaugų teikimą, nevykdo turistinių užsakomųjų reisų nei Lietuvoje, nei užsienyje, o priemiestinio ir vietinio susisiekimo organizavimo mastai sumažėjo kai kuriose savivaldybė daugiau kaip 80 proc.“, – rašoma LKVA išsiųstame rašte.

LKVA prašo priimti sprendimą, kad kelių mokestis, kuris sumokėtas už visus metus, būtų pratęstas tokiam laikotarpiui, kuris susidarytų nuo ekstremalios situacijos Lietuvoje paskelbimo iki trijų mėnesių po šios situacijos atšaukimo, arba vežėjo prašymu nutraukti vinječių galiojimą nuo ekstremalios situacijos paskelbimo, apskaičiuoti proporcingai neišnaudotam vinjetės galiojimo laikui vežėjui grąžintiną sumą ir ją grąžinti.

Esant tokiai situacijai, keleivių vežėjai stengiasi išlaikyti darbo vietas bei vykdyti kitus neatidėliotinus įsipareigojimus, nors gaunamos pajamos drastiškai sumažėjo, oficialiai rekomenduojama viešuoju transportu naudotis kuo mažiau. Keleivinio transporto įmonių vadovai tikisi pasibaigus ekstremaliai situacijai veiklą atnaujinti.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka