Lietuvos gamintojai pristatė elektrinį autobusą

28 kovo 05:26 2024 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Kovo 27-ąją mažųjų autobusų gamintojas UAB „Forveda“ šalies keleivių vežėjams ir transporto specialistams pristatė naują elektrinį miesto autobusą „Forveda eFORCITY“. Be šio, susirinkusieji turėjo progos apžiūrėti dar tris Lietuvos gamintojų autobusus, iš kurių vienas – taip pat varomas elektra.

Pristatytasis autobusas perdarytas iš mikroautobuso IVECO 70C, jis – žemagrindis, pritaikytas žmonėms su specialiaisiais poreikiais. Vienu metu juo gali važiuoti 34 keleiviai – anot gamintojų, talpa didesnė nei rinkoje esančių analogiško dydžio autobusų.

Dar vienas privalumas – „eFORCITY“ nereikalinga galinga baterijų įkrovimo infrastruktūra, joms įkrauti užtenka buitinio įkroviklio. Autobusas pasižymi mažomis energijos sąnaudomis, važiuoklė pritaikyta Lietuvos keliams, šildymo sistema – šiaurės Europos regionui.

Bendra autobuso masė -7 000 t. Ilgis – 7 925 mm, ratų bazė – 4 750 mm, aukštis -3 150 mm, plotis be veidrodėlio – 2 174 mm.

Salone yra 16 sėdimų vietų, taip pat galima vežti iki 17 stovinčių keleivių. Yra dvi atlenkiamos sėdynės, taip pat – viena vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti.

Elektrinės traukos sistemą pristatė Lietuvos gamintojas – kauniečių „Elinta Motors“. Sumontuoti 3 baterijų blokai, maksimali jų talpa – 115 kW. Baterijos NMC tipo, jos išdėstytos po automobilio dugnu.

Maksimali elektrinio variklio galia – 160 kW, maksimalus sukimo momentas – 1250 Nm, pavara tiesiogiai prijungta prie galinės ašies.

Įkrovimo lizdas sumontuotas prie vairuotojo durų, lėtasis įkrovimas trunka apie 6 val., greitasis – 50 minučių.

Maksimalus autobuso greitis -90 km/val. Vieną kartą įkrautomis baterijomis autobusas, priklausomai nuo važiavimo sąlygų, gali nuvažiuoti nuo 180 iki 230 kilometrų.

Gamintojai nepamiršo ir modernių saugumo sistemų – „eFORCITY“ sumontuota AVAS (garsinė įspėjimo apie pėsčiuosius sistema), taip pat – vairuotojo saugos oro pagalvė, ABS, AS, ESP sistemos, juostos kirtimo įspėjimo sistema.

Tarp kitų privalumų – nuotolinis techninių parametrų stebėjimas ir duomenų analizė, reguliuojamas regeneracijos lygis, taip pat skaitmeninis liečiamas ekranas.

Centrinė kėbulo dalis nužeminta, įlipimo aukštis – 250 mm. Salone grindys lygios, galinė dalis pasiekiama vienu laipteliu, grindys padengtos neslidžia ugniai atsparia ir lengvai valoma danga.

Keleivių zonoje sumontuoti garsiakalbiai, STOP mygtukai, informacinės etiketės salone ir išorėje, nugarinė atrama neįgaliojo vežimėliui su saugos diržu ir atlenkiamu porankiu. Salone taip pat įrengti USB lizdai.

Salone ir vairuotojo zonoje sumontuotas kondicionierius, sujungtas su elektriniu oro kondicionieriais kompresoriumi, taip pat dvipusio veikimo ventiliatorius lubose.

Keleivių salonas šildomas 5 kW galios elektriniu šildytuvu, radiatoriai yra abiejose salono pusėse su cirkuliaciniu siurbliu ir atskiru programuojamu valdymo bloku. 10 kW automatinis šildytuvas sujungtas su vairuotojo ir keleivių zonos šildymo sistema.

Keleivių patogumui– dvivėrės durys, valdomos elektra, atsidarančios į išorę. Integruota mechaniškai atlenkiama rampa neįgaliojo vežimėliui įvažiuoti.

Vairuotojo darbo vieta moderni, sėdynė – amortizuojanti, su svorio reguliavimu bei atlenkiamu porankiu. Yra atskiras temperatūros reguliavimas, mikrofonas garsiniams pranešimams.

Užsakovai galės pasirinkti ir A klasės autobuso versiją, kurioje telpa iki 22 keleivių. Joje –  16 sėdimų ir iki 6 stovimų vietų, taip pat 2 atlenkiamos sėdynės ir viena vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti.

Šiame autobuse montuojamos priemiesčio INTERCITY tipo minkštos sėdynės su saugos diržais. Elektroninės sistemos galės būti užsakomos kaip papildoma įranga.

Išklausę „Forvedos“ atstovų gamyklos bei autobusų pristatymą, renginio dalyviai turėjo progos iš arti apžiūrėti visus keturis pristatomus autobusus, po to – pasivažinėti naujuoju elektriniu miesto autobusu, kuris netrukus iškeliaus į Prancūziją. Pasak „Forvedos“ atstovo Lino Chadasevičiaus, gamintojai žada suteikti galimybę išbandyti naująją transporto priemonę ir Lietuvos vežėjams.

„Puiku, kad rinkoje atsiranda vis daugiau elektrinių autobusų, ypač – pagamintų mūsų šalyje. Tai didina pasirinkimo galimybes šalies vežėjams“, – sakė Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

  • 20240327_104703 (002)
  • 20240327_101920 (002)
  • 20240327_105248 (002)
  • 20240327_110417 (002)
  • 20240327_112027
  • 20240327_112018
  • 20240327_111630
  • 20240327_112405
  • 20240327_112858
  • 20240327_112046(0)
  • 20240327_112847
  • 20240327_112410
  • 20240327_112427
  • 20240327_112457
  • 20240327_112921
  • 20240327_112919
  • 20240327_112911
  • 20240327_114019
  • 20240327_113019
  • 20240327_113057
  • 20240327_114015
  • 20240327_114030
  • 20240327_115025
  • 20240327_115307
  • 20240327_114046
  • 20240327_115212
  • 20240327_115235
  • 20240327_120829
  • 20240327_115526
  • 20240327_115624
  • 20240327_120104
  • 20240327_120744
  • 20240327_120740
  • 20240327_120742
  • 432956233_718598063522061_6947875018424899149_n
  • 20240327_120954
  • 434174935_421481663899943_3945546118879676198_n