Klaipėdiečiams pristatyti nauji autobusai

30 gegužės 04:13 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Gegužės pradžioje į Klaipėdą atvyko dvylika naujutėlių „Irisbus Citelis CNG“ autobusų. Gegužės 29-ąją jie pirmąsyk pristatyti miestiečiams. Pasak Klaipėdos autobusų parko generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės, į miesto gatves jie turėtų išvažiuoti jau šį pirmadienį.

„Džiaugiamės galėdami pristatyti miestiečiams visai naujas, aplinką kur kas mažiau teršiančias transporto priemones. Tikiuosi, miestiečiai jau netrukus pajus, kokia patogi gali būti kelionė viešuoju transportu“, – sakė J. Daugininkienė.

Autobusai nudažyti žalia, pilka ir oranžine spalvomis. Tokias transporto priemones prieš keletą metų Klaipėdos vežėjai įsigijo iš Hanoverio.

Transporto priemonės – dvejų durų, jais vienu metu gali važiuoti 86 keleiviai. Salone – 31 sėdima vieta.

Visi „Irisbus Citelis CNG“ – standartinio dvylikos metrų ilgio, žemagrindžiai, pritaikyti žmonėms su negale.

Transporto priemonėse sumontuoti IVECO „Cursor 8“ varikliai, atitinkantys Euro 5 ir EEV reikalavimus. Pavarų dėžė – „Voith“, automatinė, su retarderiu. Keleivių saugumą užtikrins pneumatinė stabdžių sistema, taip pat ABS, ASR bei EBS sistemos.

Ant autobusų stogo – iš specialių kompozitinių medžiagų pagaminti balionai, kuriuose telpa 1240 litrų dujų. Su tokiu degalų kiekiu autobusas be papildymo galės nuvažiuoti apie 400 kilometrų.

Į autobusų pristatymą susirinkę miestiečiai galėjo ne tik apžiūrėti naujuosius autobusus, bet ir pasivažinėti jais. Tiesa, šįkart maršrutas driekėsi tik iki Klaipėdos autobusų parkui priklausančios suspaustų gamtinių dujų degalinės.

Čia į pristatymą susirinkusiems svečiams pademonstruota, kaip suspaustomis gamtinėmis dujomis pripildomi autobusai bei lengvieji automobiliai, kaip atsiskaitoma už degalus.

Pasak bendrovės „SG dujos“ generalinio direktoriaus Virginijaus Korsako, Klaipėda tapo pirmuoju miestu Lietuvoje, kur šiame amžiuje atgimė suspaustų gamtinių dujų infrastruktūra.

„Klaipėdos autobusų parkas tapo pirmuoju šalyje, pasiryžusiu miesto autobusuose naudoti ekologiškus degalus. Pirmosios degalinės pajėgumai buvo vos 30 kub. m per valandą, dabartinės, naujesnės ir modernesnės – jau 1 200 tūkst. kub. m per valandą“, – sakė V. Korsakas.

Vienu metu suspaustomis gamtinėmis dujomis gali būti pildomi keturi autobusai. Jų balionus pripildyti dujų trunka vos dešimt minučių, taigi visi dabar klaipėdiečių turimi autobusai gali prisipildyti dujų vos per valandą.

Iš viso šiuo metu uostamiesčio vežėjai turi dvidešimt vieną suspaustas gamtines dujas naudojantį autobusą. Pasak J. Daugininkienės, esminis šių transporto priemonių privalumas – jų ekologiškumas. „Jei lygintume su senaisiais dyzeliniais autobusais, naujieji į aplinką išmes 66 proc. mažiau teršalų“, – sako J. Daugininkienė.

„Irisbus Citelis CNG“ – pirmieji nauji miesto autobusai Klaipėdoje nuo 1989-ųjų. Iki tol parkas buvo atnaujinamas tik pavažinėtomis keleivinio transporto priemonėmis.

Autobusus klaipėdiečiai įsigijo pagal priemonę „Kompleksinė viešojo transporto plėtra“. Dvylika „Irisbus Citelis CNG“ kainavo beveik 8,6 milijonus litų (be PVM), 15 proc. šios sumos bendrovė skolinosi iš bankų.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos


rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.