Jei kas nors paklaustų, ko trūksta „Busworld“ parodoje, nedvejodama atsakyčiau – laiko eksponatams įdėmiai apžiūrėti. Per vieną dieną – tiek šįkart buvo skirta parodai – vos spėji aplėkti visus stendus, ties kiekvienu eksponatu spragteldamas fotoaparato mygtuką. Pabendrauti su gamintojais beveik nelieka laiko, o pasidomėti transporto priemonių techninėmis savybėmis tenka namie – iš kiekvieno stendo pasičiupus po bukletą ar lankstinuką su pristatomais modeliais. Tačiau šansas iš arti pamatyti šviežiausias pasaulio autobusų gamintojų siūlomas naujoves – išskirtinė privilegija, ne kiekvienam autobusų mėgėjui ar žinovui pasitaikanti galimybė. Už ją norėtųsi nuoširdžiai padėkoti keleivinio transporto įmonių vadovams bei asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus darbuotojams.
Vokiečių „EvoBus“ koncerno stendas „Busworld Europe” parodoje šįkart akį traukė ne viena naujove. Tarp jų – „Mercedes-Benz Travego Edition 1“. Neką tesiskiriantis nuo savo pirmtako išore, viduje autobusas „slėpė“ naują „širdį“: Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantį variklį.
„Mercedes-Benz“ flagmano „Travego“, pasižyminčio savita, tik jam vienam būdinga išore, esminė naujovė – Euro 6 ekologinius standartus atitinkantis variklis. Ne veltui vokiečiai autobuse įdiegtą technologiją pavadino ateities technologija – Euro 6 reikalavimai transporto priemonėms įsigalios tik nuo 2014-ųjų metų.
„Mercedes-Benz Travego Edition 1“ montuojamas turbodyzelinis 12,8 litro šešių cilindrų 476 AG (esant 1800 aps./min.) variklis „OM 471“.
Išskirtinis „BlueEfficiency“ variklių šeimynos, kuriai priklauso ir „OM 471“, bruožas – SCR išmetamųjų dalelių valymo sistema, kur Euro 6 standartams pasiekti naudojamas „AdBlue“ įpurškimas su išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema ir kietųjų dalelių filtru. Be šios, „Mercedes-Benz Travego Edition 1“ įdiegta ir visai nauja įpurškimo sistema „X-Pulse“, padedanti dat labiau sumažinti išmetamųjų dalelių kiekį bei variklio keliamo triukšmo lygį. Be to, „X-Pulse“ dėka maždaug 40 proc. sumažėja „Ad Ble“ sunaudojimas. Pasak vokiečių gamintojų, naujasis „BlueEfficiency“ – ateities variklis, kuris prieinamas jau šiandien.
Beje, analogiški varikliai montuojami ir „Mercedes-Benz Actros“ vilkikuose, kurie taip pat atitinka Euro 6 reikalavimus.
Be atnaujinto variklio, autobuse montuojama atnaujinta pavarų dėžė, optimizuota vairuotojo darbo vieta.
Autobuse – 57+2+1 sėdimos vietos. Transporto priemonės ilgis – 14 030 mm, plotis – 2550 mm, aukštis – 3710 mm.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Daugiau nuotraukų – registruotiems lankytojams Vežėjų forume
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.